B.Z.Z.

 

Ik ben echt een broekenmens, lekker makkelijk geen gezeur hoe je gaat zitten en waar je gaat zitten.  Van de week zat ik op een terras ook tegenover al wat oudere dame met een korte rok aan, benen wijd en zo naar haar kruis kijkend. Nou ik kan je zeggen, ik draaide mijn stoel wel even bij voor een ander uitzicht.
Voor de winter heb ik zegge en schrijven 1 jurk en met een dikke panty eronder wil ik die nog wel eens aantrekken. Maar zeker doordat ik nooit in een jurk of rok loop is dat best wennen hoor al voel ik me dan dat is nou juist het gekke ook wel weer heel vrouwelijk er in.
Maar goed na genoeg miskopen heb ik dus een aantal criteria waar een broek aan moet voldoen.
a.  Hij moet niet knellen of te strak zitten maar ook niet flodderen
b.  Hij moet een echte rits en knoop hebben, niet zo een met zoals ik het pas omschreven zag elastische gemaksband.
c.  In de winter liefst zwart of spijkerstof, oke soms grijs mag ook nog
d. In de zomer het liefst wit, ben ik helemaal niet nut want na een uur als het meezit zit er al weer een vlek op of zo maar toch……de wasmachine is geduldig
e. Twee zakken want ik draag praktisch altijd mijn telefoon in mijn broekzak en voel het altijd meteen als ik hem niet bij me hebt (hoezo verslaafd)
Nou ja in mijn kast hangt dus van alles wat niet aan deze 5 criteria voldoet maar mijn voornemen is echt om nooit meer een broek te kopen die daar niet aan voldoet.
Een aantal weken geleden kocht ik toch weer een licht grijze broek zo voor tussen winter en zomer in zal ik maar zeggen, ach ja principes zijn er om aan de kant te zetten niet waar. Hij zat heerlijk stond goed alleen het was een b.z.z.  Een broek zonder zakken en toen ik hem een keer had aangedaan alweer spijt natuurlijk en sprak ik mezelf toe. Weer niet op e gelet he……stom stom stom.
Nou ja ik zal hem best dragen maar ik vind het wel lastig, waar laat ik mijn telefoon, in mijn tas zoek ik me altijd de blubber voordat ik hem heb als er een keer gebeld wordt. In mijn boord stoppen is ook geen optie. Als ik buk valt ie er uit of hij schiet naar beneden mijn broekspijp in. Dus dat is ook geen goed plan. En hem zoals ik wel eens vrouwen zie doen hem in mijn bh dragen dat vind ik wel zo’n vreemde optie……
Vandaag toch maar weer mijn korte broeken opgezocht, een witte aangedaan. Eigenlijk wilde ik naar Gouda gaan fietsen daar was een soort markt bij de Chocoladefabriek, dat is de bieb van Gouda. Maar ik vond het te warm dus lekker een rondje Krimpenerwaard gaan fietsen.  Verslag daarvan komt nog wel. Na zo’n 25 fietsen ga ik even wat eten bij de Hema en koop meteen nog een korte broek er bij. Een zwarte maar want onderweg had ik dus al weer even in het gras gezeten en geen plastic zakje of zo bij me pff…. dus lijkt een zwarte broek me een betere optie dan maar dan wit.
Als ik thuis ben heb ik er zo’n 40 km opzitten, het is warm in de tuin, ga lekker in de schaduw liggen op mijn kussen van mijn tuinset op de vlonder voor de vijver. Het is er heerlijk en ik heb zin om te gaan lezen, een boek. Dat is een tijd geleden, ik ga er boven een halen. Heb nog wat ongelezen boeken in de kast staan. Het boeit me eigenlijk meteen weer, moet ik eens vaker doen. Tussendoor maak ik opnieuw wat foto’s van de waterjuffers, wat zijn ze mooi echt geweldig, een prachtig gezicht om naar te kijken. En een mislukte foto van de vijver vind ik opeens een prachtige foto geworden.

Ook het “onkruid” dat iedere zomer weer langs de vijverrand groeit en ik laat staan blijkt een favoriete plant te zijn voor de waterjuffers en de hommels en andere vliegers…. Iedere keer zie ik ook weer vogels komen badderen en drinken, mijn vijver is wat dat betreft multifunctioneel voor vogels en allerlei insecten, vissen, salamanders, kikkers en natuurlijk het niet te tellen aantal kikkervisjes.
Heerlijk het lijkt wel zomer, het is echt mijn weertje hoor, natuurlijk makkelijk praten als ik niet echt iets “moet”. Een buitje regen voor de tuin zou niet gek zijn want het is wel iedere avond sproeien maar voor de rest mij hoor je niet klagen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op B.Z.Z.

