Kijken naar ’t vogeltje

Publiek 1 (Medium)

Zo de feestdagen zitten er ook weer op, helemaal prima hoor heb het heel goed naar mijn zin gehad, hard gewerkt, veel gelachen, foto’s gemaakt in plaats van polderdieren een keer podiumdieren.
En dat is heel anders fotograferen kan ik je zeggen. Het enige voordeel is dat ze niet wegvliegen of weglopen maar wat een verschil zit er tussen die artiesten.
Gisterenavond was er John West, nooit van gehoord, maar hij schijnt een van de zangers te zijn die in de top 3 staat van geboekte zangers op feesten. So it be…..
Nu moet ik zeggen dat ik mensen die emotie uitstralen, liefst met wat rimpels of een gezicht wat geleefd heeft  mooier vind om te fotograferen dan van die gladde koppen en als ze dan ook nog als ze de camera zien naar je toedraaien en lachen, hoe leuk ook en misschien goed bedoeld levert naar mijn gevoel niet de mooiste foto’s op. Liever een minder geslaagde foto van iemand die emoties uitstraalt tijdens het zingen dan zo’n goed gelukte gladde foto zal ik maar zeggen.  Zoals ik wel zag bij een zangeres die er ook was, echt onbekend maar ze deed het zo leuk zo enthousiast en vol emotie stond ze op het podium. Ze heet trouwens heb ik nog kunnen achterhalen Anne-Marie Boekelman- Bakker.
Twee weken geleden had ik het ook, ik was bij een buitenspeeldag waarbij een jongetje bezig was op een bal met een rand er aan, weet niet hoe zo’n ding heet, in evenwicht te blijven. Je zag de concentratie op zijn gezicht. Zijn moeder die het zag dat ik een foto stond te maken zei, kijk je gaat op de foto. Dus ik meteen, niet zeggen, dit is veel mooier dan zo’n geposeerde foto.
Ik merk het ook wel aan kinderen momenteel, die worden zo vaak op de foto gezet door hun ouders (zou ik ook doen hoor, daar gaat het niet om) dat sommige kinderen meteen als ze de telefoon zien al beginnen te lachen in de camera. Terwijl voor mijn gevoel juist de foto’s als een kind ergens mee bezig is, ongemerkt genomen veel mooier zijn.
Heb er in de speelweek veel gemaakt, kinderen met hun tong tussen hun lippen van concentratie bezig zijn met knutselen of iets anders. Dat zijn voor mij in ieder geval de mooiste foto’s.  Die momenten pakken.


En dat heb ik ook geprobeerd met de artiesten deze week, is niet altijd gelukt, heb ook niet heel veel tijd om te fotograferen. Je wordt gehinderd door allerlei gekleurde spotlights die draaien. Bewegende artiesten op het podium, een zaal met dansende mensen.  Maar het maakt het des te leuker als er dan een paar bij zitten waarvan ik zeg.  Ja dat zijn ze…….  Nou hierbij nog een paar laatste foto’s om het verschil duidelijk te maken…… Op maar weer naar de polderdieren en de rust….ben er helemaal aan toe.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Kijken naar ’t vogeltje

  1. rietepietz zegt:

    Ja het snabbelcircuit is gewoon een vak apart en daarin draaien veel mensen rond waar je op radio en TV nauwelijks iets over hoort. Maar ik zag hier toch best wel veel goedgelukte foto’s voorkomen die paar dagen.

  2. Leuke impressie Anneke.. en nu uitrusten?

  3. Marja zegt:

    Je hebt mooie plaatjes weten te schieten. Nu weer naar de gevederde vrienden.

  4. Spontane foto’s zijn inderdaad het allermooist. Lekker onverwacht en in opperste concentratie.
    Je hebt een toffe week gehad zo. Nu lekker even op adem komen.

  5. tagrijn zegt:

    Je hebt helemaal gelijk hoor. Stiekeme foto’s (of eufemistisch gezegd: niet geposeerde foto’s) zijn altijd het leukst.

Geef een reactie

