Lieve Ria…..

Even een vraag aan Ria…. deze Ria dus http://www.rias-weblog.nl/
Ik heb al heel vaak bij je gereageerd op je blog maar ik zie het nooit terug. Dat kan verschillende redenen hebben, of ik verdwijn ergens tegenwoordig in een spamfilter of zo of mijn reacties worden niet toegestaan. In het eerste geval wil je misschien even kijken hoe dat kan of komt.  Tot een paar maanden geleden kon ik gewoon reageren en zag ik je reacties terug.  In het laatste geval dan is dat jouw keuze en respecteer ik dat maar dan heeft het ook geen zin meer om te reageren haha……..  Dus Lieve Ria…… geef antwoord graag.  Wat doe ik verkeerd…….. of gaat er verkeerd.
Vandaag lekker een niets moet alles mag dagje gehad, prachtig weer natuurlijk. Vanmorgen wilde ik gaan fietsen maar mijn fiets was niet opgeladen, de oplader deed het niet meer. Even naar de fietsenmaker en kreeg een andere mee voor het weekend dus een wat latere start dan ik gepland had want ik wilde die fiets toch eerst nog even wat opladen.
Heb momenteel een dubbele tuintaak, mijn zus is op vakantie, zij heeft niet veel tuin maar mijn zwager heeft wel een kasje waar ie van alles verbouwd ook. (Na-aper) .
Dus dat moet wel water krijgen iedere dag. Buiten staan ook nog een aantal bakken met bonen, tomaten, doperwten en aardbeien. De doperwten had ik deze week al (geprobeerd en hopelijk gelukt)  gered want die waren helemaal dubbel geknikt met die storm van dinsdag.  Zo te zien hebben ze het allemaal overleefd en kunnen ze bij thuiskomst eind volgende week meteen aan de doperwtjes.
Daarna naar een zomerfair in een streekmuseum, een oudheid museum het was er niet druk, ben er nu al een paar keer geweest en veel nieuws staat er eigenlijk toch ook niet. (En dan bedoel ik niet in het oudheid museum want dat is logisch dat daar niets nieuws bij komt 😉 ) Wel een grappig gezicht vond ik buiten het droogrek (daar maakten wij vroeger tenten overheen) met de handdoeken en een directoire er aan hangend.
Doorgefietst naar mijn geboortedorp waar ook een grote zomerfair was, het was er onwijs druk. Er werd ook een korenfestival georganiseerd in de open lucht. Kwam veel bekende tegen zowel van vroeger als mensen uit ons eigen dorp die er ook waren. Lekker zitten luisteren, wat zitten kletsen met mensen, even de markt over gelopen en tot slot kwamen nog de Amazing Stroopwafels optreden. Ik vind ze nog steeds leuk al heb ik ze al heel veel keren gezien. Gewoon lekker, tussendoor als er iets gebeurd meteen reageren. Zoals op de mevrouw op de eerste rij die met 5 zakken friet kwam voor haar en haar vriendinnen. Heerlijk die reacties dan.  Begonnen als straatmuzikanten en nog steeds kiezend voor de “kleine” optredens. Een klein stukje biografie. En het eerste nummer waarbij een van de leden van het shanty koor meespeelde op zijn mondharmonica.  Ik herinner me zelf nog van vroeger dat ze een keer per jaar op kwamen treden in de plaatselijke kroeg hier. Een jongen/man die toen zelf drumde in een band ging ook meedoen. Hij had natuurlijk geen drumtoestel maar ging naar de keuken en pakte een aantal pannen en houten lepels en ging lekker mee zitten drummen. Geweldig dat zoiets gewoon kan bij deze muzikanten. Een stukje uit hun biografie.


