Een betere conditie dan gedacht……

Mijn ene knie is echt een beetje rampzalig zo nu en dan. Ben de laatste jaren nog al eens een paar keer gevallen en dat was altijd op die ene knie. Dus helemaal soepel beweegt ie dus niet meer.
Lange wandelingen zoals ik een aantal jaren geleden met mijn vriendin vaak maakte van station naar station van zo’n 15 km lukte dus niet meer. Een kilometer of 5 was wel echt het hoogst haalbare. (dacht ik)
Vandaag was ik wezen werken en daarna lekker gaan fietsen. Het was drukkend warm maar wel heerlijk weer, zonder jas wel een lekker windje heerlijk hoor.
Op de terugweg zie ik veel vlinders en ik probeer er een paar te fotograferen. Als ik daar zo sta komt er een echtpaar aanlopen en de vrouw begint een praatje.
“Je hebt zo’n mooie camera zegt ze, heb je al de wilde orchideeën gezien en op de foto gezet, ze staan zo mooi in bloei, we komen er net vandaan”.
Ik weet dat ze in het Loetbos ook groeien maar had ze zelf nog nooit gezien dus ik vraag waar ze te vinden zijn en ze legt het me uit. En zoals ze het verteld moet het aardig dichtbij zijn. We staan nog even wat verder te praten over wandelen, wat er allemaal te zien is momenteel een leuk gesprek.
Bedankt voor de tip zeg ik tegen de mevrouw, ik ga meteen even kijken daar. Ik fiets naar het bruggetje dat ze aangewezen heeft en loop het Loetbos in.
In wandel in de richting en het is nog wel een aardig stukje lopen maar heb wel het idee waar ik het moet zoeken en ja hoor opeens zie ik ze staan. Een veld vol wilde gevlekte orchideeën een prachtig gezicht. Als ik er dichterbij wil komen voel ik dat de grond beweegt, drassig is en dat klopt wel dat hebben ze nodig natuurlijk.  Ik maak een aantal foto’s en ga dan weer teruglopen.
Voor mijn gevoel had ik heen best een flink stuk gelopen dus als ik terugga vergeet ik af te slaan en loop te ver door. Ik wil niet zeggen dat ik verdwaald ben want hoewel het Loetbos heet is het gewoon een brede strook tussen fietspad en provinciale weg waar ze een prachtig bos gecreëerd hebben en waar je natuurlijk niet eens kan verdwalen, hooguit een beetje de weg kwijt raken zoals ik. Tegen beter weten in loop ik steeds verder en verder, heb gelukkig een flesje water bij me want het is daar met volop de zon uit de wind behoorlijk warm.
Opeens zie ik iets bekends en denk, jeetje ben ik zover al gelopen dan moet ik nog een stevig stukje terug aan ook, ik zie de watermolen van de Zuidbroekse molen staan.
Nou ja het is niet anders ik moet gewoon terug gaan lopen naar mijn fiets over het fietspad nu maar.

Het is behoorlijk warm, weinig schaduw en ik ga niet klagen over het warme weer maar het was wel een hele tippel, moest toch nog zo’n km of 4 terug lopen naar mijn fiets en dat had ik heen ook al gelopen. Dus met het stuk dat ik al eerder gelopen had bij het fotograferen van de vlinders kwam ik toch wel uit op een km of 10.
En eigenlijk ging het best goed in een aardig tempo, voelde mijn knie niet eens zeer doen maar was wel blij dat ik mijn fiets weer zag. Toch was ik best snel weer hersteld van mijn wandeling vond ik, mijn conditie is beter dan ik zelf gedacht had.
En het was het allemaal waard, ga zeker nog een keer terug om die orchideeën te fotograferen binnenkort voordat ze weer uitgebloeid zijn want wat zijn ze prachtig om te zien.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Een betere conditie dan gedacht……

  1. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Het leek net op een sprookje waarin je verleid

  2. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    werd en de weg bijna niet meer terug kon vinden. Spannend hoor!

  3. Rob Alberts zegt:

    Mooie foto’s

    Vervelend van je knie

    Zonnige groet,

  4. Marja zegt:

    Je foto’s maken al jouw kilometers de moeite waard.

  5. Knie-ellende is gewoon niet fijn; mijn knie is -ook na de ingreep- nooit meer goed geworden en ik moet echt doseren wat wandelen betreft. Een knieprothese durf ik nog niet aan, het is echt behelpen af en toe. Het kan me soms verdrietig maken, want ik doe niets liever dan heerlijk een eind sjouwen. Je hebt overigens een prachtige serie foto’s gemaakt!

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je wel. Heb een goed voorbeeld he.Ik durf niet eens naar de dokter met die knie omdat ik bang ben dat ie geopereerd moet worden. Zolang ik deze afstanden nog kan lopen ga ik daar ook niet aan beginnen. Ja ik hou ook wel van dat gesjouw overal heen hoor, lekker banjeren. Maar soms moet ik wel oppassen of het de volgende dat bezuren.

  6. Lastig die knie, ik heb er op het moment niet veel last van. Maar ik denk als ik zo onverwacht zo’n eind zou lopen dat ik het ook zou krijgen.. mooie foto’s Anneke, dat is in ieder geval gelukt..

  7. fialas zegt:

    vertel maar niet aan iedereen van die rietorchis, anders komen ze met emmertjes en schepjes.

  8. Lot zegt:

    2 jaar geleden aan beide knieen protheses gekregen en lopen ging daarna best wel weer goed tot 5 km lukte best. Helaas kon 1 voet daar niet tegen en daar heb ik nu ook een pen inzitten, echr wandelen zit er nu dus echt niet meer in. Fietsen op 3-wieler gaat wel heel goed.

    • gewoonanneke zegt:

      Dat is echt jammer natuurlijk als dat zo gaat. Ik hoor ook wel verhalen van mensen die een nieuwe prothese hebben en hou me ten goede soms kan je niets anders. Maar ik ben er zelfs nog nooit mee naar de dokter geweest omdat ik bang ben dat ik geopereerd moet worden of zo. Zolang ik nog zulke stukken kan wandelen en met fietsen heb ik helemaal geen last wil ik dat nog niet laten doen. Gaat het weer een beetje na je val met je ??

  9. rietepietz zegt:

    Oeps…. dat was een flinke tippel! Gelukkig heeft je knie het gehouden en én had je water bij je. Normaal vind ik water meesjouwen meestal onzin, maar ik ben dan ook een stadsmens waar je eigenlijk altijd in e buurt van drinkwater bent, maar in dit geval was het brood nodig. Die onverwachte warme dag zou je anders op kunnen breken.Prachtige foto’s weer.

  10. Kakel zegt:

    Ik neem aan dat het het veld is wat achter het kanocentrum ligt. Als het goed is kan je daar ook water tappen.
    Je hebt een flinke tippel gemaakt. Ik doe het je – zeker bij deze temperatuur – niet na!
    Mooie foto’s, dat was wel een “ommetje” waard.
    Lieve groet.

Geef een reactie

