Kleren maken de man/vrouw ??

IMG_9279 (2)

Waar ik naar toe moet bepaalt bij mij meestal wat ik aantrek. Ga ik naar een receptie voor de krant zal ik wel iets anders aantrekken dan wanneer ik bijvoorbeeld naar zoiets als een jongveedag ga. En niet dat ik me nu altijd bijzonder optut maar ik vind toch wel dat ik een soort visitekaartje ben.
Het gekke is alleen dat de fotografen voor andere kranten waar ik al jaren mee werk op een of andere manier anders bekeken worden.
Een collega van mij heeft lang haar, rijdt op een motor en of ie nu net onder zijn motor gelegen heeft of niet, op een of andere manier wordt hij daar nooit op afgerekend.
Blijkbaar hebben fotografen toch altijd iets “artistieks” en wordt dat gewoon geaccepteerd en heel eerlijk gezegd zou ik nooit kunnen zeggen al heb ik, wat wel voorkomt, soms wel een half uur naast hem gestaan wat hij nou eigenlijk aanhad. Dus ik let daar ook niet op.
Misschien wordt er bij mijzelf ook niet opgelet en is het meer een idee van mijzelf.
Vandaag weer lekker aan de slag geweest, vanmorgen gewerkt en 2 bammetjes meegenomen en bij Peter in de tuin zitten eten en een half uurtje lekker languit in zijn tuinstoelen even genieten van het zonnetje. Daarna weer aan de slag gegaan, ik werk meestal zo’n 3 uurtjes en dan stop ik weer.  Even een “vieruurtje” bij de Hema gehaald en weer naar huis gefietst. Nog een paar boodschappen, even vandaag geen zin om vers uit de tuin te oogsten dus een ……. ff wachten…….fff wachten nog  ………… Pizza in de oven gedaan.
Deze week is de laatste week voor de vakantie en dan ga ik altijd bij alles scholen even foto’s maken bij de musicals. Ze hebben het eerlijk verdeeld dit jaar, vanavond twee scholen en morgen weer twee.  Een school is nog een eindje fietsen, het is nog steeds heerlijk vanavond dus dat is geen straf. Langs de Lek en ik kan enorm genieten van de prachtige planten en bloemen die daar groeien op het talud. IMG_9252
Dit keer geen zin om als visitekaartje naar de scholen te gaan, ik ga er toch naar binnen maak een foto vraag een paar dingen en ben weer vertrokken. Ga er maar vanuit dat ze zich niet zullen herinneren dat mijn lange broek niet echt smetteloos schoon was na het werken in de tuin. En zolang ik mijn schoenen niet uit hoef te trekken haha….. denk zomaar dat mijn voeten niet om aan te zien zijn, moest gisteren ook aardig boenen.
Vorige week had ik een nieuwe filter voor mijn vijver gekocht, er was een borgklemmetje gebroken toen ik hem openmaakte en daarvoor had ik gemaild. Was nog wel een mop trouwens want ik had dat klemmetje gelijmd en toen vroegen ze of ik een foto op wilde sturen zodat ze precies wisten welk klemmetje ik bedoelde. Maar ik kreeg gewoon dat klemmetje niet meer uit elkaar op de plaats waar ik gelijmd had. Sterkte lijm zeg maar ja ik moest hem toch weer breken. Heb altijd van die gekke dingen. Maar het klemmetje was ook niet helemaal recht door de breuk zoals ie hoorde te zijn. Trouwens ik had 100 euro voor die filter betaald dus dan mag alles ook wel kloppen.
Maar goed, ik kreeg vandaag al dat klemmetje toegestuurd. Dat vond ik toch wel een snelle en goede service, chapeau.  Dus vanavond even de oude afgekoppeld en de nieuwe aangekoppeld en alles werkte goed en deed het dus.
Nog even de kroten gerooid, die moesten er ook uit. Mijn grootste pan vol met kroten, even geborsteld en ze staan nu lekker te pruttelen op mijn oliestelletje.  Denk toch wel zo’n maaltje of 6 en had al twee keer er van gegeten dus een goede oogst dit jaar.  Kunnen ze vannacht afkoelen en de vriezer weer in. kroten
Morgen heb ik een “vrije” dag genomen, ga lekker met mijn zusje even wat winkelen, terrasje pakken. Nog naar het borstkankeronderzoek, had mijn eerste afspraak helemaal vergeten maar toch maar even gebeld alsnog. ’s Avonds ben ik uitgenodigd voor de krant bij een pannenkoekenmaaltijd en of ik mee wilde eten, nou ja daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Even alles spiertjes uit laten rusten morgen dat kan ook een keer geen kwaad.  Heb er zin in. Foto krootjes van www

 

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Tuin en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Kleren maken de man/vrouw ??

  1. Rob Alberts zegt:

    Het ene moment zijn mijn leerlingen heel kritisch op mijn kleding.
    Het andere moment kijken zij er niet naar.

    Ach, voor mij is schoon het belangrijkste.

    Vriendelijke groet,

  2. Neeltje zegt:

    Ik mocht ook naar ‘de bus’. Toch altijd weer even spannend.

  3. rietepietz zegt:

    het gaat er natuurlijk om dat jij je lekker voelt in wat je aan hebt voor iedere gelegenheid. Zodra je het gevoel hebt dat er iets niet klopt aan je kleding ben je afgeleid en functioneer je niet goed. Herkenbaar hoor.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja zo is het wel hoor. Ik kom vaak bij echtparen die 50 of 60 jaar getrouwd zijn en dan zetten ze mij ook op de foto, zo van de mevrouw van de krant is ook langs geweest. 😉 Dan wil ik er wel een beetje toonbaar uit zien.

  4. Ik denk dat kleding ook echt een vrouwending is, mannen maakt dat niet zoveel uit.

  5. minoesjka2 zegt:

    Ik zou me ook niet lekker voelen als ik heel afwijkend gekleed was en blijkbaar hebben veel mannen dat niet, want ja, ik kom dat ook wel eens tegen, dat ik denk : voor die gelegenheid had je je wel eens wat aandacht aan je uiterlijk mogen schenken. ……… maar goed, inderdaad misschien meer een vrouwending.
    Lekker trouwens dat je zo’n goede oogst hebt. Verse kroten zijn toch altijd het lekkerst hé?

Geef een reactie

