Een kwestie van tijd….

Klok 1Ik ben best iemand die een beetje leeft op de klok en in iedere kamer in mijn huis behalve het toilet, de bijkeuken en douche hangt dan ook wel een klok.
Mijn klok in de kamer had het een tijd geleden al begeven en daarvoor in de plaats had ik mijn keukenklok tijdelijk gehangen.
Vorige week zag ik bij de Lidl best een vrolijk gekleurde klok, hij kostte maar 5,00, die ik wel een vrolijke noot vond geven aan mijn toch wel redelijk strak grijs/zwart/wit ingerichte kamer.
Lek 2 (Medium)Dus ik kocht hem. Wit met gekleurde bloemen. Alleen de wijzers zijn dusdanig dat je ze overdag nog net maar ’s avonds helemaal niet meer kan zien. Dus het enige wat een klok moet doen namelijk de tijd aangeven doet hij niet. Alleen de rode secondewijzer is duidelijk.  Tja terugbrengen kan niet meer, heb geen bon meer en dus maar gekeken of ik hem misscDe Lek ....... (Medium)hien open kan maken om de wijzers te voorzien van een streep er op zodat ze wel te zien zijn. Volgens Peter moet het kunnen dus dat klusje moet ik nog even zien te klaren.
Op tijd was de gemeente ook weer niet met het terugbellen. Beloofd was dat ik vorige week teruggebeld zou worden maar niets gehoord. Waarom verbaasde dat me nou weer niet maar werd ik er wel heel pissig  om en een beetje moedeloos. De Lek................. (Medium)Ik had een privémail adres gehad van de juridische mevrouw en nadat ik dinsdag nog niets gehoord had ’s avonds haar een mail gestuurd dat ik het geen manier van doen vind deze gang van zaken.  En hoewel ik alles zwart op wit heb dat het afgehandeld was allemaal voelde het toch weer niet prettig aan, zeker niet de toon waarop zo’n brief geschreven is.
Vanmorgen werd ik gebeld door de schrijver van de brief, afdeling invorderingen van de gemeente, De Lek ................. (Medium)hij had een duidelijk accent met een zachte g. “Ik begreep van mijn collega dat u nog niets gehoord heeft” begon hij. Nee zei ik. “Ik heb hier de brief voor me die ik 1 juni gemaakt heb” zei hij. Ik heb niets ontvangen, ik weer. “Ja uw invordering lag er al een tijd en ik wist niet dat het inmiddels allemaal al opgelost was en er niets meer te vorderen was van onze kant” ………. pffffff…….. over communicatie gesproken.
“Morgen ben ik weer op mijn werk, dan zal ik hem meteen naar u toesturen en mijn excuses dat het zo gelopen is” zei hij nog. Ik wacht het af, antwoordde ikDe Lek 2 (Medium) maar.
Wim zegt altijd tegen mij die ambtenaren die voeren geen flikker uit, ik vind vaak dat hij hopeloos overdrijft als ie dat zegt maar ik begin het eigenlijk steeds meer en meer te geloven dat hij gelijk heeft. Een invordering die er al lang ligt, het ging over 2015 en 2016, ga je dan niet even controleren of er al iets aan gedaan is. Tja het zal wel aan mij liggen maar goed ik snap dat niet.
Inmiddels had ik ook een antwoord via de mail gekregen van de juridische dame..

Geachte mevrouw ……Wat vervelend dat u nog niets gehoord heeft. Ik heb het even geverifieerd bij mijn collega. Zij gaf aan dat onze terugvorderingsambtenaar vorige week aangegeven had dat hij getracht had terug te bellen, maar geen gehoor kreeg. Of hij vorige week nogmaals een poging heeft gedaan weet ik eerlijk gezegd niet. Ik kan u in ieder geval al wel verzekeren dat de terugvordering per abuis is verzonden.  De terugvorderingsbrief zal worden ingetrokken. Normaliter doe ik geen toezeggingen waarover ik geen mandaat heb (geen beslissingsbevoegdheid), maar gezien de voorgeschiedenis acht ik het naar u toe niet redelijk dat u zolang in onzekerheid blijft. Excuses voor de bij u ontstane onrust.

