Heppie de peppie…

Een kinderhand is gauw gevuld en voor mij is een van de mooiste dingen in het leven gewoon helemaal gratis namelijk lekker buiten zijn en dan van dat mooie weer zoals de laatste dagen. Helemaal geweldig, ik geniet echt met 200 %.
Heb de laatste dagen echt zoveel gefietst maar vooral ook zoveel afgestapt en gewoon gaan zitten kijken naar al het mooie wat de polder momenteel te bieden heeft.
Het is eigenlijk zoveel dat ik soms gewoon niet weet waar ik moet kijken en wat ik wil fotograferen. Zoveel moois maakt ook hebberig.
Vandaag leek het wel of alle sterren goed stonden voor me. Ik koos op echt het allerlaatste moment een route die ik eigenlijk nooit rijd en daar zag ik een pa en moe meerkoet met zes jongen. En wat ik nog nooit gezien heb de pa of moe pakte zo nu en dan een van de jongen flink aan in hun nek. Of het nu iets corrigerend was of gewoon dat ie het helemaal zat was dat gebedel om eten, geen idee. Het zijn ook geen duidelijke foto’s geworden omdat het zo snel ging. Maar wel een bijzonder gezicht.
Op een andere weg waar ik echt nooit heen fiets kwam ik opeens een lepelaar tegen zomaar midden in de polder in een slootje en hij is nog helemaal niet echt schuw ook want ondanks mijn niet echte camouflagekleding (knalroze jasje) blijft ie redelijk staan en kan ik heel mooie foto’s maken. Verderop zie ik een bonte specht in een knotwilg, volop grutto’s  en kieviten. Wat een overvloed van mooie dingen om te zien.
Een maar, ja een maar, ik had nog steeds geen fotobewerkingsprogramma op mijn computer en ik was helemaal verwend met photoshop maar sinds mijn nieuwe computer had ik dat programma niet meer.  Mijn zoon had het wel ergens maar op een of andere manier kwam het nooit mijn richting uit en vandaag was ik het helemaal zat opeens dat ik mijn foto’s niet kon bewerken dus via bol.com heb ik een lichte versie gekocht, mag mezelf ook wel eens verwennen vond ik dus. En voor 89 euro kon ik meteen een programma downloaden en dat lukte en kan ik lekker aan de slag. Helemaal heppie de peppie dus. Voor iedereen een mooie weekend gewenst met mooi warm en zonnig weer.
Een voorbeeld hoe een foto mooier wordt van de lepelaar. Met en zonder eend op de achtergrond……photoshop I love it………IMG_4756 (2) (Medium)IMG_4756 (2).jpg

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Heppie de peppie…

  1. Marja zegt:

    Ze zijn weer super. Wat een lieve, lelijke kuikens van de meerkoet.

  2. Rob Alberts zegt:

    Prachtfoto’s, photoshop of niet.

    Vrolijke groet,

  3. Neeltje zegt:

    Prachtige foto’s!

  4. Hele fraaie foto’s Anneke, die van de Specht is helemaal super!

  5. rietepietz zegt:

    Ja een beetje aan de foto’s “knoeien” maakt toch soms het verschil, en het is nog leuk om te doen ook! Je had wél je dag bij al dat moois dat je tegenkwam.

  6. AnneMarie zegt:

    Ze zijn weer prachtig de vogels en de foto’s. Ik ken dat, wordt ook hebberig van mooie plaatjes schieten. Rare wezens zijn we eigenlijk.

Geef een reactie

