Allemaal cijfertjes…..

IMG_2730 (Medium)Ben nooit zo gauw blij met dit weer zoals vanmorgen regen en zelfs hagel maar kwam wel mooi uit om dingen eens aan te pakken die ik nodig moest doen. Vandaag bezig geweest met het jaar af te sluiten van het Kinderwerk waar ik de penningmeester van ben. De subsidie moet aangevraagd worden voor 1 mei en bij mij is het altijd iets wat op het laatst gedaan wordt.
Het is me zelfs een keer gebeurd dat ik ’s avonds om 11 uur op 30 april (toen nog Koninginnedag) naar het gemeentehuis fietste om de brief met aanvraag in de bus te gooien. Het was toen al donker natuurlijk en terug had ik er geen erg in maar in plaats van de fietsafrit te nemen nam ik met mijn fiets de trap. Gelukkig nog een stuk jonger en flexibeler en het waren ook lange en ondiepe treden, maar toch, het ging allemaal goed toen maar als ik die trap zie moet ik daar nog vaak aan denken.
Nu gaat het wat gemakkelijker en kan het digitaal aangeleverd worden.
Heel de ochtend zitten rekenen en cijferen want tegenwoordig wordt er meer gevraagd van een vereniging of stichting zoals wij zijn om voor subsidie in aanmerking te komen.
Vroeger stuurde ik gewoon het kasboek, bankboek en spaarrekening op en dan was het goed.
Maar nu moet er een jaarverslag, een begroting, een verlies en winstrekening, een reserveringsrekening en een activiteitenplan voor het volgende jaar. IMG_2745 (Medium)Met daarbij de financiële stukken zoals kas, bank en spaarrekeningen. Pfff en dat voor een clubje dat een keer per jaar een Huttendorp organiseert.
Maar goed we draaien allemaal mee in het formulierencarrousel zoals iemand dat bedacht heeft.
Want daarbij moet er ook nog een evenementenvergunning aangevraagd worden bestaande uit een aardig boekwerk maar dat is dan mijn pakkie-an niet.
Ik ben niet de enige die er mee te maken heeft, ik kom heel vaak bij andere clubs die daar ook mee te maken hebben. En die ook merken dat vrijwilligers daardoor afhaken of gewoon de kennis er niet voor in huis hebben om het allemaal te doen.
Ik vind het ook altijd wel leuk om te doen en ik kan aardig kopiëren van voorgaande jaren, alleen niet vergeten de jaartallen en cijfers goed te veranderen ;).
Om een uur of twee ben ik zo goed als klaar en ga even lekker een eind fietsen, even vergetend dat ik om 3 uur weer een afspraak had voor de krant.  Wel leuk op een sportpark hadden ze een evenement georganiseerd voor de jeugd in de vakantie. Skeeleren, bubble voetbal en beach volleyball en ik was er nog net op tijd. Het ziet er heel leuk uit en er zijn best veel kinderen op af gekomen.
Meteen even ge contact meIMG_2738 (Medium)t degene die  het bubble voetbal organiseerde, vond het wel wat ook voor ons eigen jeugdwerk en ze stonden er best open voor om er eens over te praten. Zij hebben die materialen aan mogen schaffen van de gemeente, ze verhuren ze niet of lenen ze niet uit maar zij vertegenwoordigen het provinciale jongerenwerk en ze willen wel graag samenwerken met verschillende organisaties, nou ja om een dagdeel in te vullen hartstikke leuk natuurlijk. Vanavond nog een leuk interview bij de brandweer om vrijwilligers te werven.  Zo bij elkaar weer een nuttig en productief dagje.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Allemaal cijfertjes…..

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    K A N J E R !!!

  2. Neeltje zegt:

    In de cijfers, uit de cijfers! 👌

  3. rietepietz zegt:

    Net wat je zegt, je moet er dan wél iets vanaf weten om dat als vrijwilliger allemaal te kunnen regelen, petje af.

    • gewoonanneke zegt:

      Voor ons clubje is het niet ingewikkelder dan een huishoudboekje hoor maar sommige clubs en verenigingen die bijvoorbeeld betaalde vrijwilligers hebben daar zie je toch wel dat mensen het te veel werk vinden.

  4. minoesjka2 zegt:

    Ja, wat dat aan gaat verzinnen ze er elk jaar wel weer wat bij…………. heb jaren samen met de penningmeester subsidie voor het orkest geregeld, maar was eigenlijk blij toen ik dat niet meer hoefde te doen. Een paar weken terug hoorde ik van de penningmeester wat er allemaal bij gekomen was …………. phoe ………. wat een luxe om dat niet meer te hoeven doen.

Geef een reactie

