Ff feesten…..

Peter en Chantal (Medium)Hemelvaartsdag is bij ons op het dorp gewoon de leukste dag van het jaar. Er is dan een wielerronde, een paar dagen kermis, verschillende winkels zijn open, alle horeca instellingen organiseren wat kortom er is voor iedereen wel wat te beleven en het hele dorp loopt ook uit om er bij te zijn.En niet alleen de inwoners van het dorp maar ook van buitenaf komen hondrden bezoekers en dan gaven ze voor dit jaar zulk prachtig weer op, dat moest wel een topdag worden en voor mij werd dat het ook.
Ik woon zelf in het parcours dus kan eerste rang zitten als ik de wielerwedstrijden (zou) willen volgen. Maar nog leuker is het om gewoon lekker in de tuin te gaan zitten en dan te kijken naar de mensen die op het parcours rondlopen. Wat een variatie in mensen zie je dan langskomen. ’s Morgens is het meestal met de buren bij elkaar koffie drinken en al snel daarna kwam zoon en zijn lief om ook aan te schuiven. Wielrennen 5 (Medium)Poosje zitten kijken naar de hardlopers, die vooraf gaande aan het wielrennen ook dit parcours gebruiken voor een prestatieloop van 8.6 km.  Vanuit een luie stoel met een bakje thee iedereen aanmoedigen, bekenden nog wat extra applaus geven. In de pauze tussen lopen en het begin van het wielrennen gaan we naar een restaurant om een broodje te gaan eten.  De laatste jaren doen we dat eigenlijk altijd, het is niet zo druk als andere jaren op het terras. Het is dan ook al aardig heet en waarschijnlijk zijn er best wat mensen die toch iets anders gekozen hebben dan langs het warme parcours te staan.  Peter 1 (Medium)Aan onze tafel schuiven steeds meer vrienden en vriendinnen van Peter en Chantal aan en het is een gezellige boel zo, jong en oud bij elkaar. Peter heeft vroeger als bijverdienste in een café gewerkt en hij was gevraagd vanwege de te verwachte drukte om nog een keer te willen werken en dat ging hij doen. Zelf ging ik naar huis en Chantal ging met de andere vrienden mee. Lekker in de tuin gaan zitten kijken naar de snel voorbijrijdende wielrenners, het gaat best hard hoor moet ik zeggen. ’s Middags ga ik tegen dat de finale van de Wielrennen 3 (Medium)dames er aankomt naar de finish, moet tenslotte wel een actuele foto hebben. Mijn zus was gekomen en gaat met me mee. Het is een spannende wedstrijd waarbij de hele top van het Nederlandse dameswielrennen meedoet.  Wielrennen 1 (Medium)Maar ze worden geklopt door iemand die niet aan de top staat maar wel vanaf het begin aan kop gereden heeft dus een verdiende zege. Inmiddels staan er langs het parcours ook honderden mensen te kijken, het is toch nog heel druk geworden zo te zien. We gaan richting dijk waar op de straat voor het café waar ik ook ik werk een drive-in show is en twee artiesten beetje onbekend Nederlands talig segment maar dat doet het op zulke dagen altijd goed. Roy Donders en John de Bever. Er is een team van SBS aanwezig om de artiesten te interviewen en wat beelden van het publiek te maken. Als we op de dijk komen staan er inmiddels al honderden mensen, zo druk heb ik het nog nooit gezien. Veerhuys 47 (Medium)Veerhuys 3 (Medium)

Het begint gewoon een beetje te lijken op een festival. Het is onwijs gezellig, het bier is lekker en de sfeer goed. Kom er weer veel bekenden en ook weer onbekenden en lang niet gezien mensen tegen, dat gebeurt altijd op deze dag. Mijn zus heeft het al snel gezien maar ik heb geen zin om al naar huis te gaan.

Maak nog wat foto’s van de artiesten en de bezoekers voor mijn werkgever.  Eigenlijk moet ik gewoon weer redelijk op tijd naar huis om mijn stukken voor de krant te schrijven maar ik denk, laat ze allemaal maar het heen en weer krijgen, ik stuur (voor het eerst in 20 jaar dat ik voor de krant werk) wel een mailtje dat ik alles zondag inlever.  Ik ga feesten vandaag, lekker ook een biertje drinken, mee hossen en feesten. Dus zo gedacht zo gedaan. Rond een uurtje of half 8 ben ik weer thuis, heb nog even op een trottoir rand gelopen en liep nog aardig recht dus had het niet te gek gemaakt haha….. Thuis zet ik de stoelen nog even achter in de tuin weer, je weet maar nooit als die gasten ’s nachts naar huis gaan dan weet ik wel hoe die dingen gaan. Stuur een mailtje en val binnen een minuut of 10 in slaap op de bank. De wekker gezet om naar SBS zes om 11 uur showtime te kijken. En ja hoor, Lekkerkerk is in het programma. Van de paar IMG_5841uur dat ze geweest zijn wordt zo’n 3 minuten uitgezonden denk ik maar goed toch leuk om te zien.  Nog even mijn foto’s zitten bekijken en daarna naar bed. Wat een geweldige dag met zoveel mensen op de been waarin een klein dorp groot kan zijn. Ik heb er heel erg van genoten weer en had ik al gezegd dat het bier lekker was………………haha.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Ff feesten…..

  1. Marja zegt:

    Super. Je enthousiasme is aanstekelijk.

  2. Een mooi verslag van een fijne en gezellige dag Anneke.

  3. Neeltje zegt:

    Heerlijk zo’n dag!

  4. rietepietz zegt:

    Het klinkt allemaal zó gezellig dat ik misschien wel wil verhuizen;-)

    • gewoonanneke zegt:

      Nou ja vroeger was ons dorp echt een feestdorp maar dat is wel een beetje over allen Hemelvaartsdag is van oudsher al een dag dat eigenlijk ook iedereen uit omliggende dorpen hier naar toe komt. Voor de wielerronde en de open horeca. De dames wielrenners rijden hier ook graag omdat er altijd veel publiek is, dat hebben ze meestal niet bij criteria.

  5. Rob Alberts zegt:

    Met dit mooie weer mag je nog wel even door feesten.

    Zonnige groet,

  6. minoesjka2 zegt:

    Leuk hoor, dat zijn de hoogtij dagen van een dorp…………. fijn dat je er zo van hebt kunnen genieten 🙂

Geef een reactie

