We gaan weer feesten……

Morgen begint bij ons weer de feestweek in ons dorp, een grote tent staat er aan de rand van het dorp waarin vier dagen lang een aantal artiesten op gaan treden en per dag zo’n kleine 2000 bezoekers zullen komen.
Nachtwerk, dat wel want voor ik thuis ben zal het de eerste dagen wel een uur of 2 zeker worden en de dagen erna als ze een uur langer open zijn wordt het meestal wel half 3 of later.
Gelukkig ben ik een avondmens.
Ik werk als vrijwilliger mee in de tent, ben er al een paar keer wezen kijken om even de sfeer weer op te snuiven. Met als tegenprestatie dat ik van dichtbij tussen de coulissen zeg maar foto’s van de artiesten kan/mag maken en gratis entree. Dat is wel leuk om te doen. Kortom leuk vooruitzicht.
Vanmorgen was ik al om 6 uur op, ja je leest het goed, om 6 uur al en ik was meteen heel de dag van slag, het is gewoon echt niet mijn ding.
Beetje hangen zo nu en dan, kon gewoon niet op gang komen. Maar vanmiddag toch maar lekker gaan fietsen een eind daar knapte ik wel weer van op.
Ruim een uur in het gras zitten kijken naar de jonge zwarte sterns, ik vind het zo’n fantastisch gezicht.
Zoals die jongen precies weten wie hun pa en ma zijn want als die hun specifieke geluid laten horen reageren ze meteen met de snavels open en antwoorden. Zijn het andere sterns dan hun eigen ouders reageren ze niet.  Het zijn mooie sierlijke vogels, luchtacrobaten, soms biddend in de lucht hangend.
Wat me wel opviel terwijl ik zo rond zat te kijken dat veel dotters die daar volop groeien en waarop de jonge sterns ook meestal te vinden zijn er slecht uitzien. Veel zijn er niet goed uitgekomen, beestjes er op.  Misschien door het warme weer, weet het ook niet maar het viel me gewoon op eigenlijk. Wel een mooi gezicht hoor tussendoor nog waterlelies. Een teken dat het goed water is waar genoeg te eten zit voor veel watervogels zoals deze sterns en ook de futen die daar altijd te vinden zijn.
Dus de komende dagen zullen er misschien in plaats van natuuropnames, podiumdieren op mijn blog te vinden zijn. Maar je weet het nooit tenslotte zal ik nog best wel een rondje gaan fietsen overdag als ik uitgeslapen ben.

Kan ook leuk zijn en hoewel het niet helemaal mijn genre is, is de sfeer wel altijd goed. Kom altijd veel bekenden tegen, zeker de eerste avond als alles nog fris en fruitig is vind ik het leukste om mee te maken.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op We gaan weer feesten……

  1. rietepietz zegt:

    Heel veel plezier en ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je het leuk vindt, het lijkt mij óók heel gezellig, zeker als het zulk heerlijk zomerweer is.

  2. Dat wordt een leuke week dan. Veel plezier!!

  3. Moet weer supergezellig worden! Heel veel plezier!

Geef een reactie

