En maar gieten……..

JaKakoj-vodoj-polivat-konoplyu het water is niet aan te slepen voor mijn tuin. Gisteren had ik een dagje makkelijk gedaan maar vanmorgen zag ik de tomatenplanten toch al een beetje triest kijken en hun blaadjes laten hangen dus gauw wat water gegeven.
Mijn tuinmissie bij mijn zus zit er weer op, ze was een dag of 10 op vakantie dus had ik twee tuinen te bewateren. Haar man heeft ook een kas en wat bakken met groentes buiten de kas ook nog. Verder is eigenlijk de rest betegeld dus valt het daar allemaal nog wel mee.
Vandaag maar uitgebreid de tuin begoten want morgen ga ik weer naar Apeldoorn voor het weekend.
Peter gaat zaterdag wel even mijn kasje en de potplanten wat water geven, ze kunnen gewoon geen drie dagen zonder deengieterrinken met dit weer.
Niet dat ik nou zit te snakken naar regen hoor maar voor de tuin zo nu en dan ’s nachts een buitje zou niet verkeerd zijn.
Nou ja ze voorspellen een mooie weekend dus we zullen lekker buiten kunnen zijn, mooi vooruitzicht en heb er ook wel heel veel zin in.
Iedereen dus een mooi zonnig weekend, geniet er van en tot laters………

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

20 reacties op En maar gieten……..

  1. Er komt vast wel weer een keer regen.. Fijn weekend Anneke!

  2. fialas zegt:

    nou ik snakte wel degelijk naar regen en de tuinen ook. De bui van vandaag leek wel wat, maar het was niet meer dan een niesbui uit een vermoeide hemel. Veel genoegen in Apeldoorn!

  3. Marja zegt:

    Wij blijven hier ook bezig met sproeien. Fijn weekend.

  4. Lot zegt:

    Ik hoorde net op de radio dat het in het Belgische Vlaanderen zo droog is dat er een sproeiverbod is. Ik woon in Zeeland en wij zitten ook te springen om water. De 3 regentonnen zijn wel gevuld vorige week maar de grond kan nog wel wat hebben.

  5. Een fijn weekend gewenst in Apeldoorn, geniet er maar van Anneke.

  6. minoesjka2 zegt:

    Ten eerste fijn weekend in Apeldoorn.
    En ja, dat zou wel fijn zijn voor de aarde, als het ’s nachts regelmatig zou regenen, maar ja, daar hebben we niets over te zeggen, dus zullen we moeten sproeien 🙂

  7. annaberg zegt:

    veel te droog en sproeien mag niet meer

  8. rietepietz zegt:

    Ik heb nog nauwelijks gesproeid, maar ik heb ook geen plantjes die “er nog van moeten groeien” , Vooral in potten droogt de boel snel uit en ik heb ook al geen potten. Fijn weekend.

  9. ria zegt:

    Ik heb genoten van jou buitenspeeldag.
    Tuin sproeien moet bij mij ook, doe ik vanavond.
    Fijn weekend in Apeldoorn Anneke

  10. Kakel zegt:

    Je krijgt het vocht bijna niet aangesleept. Het verdampt tijdens het water geven (-:
    Het is veel werk maar een mooie tuin geeft veel plezier terug.

Geef een reactie

