Vijf pubers bij de Hema….

Veel meer dan eten koken en afwassen, iedere dag wel even een paar uurtjes gaan fietsen en indien nodig de tuin sproeien doe ik de laatste dagen niet. Maar tijdens mijn fietstochten ga ik meestal even een bakje doen bij de Hema dus nu ook.
Het is er heel rustig en ik ga even zitten puzzelen met mijn cappuccino er bij.
Voor me komen vijf pubers binnen, leeftijd puistenkop noem ik het altijd, zo’n jaar of 13 of 14. Een van hen heeft een bloedneus. Een van de dames van de Hema zet ze op een aantal stoelen neer en gaat papier en water halen voor de bloedneus. Een oudere mevrouw komt er aanlopen en vraagt “heb je een klap op je neus gehad?  jullie waren lekker bezig buiten zo maar niet heus (die uitdrukking die hoor je toch haast nooit meer) he”.  Een van de jongens antwoordt “hij heeft zo gauw een bloedneus, we waren een beetje aan het stoeien zomaar”. “Nou antwoordde de mevrouw dat was wel meer dan stoeien”.
Als alles weer schoon en opgeruimd is gaan ze weg en ik zeg tegen de hemadame “wat aardig van je om ze zo even te helpen”.
“Dat hebben ze anders niet verdiend” komt er fel uit “Ze waren er een zootje van aan ’t maken op het winkelcentrum”.
Oeps denk ik die oudere mevrouw had dus toch wel gelijk.
In de feestweek was er donderdagavond ook een jongen/man (25 jaar) die na afloop van het feest helemaal los ging tegen de aanwezige politie. Nadat ze eerst geprobeerd hadden hem te kalmeren begon hij te spugen naar de politie. Toen wilden ze hem meenemen maar dat viel nog niet mee en hij beet zelfs een politieagent die voor behandeling naar het ziekenhuis moest.

De man werd afgevoerd naar een politiecel. Hij was al geen onbekende bij de politie vanwege drugsgebruik en had nog een voorwaardelijke straf. Dus die zijn we meteen kwijt in de tent. Altijd jammer als er een paar zijn die het bederven voor de rest. Maar gelukkig gaat het over het algemeen wel goed, onderweg naar huis wordt wel eens hier en daar nog wat herrie gemaakt en op plaatsen gaan zitten waar ze niet mogen zitten.  Niet goed te praten maar ja als de drank is in de man……….(vrouw net zo goed hoor).
Dag drie zit er weer op, ik voel wel dat het nachtleven vermoeiend is gisteren nog een uurtje langer dan de dagen er voor, ben het niet meer gewend om zo laat naar bed te gaan. Nog een dag te gaan, gaat helemaal goedkomen.
Gisteren was er een Hollandse avond. Een paar oude rotten in het vak de Deurzakkers (je moet er van houden haha) leuke gasten trouwens wel hoor, vond het net Bassie en Adriaan, maar ze wisten de tent wel op zijn kop te zetten. Nieuwkomer John de Bever, niet mijn ding hoor.

Als uitsmijter Frans Bauer die zelfs nog op de blues brothers toer ging zo verrassend leuk deed hij dat. Je mag hem of je mag hem niet. Mijn muziek is het niet maar het is een heel aimabele man. Een nichtje van de organisator trouwde gisteren en zij is fan van Frans Bauer.  Speciaal voor haar mocht de organitor een filmpje opnemen met een boodschap voor het kersverse echtpaar. Hij deed dat zo grappig en vol humor, echt geweldig. Echt een mensen mens.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Hemaverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Vijf pubers bij de Hema….

  1. Marja zegt:

    Mooi verslag. Je houdt ons goed op de hoogte. Ik ben blij dat ik niet naar die feestavonden hoef. Die herrie en zo laat naar bed…. Nee, dank je wel.

  2. rietepietz zegt:

    Van een veilige afstand meekijken is wel leuk;-)
    Feest schijnt tegenwoordig niet meer zonder rottigheid te kúnnen, hoewel, vroeger gebeurde er natuurlijk óók wel iets op feesten, dronkenschap is van alle tijden. Nou oke…. nog één avond knallen en dan mag je morgen uitslapen;-)

  3. Heftige feestavonden zijn niets voor mij Anneke, oude mensen moeten op tijd naar bed…hahaha!

  4. minoesjka2 zegt:

    Ja, jammer hé dat er altijd wel mensen zijn die het moeten verzieken!!! Wat vervelend voor die politieagent trouwens ……

Geef een reactie

