Multimedia…..

IMG_9309 (2) (Medium)Ik verfoei het soms en soms zegen ik het, de multimedia en vooral Facebook en Whatsapp. Normaliter plaats ik eigenlijk alleen natuurfoto’s op mijn FB site en een heel enkele keer zoals de afgelopen week iets waar ik verbaasd over was, namelijk er stond opeens een standbeeld op de rotonde naar ons dorp toe op de N210.
Ik kwam er aanrijden en zag het uit de verte en dacht eigenlijk dat het een soort duivel was maar toen ik dichterbij kwam zag ik dat het een vrouw van. Gemaakt van om het maar krom te zeggen “verroest ijzer met gaten er in”.
Normaliter krijg ik altijd wel persberichten als zoiets geplaatst wordt, maar goed ik had er gewoon niets van gehoord, misschien wat gemist dat kan ook natuurlijk. Dus vroeg ik op FB of iemand wist wat voor beeld dit was en sinds wanneer het er staat.
Ik kreeg meteen een stroom van reacties er op en hoewel op FB de dingen wel eens kunnen escaleren kwamen er nu gewoon veel verschillende meningen van mensen over dit standbeeld. Beeld 1 (Medium)En dat was best leuk eigenlijk.
Het bleek dat er op de rotonde verderop nog zo’n beeld te staan en dan een man.
Ooit waren deze twee dorpen genoodzaakt om samen te werken en tot een gemeente gebombardeerd. Deze beelden zouden symbolisch zijn van een vrouw en een man die elkaar aankijken en allebei zitten te appen. Ik had meteen mijn eigen verhaal er wel bij want de vrouw had een stuk touw in haar handen (verwijzend naar de touwslagerijen die ooit in ons dorp waren) dat sterk leek op een zweepje en de man het een harpoen in zijn handen (verwijzend naar de walvisvaart van het andere dorp) . Maar goed ik dacht dus zou die man vervelende appjes gestuurd hebben en zit zij klaar met de zweep voor het geval dat in plaats van de traditionele deegroller 😉  …….. En eigenlijk vond ik het best mooie beelden al moest ik wel even wennen er aan. De volgende dag ging ik de man even op de foto zetten met gevaar voor eigen leven want wat rijden ze vreselijk hard op dit rotonde daar zeg, niet normaal gewoon. Weet ook wel dat ik daar niet mag oversteken maar toch……. een rotonde is toch bedoeld om even de snelheid er uit te halen lijkt me.
De afgelopen week waren er op onze scholen allerlei musicals bij de groepen 8 en ieder jaar ga ik er dan wel even naar toe. Maar nu waren er zoveel op een dag, dat lukte me gewoon niet dus ging ik via FB even kijken naar mensen die een kind in de groep hadden voor een foto. Binnen een uur had ik het via persoonlijke berichten en Whatsapp voor elkaar dat ik wist welke musical er gespeeld was en hoeveel kinderen afscheid namen met bijbehorende foto’s. En dan zegen ik de media wel weer, dat zou een aantal jaren geleden veel lastiger zijn geweest om het op tijd binnen te krijgen zodat ik het vanavond nog kon verwerken en meesturen.
Samen (Medium)Zoals ik al zei, soms verfoei ik ze maar soms zijn het gewoon ook mooie media en voor mij handig om zo informatie binnen te krijgen. Kreeg trouwens naar aanleiding van die foto’s van de beelden nog wel een persoonlijk bericht dat de officiële opening door de gemeente van die beelden nog komt.
https://youtu.be/WuRR__Eh4GY Is wel een aardig lang filmpje maar als je je verveelt 😉  haha heb het zelf niet eens helemaal afgekeken.  Ik heb de beelden maar even bij elkaar gezet kunnen ze het face tot face uitpraten met elkaar……… dat vervelende Whatsapp ook…….

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, RTV Krimpenerwaard en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Multimedia…..

  1. Marja zegt:

    Leuk. Soms is het handig om snel een antwoord te krijgen.

  2. Heel bijzonder deze beelden Anneke, op Facebook zit altijd wel iemand die je aan informatie kan helpen.

  3. rietepietz zegt:

    Ja natuurlijk, net als aan álles zit er ook aan de media twee kanten. Het vrouwenbeeld ziet er inderdaad nog best mooi uit de man iets minder( ‘tis net real life ” 😉 In ieder geval hebben de beelden wel een historisch verhaal en zijn herkenbaar, altijd beter dan non-figuratief.

  4. Aparte beelden ja..leuk, die reacties hè..

  5. minoesjka2 zegt:

    Ach tegenwoordig zitten stelletjes ook tegenover elkaar aan tafel naar elkaar te appen … hahaha
    Heb even het filmpje zitten kijken, eigenlijk hartstikke interessant om te weten hoe zo iets tot stand komt. Bedankt voor de link.

    • gewoonanneke zegt:

      Vreselijk hoor dat appen, doe het zelf ook hoor maar niet als ik ergens aan tafel zit of zo. Ook niet als ik in een bus of zo stap dat vind ik ook zo aso altijd. Leuk dat je gekeken hebt.

Geef een reactie