De Lek 3 (Medium)Tja ik kan natuurlijk niet verwachten dat die man TWEE keer probeert me te bellen of via mijn mobiel nummer dat ze me die woensdag voor de zoveelste keer gevraagd had. (Ze had dat al zoveel keer gevraagd, dat moest ze bijna uit haar hoofd kennen). Kan hoor dat hij mijn huisnummer gebeld heeft en dat ik niet thuis was maar dan probeer je het toch nog een keer in twee dagen tijd.  En dan de toelichting van “mandaat” . Blijkbaar heeft ze geen hoge pet op van mijn kennis van de Nederlandse taal. (nou heb ik dat zelf ook niet maar weet nog wel wat mandaat betekent haha).
Nou ja voor de zoveelste keer maar toch weer blij De Lek ..... (Medium)dat het opgelost is en nu maar hopen dat nog niet een andere ambtenaar een oog open doet en een blik op mijn dossier werpt……. en denkt he………
Vandaag tussen de buien door lekker wezen fietsen een eind. Had een interview bij iemand van een sleepbedrijf langs de Lek. Even een mooie gelegenheid om wat Hollandse luchten boven de rivier de Lek op de foto te zetten…….

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Een kwestie van tijd….

  1. Ik lees zo veel van dit soort verhalen. Bizar. Maar wel fijn dat je nu echt de bevestiging ‘lijkt’ te hebben.

  2. Marja zegt:

    Ik zou fluorescerende verf of stickers op die wijzers plakken.
    Wat een domme dozen bij de gemeente. Om gek van te worden.

  3. Rob Alberts zegt:

    Hopelijk zullen zij jou nu niet meer of nog eens lastig vallen ….
    Bemoedigende groet,

  4. Dat gaat lekker bij de Gemeente Anneke….pffff. Tja, voor 5 euro kan je ook eigenlijk niet verwachten helemaal bij de tijd te zijn.

  5. Kakel zegt:

    Die toelichting over het woord mandaat viel mij ook op. Alsof je een kleuter bent…
    Ik hoop dat ze het snel voor eens en altijd afhandelen!

  6. De klok zelf een ander kleurtje geven. Het toeval wil dat onze klok ook stil staat en ik kan hem niet aan de praat krijgen.
    Ambtenaren praat me er niet van ze gooien het in een laatje tot je reageert volgens mij. Wat een blunder dat mandaat, inderdaad of je nog een kind bent!

  7. Zelfs ambtenaren kun je op domme fouten betrappen… haha.
    En die klok, ben benieuwd of je hem open krijgt, succes ermee!

  8. rietepietz zegt:

    Tjongejonge, over langs elkaar heen werken gesproken, er wordt dus wel gewerkt zo af en toe maar dan vooral lang elkaar heen en daar heb je niet zoveel aan. 😉

    • gewoonanneke zegt:

      Ja hoor er zal best wel gewerkt worden daar hoewel als ik bel lijken ze altijd in vergadering te zijn. Maar goed hoop dat het nu wel afgelopen is. Kreeg gisterenavond nog een excuse brief dat is dan wel weer netjes.

  9. beaunino zegt:

    Gelukkig opgelost nu, maar wat zonde van je tijd. De ergernis…

  10. minoesjka2 zegt:

    Phoe ………….. hoe moeilijk kan het zijn hé, om het in één keer goed te doen!!!
    Veel te moeilijk voor de gemeente dus……….. nou ja, dit hoofdpijndossier kan je ook weer sluiten …… en hoop voor jou wel dat het nu niet meer open gaat ook.

    • gewoonanneke zegt:

      Dat mag ik nu toch onderhand ook wel eens een keer hopen. Ben heel benieuwd, ze moesten 3 maanden achter elkaar nog iets inhouden of ze het de vierder maand weer uitgezet hebben. Zal me niets verbazen als ze dat weer vergeten…….

Geef een reactie

