Gewoon zo mooi….

Niets liever dan na hard werken zoals vandaag toch even nog gaan fietsen. Voor mij is dat echt ontspanning.
Even een bakje bij de Hema en nog wat boodschappen doen en op de terugweg rustig door de polder fietsen.
Gaan kijken bij “mijn” futen die ik een aantal weken geleden op de foto zette toen ze druk bezig waren een nestje te bouwen. En als ik in de buurt ben zie ik opeens een kopje boven de veren ma Fuut uit komen.

IMG_2880 (2) (Medium).JPG

Een kopje maar, dus misschien moeten er nog meer eieren uitkomen of hebben ze “gekozen” voor een enigst kind. Wie zal het zeggen.
Hoewel het best koud is ga ik even rustig in het hoge gras zitten, weinig bewegen zodat de moeder niet gestoord wordt of onrustig want ik wil niet dat ze door mij van het nest af zou gaan. Ik zit echt te genieten. Een paar meter verder zit ook nog een meerkoet op haar nest en ook daar zie ik even later een klein rood pulletje in het nest zitten.
Ga nog wel eens kijken of het gezin nog verder uitgebreid is met meer jongen of dat het hierbij gebleven is.
Ben wel helemaal verkleumd maar waar mooi is het toch om daar naar te kijken, heerlijk en met een goed gevoel fiets ik de laatste kilometers weer naar huis toe.

Eerste serie een aantal weken geleden en de laatste serie vandaag………….

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Gewoon zo mooi….

  1. Lot zegt:

    Gisteren kwamen er samen met een groepje bergeenden, die we elk jaar zien, ook een paartje tafeleenden langs. Die zijn ook heel apart.
    We zien die eenden slechts een aantal dagen per jaar.

  2. Schitterend Anneke, zó mooi en aandoenlijk om te zien.

  3. Rob Alberts zegt:

    Prachtig!

    Zonnige groet,

  4. rietepietz zegt:

    Ach wat is die tweede serie bijzonder, lief dat je voor ons de kou getrotseerd hebt want dit zie je niet zo vaak in “de grote stad”.

  5. fialas zegt:

    prachtige gedetaillerde foto’s; van dichtbij genomen of heb je een speciale lens?

  6. Lenjef zegt:

    Ongezien prachtig

    schoonheid zit vaak in heel kleine dingen
    er is allicht iets mis
    bij wie er blind voor is
    en die alleen hun zichtbare kant bezingen

    Je hebt een vlijmscherp oog voor schoonheid en een gouden pen, Anneke!
    Lenjef

  7. Kakel zegt:

    Zo lief, die pulletjes…Wat een ontzettende mooie foto’s!
    Je kunt natuurfoto’s insturen naar het Groene Hartziekenhuis. De foto’s van de winnaars worden op doeken gedrukt en in het ziekenhuis gehangen. Dat zou toch stoer zijn, Anneke!
    Lieve groet.

  8. ria zegt:

    Je uitstapje was de moeite meer dan waard Anneke. Ik heb er van genoten , al zie ik het jonge grut ook hier achter in het water bij het hondjes uitlaten jou foto’s zeggen meer.

Geef een reactie

