Klooien……..

IReiger 1k hou van klooien, een omschrijving wat dat is kan ik eigenlijk niet geven. Gewoon lekker bezig zijn en van het een in het ander vallen en weer mee verdergaan.
Vanmorgen was ik voor mijn doen vroeg wakker en om 8 uur was ik al op, ben echt een avondmens maar met dit mooie weer en de zon in mijn slaapkamer nodigt het wel uit om op te staan.
ReigerEen lekker niets hoeft dag vandaag, om 3 uur had ik pas mijn eerste afspraak voor de krant.  In mijn kasje had ik 3 grote komkommerplanten die het uitstekend doen maar eigenlijk in te kleine potten stonden. Ik moest ze in de volle grond overpoten maar dat is nog wel een dingetje als die komkommers al zo’n meter of 2 à 3 lang zijn. Eerst een aantal grote gaten gegraven en toen heel voorzichtig de komkommers losgemaakt en de plank waarop ze stonden weggehaald en ze een voor een uit de potten gehaald. En dat lukte met heel wat zweetdruppels want het was warm in die kas weer wel. En dat bedoel ik met klooien. Meteen weer wat aardbeien die ook eigenlijk in te kleine potten hingen in de vrijgekomen grotere potten verpoot en meteen ook de basilicum waar ik ook veel te veel van heb bij elkaar gezet in grote potten.
Op het warmst van de dag een uurtje siësta, even douchen en daarna naar mijn afspraak. Een leuk gesprek en daarna lekker gaan fietsen. Het was nog steeds warm maar zo langs de Lek heerlijk hoor. Ik hou wel van dit weer.
Uurtje of 1 1/2 gefietst en toen weer naar huis gegaan.  Niet veel gefotografeerd alleen een reiger die het ook zo warm had. Je zag zijn hele keelzak trillen van de warmte en zijn bek open. Alles even open gezet en buiten zitten eten. Sla uit de eigen tuin aangevuld met wat andere groentes er door en gebakken aardappelen. Een koningsmaal vond ik het.  Gezond en snel klaar.
Daarna weer lekker in de tuin gaan klooien…. Even een gesprekje met de achterbuurman.
Afgelopen week stak hij de bbq aan, ik had het al druk gehad die dag, net de was opgehangen en opeens de grootste rookwolken kwamen mijn tuin in. Gauw alle deuren en ramen dichtgedaan en de was afgehaald. En even aan achterbuurman gevraagd of dat voor hem een normale bbq was.  Achteraf dacht ik wel voor mezelf dat ik enorm krengerig was geweest. Heb totaal nog nooit last van die mensen gehad. Dus vanavond even op de trap geklommen toen ik ze in de tuin hoorden en een praatje gemaakt en het uitgelegd waar mijn reactie vandaan kwam.  Aardige mensen, de man vertelde nog dat het de eerste keer in 5 jaar was dat hij een keer barbeknoeide. Wat dacht je zei ik, en dan heb ik zo’n zeur achter me wonen. Het is een jong stel met een baby van 3 maanden en ze nodigden me meteen uit om even een keer een bakje te komen doen. Wat leuk eigenlijk.
Hun schuur staat in mijn achtertuin en ik waarschuwde hem wel dat de klimop van de vorige eigenaar van zijn huis daar aardig aan het huishouden was en al helemaal onder zijn dakpannen was gegroeid. Meteen een afspraak gemaakt dat hij een keer in mijn tuin komt kijken. Het gaf me weer een goed gevoel zo. Je wordt er ook niet minder van als je eens toegeeft dat je te snel en verkeerd heb gereageerd. Bonen
Daarna nog een tijdje lekker lopen klooien. Wat onkruid wieden, natuurlijk de tuin sproeien, bij de bonen nog wat extra stokken er bij maken. De snijbonen die klimmen heten niet voor niets in het Engels “running beans” . Een toepasselijke naam. Als alle bloemen snijbonen worden ben ik voorlopig in de bonen. Morgen weer doperwten met penen uit de tuin. De eerste tomaten komen……het is zo ontzettend leuk. Vijver avondBij de Lidl zag ik dat voor het geld ik het niet hoef te doen, de zomergroentes zijn niet duur. Maar zo vers plukken, schoonmaken en opeten dat heeft toch wel wat.
Het is echt zo’n avond dat ik eigenlijk niet meer naar binnen wil. Ik zit toch 11 uur buiten in de tuin te genieten van een zacht muziekje, de kletterende vijver, de scherende gierzwaluwen, de kwakende kikkers, een flesje jus d’orange……………..Ik hou van dit weer en lekker klooien……..

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Klooien……..

  1. Marja zegt:

    Heerlijk klooiverslag.

  2. Rob Alberts zegt:

    Met dit weer vind ik het ook lekker om maar wat aan te klooien.

    Zonnige groet,

  3. ria zegt:

    Op dit moment is het hier al 29 graden en dat loopt nog op. Zonkracht is ruim 8. Behalve wat zitten in de schaduw kun je niets. Morgen iets beter en dan schade inhalen.:-)
    Je klooit maar aan Anneke dan genieten wij mee

    • gewoonanneke zegt:

      Ik heb altijd het idee hoe gewoner ik doe hoe beter het gaat, als ik ga liggen of zitten niksen of hangen voel ik het lijkt me nog wel meer. Maar goed ieder mens is anders en vandaag is het lekker afgekoeld.

  4. Blijf jij maar lekker klooien hoor.. Heb je lol in dus kan nooit verkeerd zijn! 🙂

  5. rietepietz zegt:

    Ik klooi weer op een andere manier maar ik begrijp wel dat jij hiervan geniet. Een goede buur is beter dan een verre vriend en je hebt gelijk, iedereen kan wel eens uit z’n slof schieten maar als je dat uit kunt leggen heb je meestal meteen een prima relatie omdat je weet wat je aan elkaar hebt.
    Ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt. We zijn gewoon allemaal mensen en dan gaat er wel eens iets mis.

  6. Heerlijk toch, een beetje lekker aan klooien.

  7. minoesjka2 zegt:

    Lekker dagje zo ………… hoop voor jou dat er nog veel van die klooi dagen zullen volgen.

Geef een reactie

