Daar is de bakker door gekropen…

IMG_1639Soms heb je van die dingen, zonder er bij na te denken hoor ik dan in mijn hoofd een opmerking of zin die mijn moeder altijd zei.
Zoals deze week, ik had een brood en in de boterhammen ervan zat een gat, best wel een groot gat. Vroeger gebeurde dat ook wel eens en als we dan tegen onze moeder zeiden, kijk we hebben een boterham met een gat was haar antwoord altijd ” daar is de bakker doorgekropen”.
Het lijkt ook wel hoe ouder ik word hoe meer die dingen bij me terugkomen en ik hoor ze met zelfs ook regelmatig weer zeggen tegen mijn eigen kind of tegen anderen waarmee ze zo de generaties doorgegeven worden.
Maar gisteren was ik weer helemaal anno 2017, de feestweek begon en het was warm, nu zat ik in het muntenhok dus had er niet zo heel veel last van, ventilator er bij  het was goed te doen. Niet zo druk als andere jaren, denk dat veel mensen toch gekozen hadden om lekker in de tuin te blijven zitten. Er worden een soort passe Partouts verkocht voor 4 dagen feestweek en niet iedereen gaat natuurlijk vier dagen achter elkaar.
Er is dan ook een levendige handel in kaartjes voor de diverse avonden. Vooral de vrijdag en zaterdag zijn heel populair en de drukste dagen dus.
Zo had ik wel de gelegenheid om op mijn gemak foto’s te kunnen maken en dat is dan ook wel weer leuk.
Ik ben helemaal niet zo van de Nederlandse zangers en heb er niet zoveel mee maar om foto’s te maken vind ik het wel leuk. Toch proberen een moment te pakken, lukt soms wel soms niet.  Gisterenavond waren als artiesten Jeroen van der Boom, helemaal niet mijn ding en Bella Perez.

Zij was er voor de 3e keer in 9 jaar tijd en ik heb haar een paar keer gesproken in eerdere edities. Het is echt een leuk mens om mee te praten en op het podium echt een goeie artieste en zij krijgt de zaal nog wel een graadje warmer dan het al was, vooral het mannelijke gedeelte er van, het is een mooie meid ook om te zien.
Vanmorgen lekker uitgeslapen, vandaag lekker rustig aan doen, paar wasjes draaien, stukje fietsen, een siësta en wat schrijven voor de krant en vanavond weer naar de tent.
De start is gemaakt nog drie dagen te gaan……………..

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Daar is de bakker door gekropen…

  1. Rob Alberts zegt:

    Veel plezier

    Warme groet,

  2. Wat leuk! Geniet er van. Die BooneBoom is ook niet mijn idool. Veel plezier!

  3. rietepietz zegt:

    O grappig, dat zei mijn moeder ook altijd want vroeger zag je dat veel vaker omdat er veel meer brood doorheen gaat in een groot gezin , 3 broden per dag in ons geval. 😉
    Poeh…. bij deze temperaturen zo keurig in het pak terwijl je hard moet werken lijkt me geen pretje, wel professioneel!

    • gewoonanneke zegt:

      Dat pak duurde precies de eerst 10 minuten dat ik foto’s maakte daarna ging gauw het jasje uit en het overhemd open want het was een sauna daar op het podium……. Ja bij ons ging er ook veel brood door werd nog met de hand gesneden en mijn moeder hield van dikke pillen. Zonder broodplank gewoon uit de hand gesneden vandaar denk ik was ze snel klaar haha…..

  4. Marja zegt:

    Dat zei mijn moeder ook altijd. Grappig.

  5. beaunino zegt:

    Klinkt bere gezellig allemaal. Fijne week hoor!

  6. minoesjka2 zegt:

    Mooie foto’s weer hoor. En ja, als het niet helemaal je ding is die muziek, des te beter kun je je op goede foto’s concentreren. Wat, net als natuur foto’s maken, is dit ook een vak apart op die artiesten goed op de plaat te zetten.
    Veel plezier de komende avonden, en ik kijk weer uit naar je foto’s 🙂

    Trouwens, mijn moeder zei altijd bij zo’n boterham dat de vrouw van de bakker er doorgekropen was.

    • gewoonanneke zegt:

      O die laatste variant is ook leuk. Zou ook zomaar kunnen. Een artiest staat niet stil, er hangen weet ik hoeveel lampen die heel hinderlijk zijn en ik heb er niet heel veel tijd voor meestal een kwartier per artiest. Altijd blij als er een paar goed zijn geworden.

  7. Jaren terug heb ik eens kaartjes gekregen voor een show van Belle Perez. Ik vond haar ook steengoed.
    En wat die boterham betreft, bij ons thuis hadden de muizen dat altijd gedaan 😁

    • gewoonanneke zegt:

      O qua grootte zou dat wel beter passen dan dat de bakker er door gekropen was ;). Ja ik vind Bella Perez ook dynamisch en ook nog een heel leuk mens om zomaar een praatje mee te maken.

  8. Van deze artiesten had ik zelfs nog nooit gehoord Anneke. De foto’s zijn best goed geslaagd, en dat is niet altijd makkelijk.

    • gewoonanneke zegt:

      Allerlei lichten, rookkanonnen en zo maken het moeilijk soms en alles moet ook in een kwartiertje gedaan zijn, ze staan niet stil haha…. maar wel leuk een uitdaging. Je mist er niets aan hoor dat je nog nooit van ze gehoord heb.

  9. Heel veel plezier! Belle Perez is echt leuk ja en Jeroen vdB? Nee ook niks voor mij…

  10. ria zegt:

    De foto’s zijn wel mooi. Mijn moeder zei bij een gat in het brood de muizen hadden honger.

Geef een reactie