  1. Rob Alberts zegt:

    Het water in mijn tuin wordt door de buurtkatten, de vogels en de muggen gebruikt.

    Al dat dierenspul wat jij opnoemt krijg ik niet in mijn tuin en/of tuinwater ….

    Zonnige groet,

  2. gewoonanneke zegt:

    Ik heb best een grote natuurlijke vijver van een meter of 5 x 3 met het achterste stukje een dammetje er tussen dat is een ondiepe poel dus, ideaal voor kikkers en padden en salamanders. Vorige week was ik wat kroos aan het wegscheppen had ik toch weer een mooie salamander daar dus die zitten er nog steeds al zie ik ze weinig. Maar ook dus voor libelles en dat soort insecten die daar hun eitjes afzetten. Achter mijn blokhut is het “rommelig” daar liggen oude dakpannen, restanten van de vlonder opgestapeld waar ’s winters veel overwintert. Heb dus een niet te nette tuin waar veel beestjes zich blijkbaar thuis voelen. Het is voor mij altijd een afwegen want wil ook geen hele “wilde” tuin met wat ik weghaal zowel uit de vijver als uit mijn tuin.

  3. fialas zegt:

    applaus, 40 km fietsen met dit warme weer! Ik heb in mijn vijver ook salamanders gezien, ik schepte wat kroos op een plat net en daar spartelden 8 salamanders op mijn schep, met een rooie streep over hun rug. Ee kadootje van de natuur.

  4. fialas zegt:

    zwarte salamanders, ga eens opzoeken wat het precies is.

  5. fialas zegt:

    het is de alpenwatersalamander,en bij mannetjes zit er een rode streep op zijn buik.

    • gewoonanneke zegt:

      O wat leuk ik weet niet ik zie er sporadisch een of twee meer niet eigenlijk maar ze hebben een oranje buik. Heb het opgezocht kleine watersalamander.. Ze zitten er al jaren in. Wat leuk dat je er zoveel in de vijver hebt. En een goeie tip van een ondiep net voor kroos, ik gebruik altijd een diep net en dan zit ik nog een uur kikkervisjes en andere dieren er uit te halen. Ga er eens een aanschaffen.

  6. Marja zegt:

    Ik ben ook een broekenmens, maar 40 km fietsen doe ik je niet na.
    Stikjaloers op jouw vijver. Bij ons is het nog steeds oersoep al hebben de vissen blijkbaar het eeuwige leven. Dus ergens is het nog goed voor.

  7. Wanneer ik een vijver zou hebben bracht ik er heel wat tijd door, om al dat moois te fotograferen Anneke. Ik houd het ook maar bij een broek….hihi.

  8. Neeltje zegt:

    Weer prachtige foto’s!

  9. Ik draag ook graag broeken en ik houd ook van mijn gemak, dus geen knoop en rits meer, die zitten echt niet lekker.. Pracht foto’s weer Anneke! Ik loop achter met lezen, maar pak af en toe wel een logje tussendoor…

  10. Kakel zegt:

    Onze nieuwe buren hebben de vijver dicht gegooid en nu missen we het gekwaak van kikkers. Voorheen sprongen er ook kikkers en padden doorn ons struweel maar ook die hebben we niet meer gezien. Jammer…
    Weer juweeltjes van foto’s, Anneke! Vooral die laatste.
    Wij hebben langs de Lek gefietst. Heerlijk met die rijwind.
    Lieve groet

  11. minoesjka2 zegt:

    Bij mij is dat heel wisselend. Ik zit nu weer in mijn broeken periode, maar weet zeker dat het ook weer om zal slaan in een rokkenperiode.
    Trouwens, bij mij op het orkest zit een vrouw tegenover mij op de sax, Zij heeft regelmatig een rok aan, maar zit er dan ook vaak zo ongegeneerd bij dat je een blik op haar kruis hebt……… ik vind dat afschuwelijk, en heb er wel eens wat van gezegd, maar het deert haar niet ……. en dat snap ik dan weer niet.

Geef een reactie

