Mijn tuin lachte………

Echt Nederland, het ene moment kan je dagen achter elkaar lekker gewoon in een shirtje naar buiten lopen en vandaag was het allemaal regen en regen. Mijn tuin lachte hoor, die had echt wel wat water nodig. Ondanks al het gieten gaat er toch niets boven een lekkere bui regen. Liefst vallend in de nacht haha en met wat minder wind gepaard gaande want ik moest snel nog wat tomatenplanten redden die wel even een steuntje konden gebruiken met die harde wind. Ook mijn tuinbonen zal ik morgen hier en daar wel moeten ondersteunen maar goed, mij hoor je niet klagen.
Een dagje even niets is ook wel lekker een keer, ben ook niet verder geweest dan mijn schuur om daar onder het afdank de was op te hangen. Want ondanks alle regen droogde het door de wind best hard nog en beide wassen waren half in de middag al weer droog.
Eigenlijk doet alles in mijn tuin het momenteel goed, er zit een overvloed aan te komen van doperwten, tuinbonen, bonen, sla (veel te veel) tomaten, bosbessen, snijbonen, bieten, uien, wortelen (die doen het iets minder) radijs en mijn kruiden doen het ook goed dus genoeg om weer lekker vers te eten straks.
In mijn kas mijn trots de komkommers die het zo goed doen de paprika die vol zit met nieuwe paprikaatjes en waar ik blij mee ben de physalis of ananaskers die het een aantal jaren niet deed en nu door de warmte van de afgelopen weken het goed doet. Hoop er wat van te kunnen oogsten.
Heb dit jaar best veel tijd geïnvesteerd in de tuin heel veel stronken en oude struiken en bomen weggehaald en ik weet niet hoeveel wortels uit de grond gehaald en momenteel ben ik dan ook best tevreden met mijn tuin. Een gedeelte langs de vijver nog siertuin met doordat ik nog wat jonge struikjes en boompjes heb gepoot dit jaar nog twee bonenpiramides er tussen gezet om wat hoogte te creëren.  Als alles goed gaat groeien zal daar volgend jaar geen ruimte meer voor zijn.   Heb drie zithoekjes in mijn tuin dus altijd kan ik wel ergens uit of in de zon zitten en dat is echt heerlijk.  Tuin op het westen dus vooral in het voor en najaar kan ik al heel snel buiten zitten in mijn hoekje zoals ik het altijd noem.
Vanmiddag even uit het raam wat foto’s gemaakt. Zag meteen dat mijn goot wel vol rommel ligt dus daar moet ik even wat aan gaan doen. Kon wel precies bij waar de afvoer naar beneden loopt dus dat meteen schoongemaakt. De goot stond al vol met water en mijn regenton die er onder stond hoorde ik binnen 10 minuten helemaal vollopen.


Hoop dat het morgen weer wat droger is, denk dat de regen wel even goed geweest is voor de natuur overal want het was best droog geworden.  En dan de zon maar weer……..

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

28 reacties op Mijn tuin lachte………

  1. Rob Alberts zegt:

    Mijn tuin fleurt ook op.

    Regenachtige groet,

  2. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Er is niets beter dan regenwater.
    Wij baden vroeger om regen bij grote droogte op het landbouwbedrijf.
    Ik weet nog dat ooit een onweersbui aan de overkant van het Noordzeekanaal bleef hangen en wij niets kregen.
    Gevolg misoogsten.

    • gewoonanneke zegt:

      Nou ik was ook wel blij met wat regen hoor al had die harde wind er niet bij gehoeven maar ja je kan niet alles hebben he……. mijn regenton weer vol dus kan voorlopig weer vooruit.

  3. matroos zegt:

    Prachtig je tuin!Het is ook mijn hobby maar ja je kan niet alles hebben hé.Wat zijn jouw Hosta’s mooi de mijne waren al weer opgesnoept door de slakken een maand terug.

  4. Marja zegt:

    Tuin blij, beuk verdrietig. Het hele grasveld ligt vol met afgewaaide takken.

  5. Rebbeltje zegt:

    Klikte en kwam pardoes in je tuintje terecht…ja wat water uit de lucht doet wonderen voor de tuin…
    Gras is ineens weer net zo groen als bij de buren 😉
    Groetjes

    • gewoonanneke zegt:

      Wees welkom zal ook bij jouw blog een keer komen neuzen….. haha nou wat dat betreft ik heb twee buren die helemaal niets met tuinen hebben dus is mijn gras al gauw groen 😉

  6. Lot zegt:

    Wij ook blij met het water. Afgelopen week zagen we elke keer de buien rechts of links langs ons gaan. Nu zitten de 3 tonnen bijna vol, zelfs van de ene naar de andere, die niet zo veel van boven krijgt, overgeheveld.
    Mijn stokrozen hadden al een stelsel van bamboestokken gekregen vorige week en de touwtjes gisteren weer wat vaster gezet.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja dat was hier ook zo, iedere keer als ik dacht hoef niet te gieten kwam er weer geen regen. Ik zou ook wat naar mijn vijver eigenlijk moeten overhevelen die kan ook wel wat water gebruiken.

  7. Dat wordt dus een rijke oogst van vitamientjes Anneke!

  8. Mrs. Brubeck zegt:

    Ben wel een beetje onder de indruk, wij doen altijd een poging, hebben ruimte zat en elk jaar loopt het mis :(.
    Eigen schuld hoor, k zal bij jou wat komen stelen met mijn ogen!

    • gewoonanneke zegt:

      Nou als je toevallig in de buurt komt mag je ook gewoon stelen hoor, sla bijvoorbeeld kan ik wel een weeshuis mee voeden, veel te veel gezaaid. Maar goed…… de rest kan ik invriezen en gewoon lekker vers opeten. Heb maar een klein stukje groentetuin hoor wel met een klein kasje er bij. Ben ook gewoon een beginner…….

  9. Lenjef zegt:

    Onvoorspelbaar

    er is
    niet veel verschil
    tussen de wispelturigheid van het weer

    en van steeds meer stervelingen
    die van de ene overtuiging op de andere springen

    met hetzelfde vuur
    tot een regenbui
    de vlammen blust voor de zoveelste keer

    Je hebt gouden groene vingers, Anneke! 🙂
    Lenjef

  10. rietepietz zegt:

    Het was zeker heel erg nodig die regen, mij hoor je dus ook niet klagen hoor, wel jammer dat het meteen ook weer zo koud is.

  11. Ook ik houd het er maar op dat het goed is voor de tuinen en de gewassen! Maar er waaiden gisteren dingen om waar ik het echt niet van had verwacht.. Zelfs de klok waaide van de muur… 😉

  12. Wat ziet jouw tuin er toch gezellig uit, en vooral zo leuk met je blokhut en vijver!

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je wel, het is nu ook wel een tuin zoals ik hem een beetje wil hebben. Gekozen zoveel mogelijk voor planten voor vogels en insecten en de vijver voor van alles wat er rondloopt en vliegt voor eten en drinken.

  13. minoesjka2 zegt:

    Prachtige tuin, zeg!! Jammer dat de storm mijn oogst heel erg negatief beïnvloed heeft.
    Op een paar aardbeien en 5 bosbesjes na zal het niet veel worden….

Geef een reactie

