Inhalen…….

IFietsk heb altijd veel gefietst natuurlijk naar de middelbare school toen ik eigenlijk mijn eerste goeie fiets kreeg, ook wel een tweedehandsje maar goed daarvoor was het altijd een beetje delen met elkaar.
Nou ja dat fietsen bleef, had pas heel laat mijn rijbewijs gehaald  op mijn 33-ste en nog na lang aandringen want ik hoefde niet zo nodig. Daar heb ik dan geen spijt van gehad want het is soms wel handig een rijbewijs te hebben.  Maar goed ondanks dat ik een rijbewijs had reed ik toch meestal op de fiets omdat mijn exgenoot de auto nodig had voor zijn werk.
Als ik fietste wilde ik altijd iedereen inhalen, dat was gewoon een sport, natuurlijk toen ik nog veel jonger en vitaler was. Dat lukte niet altijd en hoe ouder ik werd hoe minder mensen ik inhaalde.
Tot ik mijn E-bike kreeg haha opeens kon ik weer lekker snel fietsen en de sport om in te halen was weer helemaal terug.
En dat vindt gewoon niet iedereen leuk dat heb ik inmiddels wel gemerkt en vooral mannen en jongens hebben daar gewoon moeite mee.
Gisteren had ik weer zo’n geval, een man ook met een elektrische fiets haalde me in, hijformcartoon_10803_30955949acb86fa0f130cd927085ae3a4859d5a9 reed niet heel veel harder dus eigenlijk hing ik zo’n beetje achter hem aan en dat vond hij blijkbaar dan ook weer niet zo leuk. Tja als je allebei zo dezelfde snelheid rijdt en ook nog eens dezelfde kant opgaat dan kan zoiets wel eens gebeuren.
Even later stopte hij en liet me voorbij gaan, zo grappig.
Pas kwam in een naburig dorp een joch voorbij terwijl ik foto’s stond te maken, een jongen die ik kende van de middelbare school waar ik wel eens wat over geschreven had, hij zit daar in een sterproject.  “Wat bent u ver van huis” zei hij tegen me (5km haha) “Jij toch ook ” zei ik. “Ja zei hij maar ik ben een ster he” … Ik schoot in de lach en zei, ja dat wel.  Hij fietste verder en even later haalde ik hem weer in onderweg. Hij zei “wat gaat u snel met die motor” . Dus antwoordde ik “ja ik ben ook een ster he” . Hij kon er wel om lachen.
Heb het ook een keer gehad dat op de Loet een man op een fiets zonder ondersteuning me in kwam halen, hijgend zat ie op zijn fiets achter me en toen hij me inhaalde kon hij er nog net “zonder motor he” er uit persen toen hij me inhaalde.
Nou rij ik niet altijd op “topsnelheid” , zit vaak gewoon ook even wat rond te kijken overal wat er te zien in en zeker nu is inhalen en snel gaan geen prioriteit.
En soms kan ik ook dan gewoon een kreng zijn en er ook nog zo’n lol van hebben. Zoals pas een keer een man die me ook zonder ondersteuning met moeite net inhaalde, ik reed niet op zijn hardst en na een tijdje schakelde ik een tandje bij en trapte wat harder en bleef net zo lang achter hem hangen tot we bijna op ons dorp waren en ik er net nog even snel voorbij ging.  Sommige dingen verleer je nooit. Ik denk dat die man inwendig vloekte en baalde dat ik hem nog net ingehaald had voordat ie thuis was.
Sinds ik met Wim ben fiets ik weer op een gewone fiets als we samen zijn en worden we heel vaak ingehaald.
“Moet je die houten koppen eens zien als ze je inhalen” zie Wim een keer tegen mij. “fiets4Ze kijken niet op of om” en ik schoot in de lach want ik weet dat ik dat ook doe en zei dat tegen hem.
Voorbij rijden niet op of omkijken, gewoon alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.  Ach een kinderlijk genoegen heb ik nog steeds in dat inhalen en dat hou ik ook want het is gewoon zo leuk.
Vandaag geen dierenfoto’s maar plaatjes van het www……

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Inhalen…….

  1. Rob Alberts zegt:

    Ik moet er nog steeds zelf voor trappen.
    Maar inhalen mag.

    Fietsende groet,

    • gewoonanneke zegt:

      Haha dat is wel goed natuurlijk maar ik heb er al heel veel plezier van gehad en nog steeds. Rij echt niet altijd op zijn hardst anders zou ik weinig van de natuur onderweg zien ook.

  2. Je bent een een snelheids- monster op je e-bike Anneke hahahaha! Maar wat is zo’n fiets fijn hè?

  3. Haha, zo herkenbaar. 😂

  4. Pas maar op dat je niet om ver gaat. Hier is ook een dame die eigenlijk voor ieder wissewasje met de auto heen en weer gaat maar heel af entoe rijdt ze op de e-bike en dan lijkt het net dat ze zo hard wil rijden dan de auto. Zoef en voorbij is ze. Levens gevaarlijk op deze weg.

    • gewoonanneke zegt:

      Ik rij niet altijd heel hard hoor en zeker bij kruisingen en in een dorp of zo moet je altijd oppassen. Maar op fietspaden door de polder is het wel eens lekker zo snel te gaan.

  5. Lot zegt:

    Je verhaal doet me denken aan mijn moeder. Die vond het een sport om zo snel mogelijk bij een stoplicht weg te komen, ze ging altijd links staan en als er dan een jonge man rechts van haar stond scheurde ze weg met haar auto met automatische versnelling en daar vertelde ze dan trots over. Verder reeds ze niet zo snel, alleen bij een stoplicht.

  6. tagrijn zegt:

    Ik ben nog steeds heel blij met mijn E-bike. Sinds ik hem heb, pak ik die toch eerder dan dat ik met de auto ga.

  7. rietepietz zegt:

    Ach, onschuldige lolletjes, moet kunnen hoor zolang je niemand hindert.

  8. Kakel zegt:

    Dan bof je dat je niet op een racefiets (zonder ondersteuning) fietst. Wat kerels allemaal niet doen als ze worden ingehaald door een vrouw… Op de Van Brienenoord trok eentje me aan mijn frame terug naar achteren. Of spurgen. Echt, ik kan er een boek over schrijven.
    Ik ben nog niet toe aan een e-bike…

    • gewoonanneke zegt:

      Dat denk ik zeker Mirjam dat het dan nog erger is. Ik ben heel blij met mijn ebike ook omdat ik natuurlijk geen auto heb dus er ook op aangewezen ben. En dan is zo’n fiets wel heerlijk hoor om van a naar b te komen in een redelijke tijd. Heb al aardig wat busgeld uitgespaard zo.

Geef een reactie

