Op eigen vleugels…

Afgelopen week zag ik twee kleine fuutjes samen zwemmen, de ouders waren echt nergens te ontdekken en ik denk dan dat de ouders gewoon steeds een stukje verder van hun jongen weggaan om ze zelfstandig te maken. Net mensen toch als het goed is hebben wij dat toch ook gedaan met onze kinderen. Tenminste toen Peter zelf naar school wilde gaan fietsen noem ik maar even als voorbeeld liet ik hem steeds een straat verder alleen gaan tot hij het helemaal onder de knie had naar mijn idee.
Toch zie ik dat de twee dicht bij elkaar blijven, steun bij elkaar nog zoeken en zo nu en dan duidelijk hun ouders nog missen.
En het zijn nog niet eens zulke heel grote futen dus ik blijf even zitten kijken wat er gaat gebeuren.
De jongen blijven bij elkaar een beetje rondzwemmen en als een meerkoet dreigend in hun richting komt duiken ze gauw onder. Een minuut of 10 later komt daar opeens pa of moe Fuut aanzwemmen.
De kleintjes weten niet hoe snel ze er naar toe moeten gaan. Ze proberen op de rug van ma Fuut (zal ik maar even zo noemen, kan ook Pa zijn want Futen voeden samen hun kids op) te klimmen maar die heeft daar helemaal geen zin meer in. Jullie kunnen zelf zwemmen en dicht bij hun moeder gaan ze weer verder de polder in.
Een prachtig gezicht wat is het toch mooi momenteel met al dat jonge leven………….

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen. Bookmark de permalink .

10 reacties op Op eigen vleugels…

  1. Beauty in zijn puurste vorm 💕

  2. rietepietz zegt:

    Wel weer héél bijzondere foto’s, n pa en ma houden dus toch stiekem een oogje in het zeil, dat deed jij vroeger natuurlijk stiekem ook!

    • gewoonanneke zegt:

      Ja want ik mocht niet meer mee school bijvoorbeeld haha, zo gaat dat toch nog even kijken hoe hij reed naar school. En op een gegeven moment moet je het overgeven. Gelukkig altijd goed gedaan. Moeder blijf je altijd…….

  3. Rob Alberts zegt:

    Mijn pimpelmezen zijn uitgevlogen.
    Vind ik er een tegen mijn achterruit ….

    Vogelvriendelijke groet,

  4. Kakel zegt:

    Het gezin is weer herenigd. Dat geeft een mens toch rust. Mij in elk geval wel. Heel bijzondere foto’s!

Geef een reactie

