Van de hak op de tak…..

IMG_1664 (2)Ken je dat je begint ergens aan en voor je het weet ben je bezig met een grote schoonmaak, althans bij mij gaan die dingen wel vaak zo.
Gisteren ging Wim al redelijk op tijd weer weg, hij ging met vrienden een boot ophalen in Friesland en die moeten ze naar Strand Nulden brengen. Een leuk tripje voor hem.  We hadden een rustig weekend gehad, het weer was niet zo heel super, IMG_1669 (2)heb niet zoveel zitvlees hoewel we zaterdag nog wel een km of 8 gewandeld hebben. Maar per saldo toch wel veel zitten luieren.  Dus toen hij weg was nog even lekker aan de slag gegaan.
Paar wassen draaien, opruimen in huis en heerlijk nog een tijd in de tuin werken, rondje gaan fietsen, was weer droog en meteen maar even gestreken.
Heb momenteel best veel werk eigenlijk.  Nog wel wat drukke dingen voor de krant, mijn collega waar ik het samen mee doe werd getroffen door iets aan zijn hart en ligt in het ziekenhuis dus even zijn “afdeling” erbij. Nu is het bijna vakantie en wel een beetje komkommertijd al dat is een geluk bij een ongeluk dan.
En ik had aangeboden om bij Peter en Chantal nog wat in de tuin te gaan schoffelen en wat onkruid weghalen. Die zijn lekker op vakantie en daarna hebben ze al snel een housewarming zoals in goed Hollands heet 😉 ;).   Ze hebben best een grote tuin met wat grasveldjes afgewisseld met haagjes en in het grasveld wat ik vandaag gedaan heb en het stukje tuin stonden wel zo’n 60 paardenbloemen die ik er met wortel en al uitgestoken heb. Het gras hier en daar wat strak afgestoken. Had eigenlijk nog een foto van voor het opknappen moeten mAtalanta 1 (Medium)aken maar goed dat heb ik niet gedaan. Pa Merel was ook heel blij met mijn missie, ik had mijn hielen nog niet gelicht en stond nog voor het raam te kijken en hij zat meteen lekker wormpjes te pikken. En prachtig die vlinders op hun grote vlinderstruik.
Ik vind het leuk om lekker te werken in de tuin en mijn eigen tuin is wel aardig in orde.
Moet wel regelmatig wat oogsten en wil ook nog wel een paar nieuwe dingen gaan zaaien maar goed dat zijn dingen die niet heel veel tijd in beslag nemen.
Dus vanmorgen eerst al mijn papieren zaken afgehandeld en daarna naar hun huis gegaan.  Heerlijk vanmiddag een paar uurtjes lopen tuinieren en meteen een rondje gefietst natuurlijk. Mag ook de auto wel meenemen maar met dit weer fiets ik liever.
Atalanta (Medium)Vanavond en dat is waar ik het in het begin van dit blogje over had wilde ik nog even uit mijn kelder de lege flessen klaarzetten en voor ik het wist was ik bezig heel de kelder op te ruimen en uit te soppen. Pfff het was ook wel een keertje nodig. Aardig wat opgeruimd, gelukkig heel weinig dingen die over de datum waren alleen een aantal kruidenpotjes die volgens mij al meer dan 10 jaar oud zijn, die mochten nu wel eens een keer weg.  En ik vond nog iets wat ik al heel lang kwijt was namelijk mijn bril die ik altijd gebruik als ik autorijd. Ik kon hem nergens meer vinden in huis al maanden geleden, nu had ik wel een reserve maar deze was wel de fijnste die ik had.
In mijn kelder hing een tas waarin ik altijd mijn zwemspullen deed alleen ik zwem al een aantal maanden niet meer omdat mijn vriendin niet meer mag vanwege haar oorklachten.  Ik maakte de tas leeg en zowaar daar zat die bril in.
Het gebeurde wel eens dat mijn vriendin moe was of zo en dan reed ik wel eens terug naar huis als we gezwommen hadden en daarom had ik altijd mijn bril in die tas zitten.
Nou ja zo zie je maar wat, het kan even duren maar soms vind je opeens zoiets toch nog weer terug. Nou ja eenmaal op dreef toch nog maar de flessen en blikjes (mag tegenwoordig ook in de glasbak bij ons) weg wezen brengen.


Ga binnenkort gauw weer even wat blogjes lezen, hoewel lezen doe ik het tussendoor wel eens maar reageren komt er even niet van,  hoor mede bloggers. Wel op de terugweg naar huis heerlijk nog een uur in het gras zitten kijken bij een surfplas naar de visdieven. Wat een prachtig gezicht is dat zeg. Het waaide best flink vandaag en ze maakten daar mooi gebruik van deze acrobaten van de lucht. Deze surfplas is gewoon een vogelplas geworden. Echt van alles te zien daar en heerlijk om even tot rust te komen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie, Polderverhalen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Van de hak op de tak…..

  1. Marja zegt:

    Bezig bijtje. Ik wed dat je zoon heel blij is met jouw tuinklussen.

  2. rietepietz zegt:

    Zier er heel leuk uit die tuin van je zoon en zijn vriendin. Je bent alweer lekker op dreef op alle fronten na een gezellig weekeind, welkom terug.

    • gewoonanneke zegt:

      Ik geniet enorm in hun tuin. Ben nu bijna klaar heb het weekend maar vrij genomen. Vanmiddag ook toen ik klaar was gewoon nog meer dan een half uur zomaar zitten kijken en genieten van hun tuin. Heb zelf ook een mooie tuin hoor gelukkig, nu nog de tijd om daar ook eens in te gaan zitten haha.

  3. Rob Alberts zegt:

    Mijn vlinderstruik wil nog niet echt bloeien.
    Vlinders zie ik dus maar weinig in mijn tuin.

    Zo actief als jij bent, zo kan ik lui in mijn tuin genieten.

    Natuurlijke groet,

    • gewoonanneke zegt:

      Zelf heb ik er dit jaar een kleine gepoot die bloeit ook nog niet maar bij mijn zoon in de tuin staat een hele grote vlinderboom kan ik het wel noemen> Zit nu vol met vlinders zo mooi.

  4. Heel herkenbaar dat van de hak op de tak springen.. zit nu weer even achter mijn laptop, maar mijn bovenverdieping is nog een puinhoop. Maar opeens is dat weer in orde hoor.. ga zo weer verder 😉

  5. minoesjka2 zegt:

    Voor mij ook wel herkenbaar hoor, met iets kleins beginnen en eindigen ene paar uur later met een opgeruimd stukje huis 🙂
    Trouwens wat een prachtige foto’s, die van die vogels in de lucht .

Geef een reactie

