In ganzenpas lopen…..

Grauwe gans 1 (Medium)Eigenlijk kreeg ik de inspiratie voor dit blogje toen ik een aantal weken geleden een pa en moe gans met wat jongen op de foto zette, ik dacht kijk daar komt de uitdrukking
In ganzenpas lopen vandaan………..

Reiger1 (4) (Medium)En de rest die mag je zelf invullen.
Begin maar met een leuke 😉
Schijten als een  …………………………………………………….

En zoals je er momenteel veel ziet bij ons in de polder Kievit2 (Medium)gelukkig en nog meer hoort en ziet duikelen maar dit kunnen ze ook.
Lopen als een ………………………………………………….

Meerkoet ei (Medium)Ja en natuurlijk begint het allemaal met un oeuf zoals Toon Hermans het zo mooi kon zeggen dus. Maar wij zeggen het gewoon op zijn Hollands
In mei leggen alle vogels een…………………………………………………

Tureluur2 (Medium)En als mijn moeder ons zat wat zei ze dit altijd.
De laatste weken heb ik ze veel zien zitten in het veld en ook op palen
Ik word er helemaal …………………… van

 

Zwaluw10 (Medium)Ik word er altijd gelukkig van in het voorjaar en ik mis ze als ze in de herfst weer gaan vertrekken. De duikvluchten net voor me langs zonder ooit iets te raken
Een is niet genoeg want …….    Een …….. maakt nog geen zomer

Een zonder specifieke vogelnaam maar wel en vogelspreekwoordRietzanger 2 (Medium)
en daar zijn er best veel van eigenlijk maar zal ze niet allemaal nemen. Deze is wel leuk:
Ieder ………………. zingt zoals ie gebekt is

kwartel (2)Sommige mensen zijn het Oost-Indisch maar tegenwoordig zijn er hele mooie apparaatjes voor te krijgen. Heb ze gelukkig nog niet nodig
Ik ben namelijk nog niet zo doof als een ……………..

Ze komen heel vaak in mijn tuin graag snoepend van de zaadjes en soms komen ze met de hele familie badderen in mijn vijver.  dode musHet meest gewone vogeltje al schijnt hij wel af te nemen in aantal
Maar op deze manier ben ik er niet blij mee als iemand me blij wil maken met een dode …………….

Ik heb hem nog nooit zelf op de foto kunnen zetten, wel KOekoekregelmatig gehoord maar niet gemakkelijk te zien
Ken er wel twee spreekwoorden mee
Dank je de ……………………..
Hij/zij is een ………………… jong

Nou er zijn er vast nog veel meer zeker met het woord vogel er in maar ik hou het hier maar bij…………. hoewel
Gisteren stond ik even in de vijver te kijken en opeens zag ik iets oranjes spiegelen in mijn vijver…………. dat was echt een rare………… die daar in de lucht vloog.   Zonder omhoog te kijken pakte ik mijn telefoon en maakte een foto er van. Moest nog snel zijn want hij ging hard weer mijn vijver uit.  En eigenlijk is het best een leuke foto geworden, zo zie je maar onverwachte dingen leveren soms mooie plaatjes op. De vraag blijft wel is het een rare vogel of een rare vis…………………..

IMG_1595IMG_1601

De foto’s van de kwartel, koekoek en dode mus komen van het www de andere zijn van mezelf………

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op In ganzenpas lopen…..

  1. Marja zegt:

    Hartstikke leuk. Vooral die ballon. Een mooie treffer.

  2. Een mooi blog Anneke, de foto met de weerspiegeling van de ballon in de vijver, is een toppertje.

  3. Rob Alberts zegt:

    Een mooi fotoblog

    Zonnige groet,

  4. ria zegt:

    Jij bent iet de enige die niet op mijn blog kan reageren heb ik begrepen , Christiene ook niet.
    Vanavond ga ik even naar mijn pc-vriendje en vraag uitleg. Sinds ik i.p.v. laptop weer een computer heb gebeurt het.
    Nu heb ik weer heerlijk zitten genieten van jou blogjes en foto’s Anneke.
    Lieve groet.

  5. tagrijn zegt:

    Leuk met al die vogelnamen. Ik ga er van zingen als een ….., maar hopelijk niet zo vals als een …

  6. rietepietz zegt:

    Tja mij hof je niet te overtuigen, , altijd geweldig een spreekwoorden logje, en op een erg leuke manier in elkaar gezet.Maar die oranje vogel spant de kroon, die heb je ten volle benut als water vogel én in de lucht;-)

  7. Kakel zegt:

    Een leuk en heel origineel blog. Bij eentje moest ik toch diep nadenken. Nota bene bij de tureluur (-:
    Geweldig!

Geef een reactie

