Eerste klas reizen…..

Ik vind treinen heerlijk hoor en zeker als je geen tijdslimiet heb dan is het ook niet zo erg als je een keer vertraging hebt.


Deze week was het weer flink raak, maandag ging ik met een vriendin naar de Libelle Fair. Storing in de buurt van Utrecht en Amsterdam en laten we daar nu precies naar toe moeten natuurlijk. Nou ja via ik weet het niet eens meer wat voor plaatsen kwamen we toch nog zei het wat later aan in Almere, ach we hadden nog tijd genoeg en wat was het leuk daar. Prachtig weer hadden we en alles lekker buiten aan het strand. En de regel “alles ziet er anders uit als de zon schijnt” klopt zeker want iedereen leek wel vrolijk en in een goed humeur te zijn, wij ook hoor. We hebben zo gelachen, lekker overal lopen proeven ons op de foto laten zetten. En ’s avonds nog uit eten geweest in Utrecht omdat we weer via via naar huis moesten omdat de storing nog niet verholpen was.
Gisteren toen ik terug kwam uit Apeldoorn was het weer raak, tussen Amersfoort en Utrecht reden geen treinen vanwege werkzaamheden. Nu snap ik dat ze dat liever doen op zondag dan door de week maar echt leuk vond ik het niet. 18447124_10154594493013008_7894433450016733418_n
Normaliter heb ik een rechtstreekse verbinding tussen Apeldoorn en Gouda, nu ging ik eerst naar Hilversum daarna naar Utrecht, weer overstappen naar Gouda. Allemaal te doen maar mijn busaansluiting die maar een keer per uur gaat miste ik natuurlijk.
Ik reisde wel eerste klas, Wim had nog zo’n kaartje dat je gratis een upgrade krijg naar 1e klas. Daar was ik wel blij mee het is altijd een drukke trein dus verzekerd van een zitplaats met voetensteun en lekkere stoelen.
Toen ik in Hilversum stond te wachten in de trein tot hij stopte sprak een mevrouw me aan en vroeg of ik ook naar Utrecht ging en om had moeten reizen. Ik zei, ja dat klopt.
Weet u misschien welke trein in dan moet hebben vroeg ze. Ik had zelf al even op mijn app gekeken en zei loop maar mee. Ze was ongeveer van mijn leeftijd en vertelde dat ze naar de Bodyguard ging een musical in Utrecht. We hadden al snel aansluiting en we waren zo gezellig aan het keuvelen dat ik maar niet 1e klas ging zitten. Tot Utrecht wat zitten kletsen in de trein, zij was ook alleen en onderwijzeres op een middelbare school. Dus gespreksstof genoeg. En we waren het wel met elkaar eens, als je alleen reist dan heb je veel vaker een leuk contact met mensen dan wanneer je samen reist.  In Utrecht wenste ik haar veel plezier bij de musical en zij antwoordde dat ze het gezellig had gevonden zo te reizen, ik ook trouwens. Nu is er op het station in Gouda weinig te beleven dus ben ik maar een half uur langer in Utrecht op CS gebleven. Altijd wel wat te zien daar, bakje genomen en gaan zitten kijken naar de bedrijvigheid op een van de bankjes daar.
Een uur langer over gedaan dan normaal, wel jammer met dat mooie weer maar goed, het was niet anders.  De laatste 9 km naar huis fiets ik altijd, het was prachtig weer geworden en de polder bruiste.  Veel grutto’s, ik zag al weer jonge zwarte sterns, kon er niet dichtbij genoeg komen voor een mooie foto. Spelende hazen in het weiland. En wat ik aanzag voor een jonge grutto en op de foto zette bleek bij thuiskomst een tureluur te zijn.
Wat ik trouwens om het nog even over de spoorwegen te hebben wel een onhandig iets vind is de verschillende maatschappijen. Dan heb ik een voordeel abonnement bij de NS maar we gingen zaterdag een dagje naar Zutphen, leuk stadje trouwens en dan ga je weer met een andere maatschappij. home-topDat moet voor mensen die minder met het spoor reizen toch ook allemaal verwarrend zijn. Bij de een inklokken en bij de ander weer uitklokken. En dan krijg ik ook geen korting maar goed. Lang leve de privatisering van de spoorwegen.
Wim had trouwens een ander uitje voor ons gepland met een echt oude stoomtrein meegaan naar Dieren en daarvandaan met een boot gaan varen op de Gelderse IJssel.
Maar die trein rijdt alleen in de maanden juli en augustus dus dat hou ik nog tegoed, wel een leuk idee om eens in zo’n echte oude stoomtrein te zitten.
.Plaatje internet

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Veluwe verhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Eerste klas reizen…..

  1. Rob Alberts zegt:

    Genieten van je tijd levert meer op dan ergernis om verloren tijd.

    Zonnige groet,

  2. Neeltje zegt:

    Ik trein graag. Vertragingen neem ik maar voor lief.

  3. tagrijn zegt:

    Er zijn reisorganisaties die adverteren met ‘avontuurlijk reizen’. Maar dat doet de NS tegenwoordig iedere dag.

  4. Aan treinreizen,heb ik ronduit een hekel Anneke. Ik doe het dan ook in uiterste noodzaak.

  5. rietepietz zegt:

    Ja op zich is met de trein best gezellig maar ik begrijp wel dat mensen liever de auto pakken. Door het aansluitende vervoer vraagt het sowieso al meer tijd maar de NS heeft z’n zaakjes zó slecht op orde dat je véél te vaak oponthoud hebt.

    • gewoonanneke zegt:

      Dat klopt hoor ik reis nu minimaal eens in de vier weken en heb al heel vaak oponthoud of onderhoud wat ze in het weekend doen, logisch natuurlijk. Maar voor mensen die werken lijkt het me een ramp.

  6. ellymay47 zegt:

    Ik trein ook geregeld met mijn broer, en hebben vaak vertragingen maar dat mag de pret niet drukken

  7. Het komt er niet meer van tegenwoordig, maar voorheen treinde ik ook wel eens. Best relaxed. Ik snap je wel hoor! En eerste klas is helemaal lekker natuurlijk! Ik heb wel eens per ongeluk in een 1e klas coupe gezeten.. werd er niet eens uitgestuurd want er kwam geen controle. 😉

  8. minoesjka2 zegt:

    O, dat is balen zeg, ik kan niet zo goed tegen dat soort vertragingen, maar ja, dat helpt niet, en het veranderd niets. Door een boek mee te nemen, wordt het allemaal wat prettiger voor mij…….. want ja, je veranderd er niets aan.

    • gewoonanneke zegt:

      Als ik geen vertraging had gehad was ik nooit in contact gekomen met die mevrouw die ook om moest reizen. En had ik niet zo’n leuk gesprek gehad. Ik had de tijd aan mezelf en zij ook. Dus hebben we er beide maar het beste er van gemaakt.

Geef een reactie