The Amazing Stroopwafels bestaan uit Wim Kerkhof (contrabas, toetsen en zang), Rien de Bruin (gitaar, accordeon en zang) en Arie van der Graaf (elektrische gitaar). Zij spelen overal: op straten en op pleinen, maar ook in cafés, dierentuinen, sauna’s, blusboten, theaters, hengelsport- en aquariumverenigingen. Ja, zelfs bij mensen thuis – en vaak ook. Zij mijden menselijke oceanen, zoals megadisco’s of popfestivals. Het directe contact met het publiek staat voorop. Een lentedag in Rotterdam, 1979. Op de Lijnbaan bij Ter Meulen ziet het zwart van de mensen, in de verte is muziek te horen. Wanneer je je door de rijendikke mensenmassa weet te wurmen, dan zie je twee mannen, met een gitaar en een contrabas. Dat laatste instrument wordt op niet mis te verstane wijze mishandeld. Er wordt Engels- en Nederlandstalig repertoire gespeeld, van bewerkte levensliederen tot eigen werk. Maar er klinkt meer dan muziek: hier gebeurt iets bijzonders.
Ze traden op voor de muziektent in het park waar ik nog goede herinneringen aan heb. Het was ook wel een dagje sentimental journey Uurtje of 8 was ik weer thuis, had daar maar een patatje genomen en een ijsje toe. Leuke dag zo met prachtig weer en veel leuke ontmoetingen en gesprekken.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Lieve Ria…..

  1. Marja zegt:

    Leuk om te lezen en die foto’s te zien. Ik hoop dat Ria dit ook leest. Anders heb ik nog wel ergens een e-mailadres van haar.

  2. Mooi om al die oude spulletjes te zien, pure nostalgie Anneke.
    Jou reacties bij Ria, zullen waarschijnlijk inderdaad in de spambox terechtkomen.
    Helaas kijkt niet iedereen daar af en toe even in.

  3. Lot zegt:

    Het kastje met de bakken wat aan de muur hangt heb ik ook gehad, hing bij mijn oma in de keuken en het kwam bij mij in 1975. Bij verhuizing 3 jaar geleden voor een mooie prijs verkocht.

  4. Mrs. Brubeck zegt:

    Ik begrijp alleen niet goed waarom je dit op je blog zet, het klinkt nogal “claimend” op deze manier (sorry voor mijn directheid). Waarom niet een mailtje sturen, dan kan Ria (al dan niet) beter antwoorden…

    • gewoonanneke zegt:

      Ik heb het al op allerlei manier geprobeerd als ze bij mij reageerde het vragen. Op haar site gekeken naar een emailadres maar niet te vinden. Ik claim niemand maar als ik ergens reageer en het komt er nooit meer over dan wil ik gewoon graag weten waarom. Lees al jaren graag bij Ria en vice versa dus van claimen is echt geen sprake hoor. Vrijheid staat bij mij hoog in het vaandel………..

  5. Ik heb soms ook problemen met reageren bij Ria. Dacht dat het aan mij lag. Laatste dagen lukt het weer wel. Wat een prachtige spulletjes!

  6. Kakel zegt:

    De Amazing Stroopwafels staan voor mij unaniem met de stad Rotterdam.
    Wat een fijne bovenste foto’s! Vooral dat blauw gewolkte emaillen.
    Vroeger stond ik daar ook nog wel eens op de zomerfair. Lang geleden alweer…
    Muzikale groet

    • gewoonanneke zegt:

      Wat leuk ik vind het de laatste jaren wel allemaal hetzelfde hoor moet ik zeggen ben er nu een aantal keren geweest maar weinig vernieuwends. Maar goed altijd leuk om even rond te kijken. Ja bij Termeulen stonden ze he de Amazing Stroopwafels……

  7. rietepietz zegt:

    Van tijd tot tijd regeert het spam spook, ook bij. Gelukkig dat er dan wél mensen iets over schrijven want regelmatig in de spambox kijken is iets dat vrijwel bij iedereen een aflopende zaak is als het weer een tijd goed gaat. Ik weet dat Ria niet altijd fit genoeg om véél te bloggen maar dat maakt niet uit voor een reactie plaatsten, dat zou gewoon moeten gebeuren ook als zij minder actief is.
    Ik ga meteen ook weer eens in de spamfilter kijken, ook alweer een tijd niet in gekeken.
    Ze blijven leuk hoor die Amazing stroopwafels, groot zijn door klein te blijven.

  8. ria zegt:

    Er zitten geen van jou in de spambox en pc-hulp zegt dat het niet aan mijn pc ligt.
    Lieve groetjes

Geef een reactie

