Bonentijd…..

 

Gisteren heel de dag bij mijnzoon in de tuin gewerkt, ik doe het heel rustig aan hoor, steeds een half uurtje of uurtje werken en dan een poosje zitten met een bakje thee in het zonnetje.
Gisterenmorgen was ik bij de Hema gaan ontbijten, dat kost 2 euro per ontbijtje dan krijg je koffie, jus’tje stokbroodje met omelet en een croissantje met jam er bij.  Heb gewoon twee ontbijtjes besteld voor mezelf en een zakje er bij gevraagd. De helft ingepakt (nee niet de koffie en de jus die heb ik lekker opgedronken) om later bij de lunch op te eten.
Met mijn kortingsbonnetjes en 10% korting vanwege mijn zorgverzekering bij de Hema betaalde ik daar 3.05 voor. Dat is toch eigenlijk voor niets.
Vanmiddag ben ik nog een poosje geweest en nu is eigenlijk de tuin wel een beetje klaar, zal heus wel hier en daar wat onkruidjes gemist hebben, dat kan niet anders maar het ziet er gewoon strak en mooi uit nu en als je volgende week een housewarming hebben hoop ik dat het mooi weer is zodat we lekker buiten kunnen zitten daar.
Chantal haar vader kwam ook vanmiddag want er zou een nieuwe afwasmachine geïnstalleerd moeten worden en daar heb ik nou weer niet zoveel verstand van. Was trouwens nog een heel klusje in zo’n inbouwkeuken vond ik.
Toen iedereen weer weg was en ik klaar met tuinieren ben ik achter in de tuin gaan zitten chillen heerlijk, ik ben helemaal verliefd op hun tuin. Heb niks te klagen over mijn eigen tuin hoor maar dit is echt een vlinder, insecten en vogeltuin. Ze zullen nog best dingen gaan veranderen maar ik hoop echt dat ze dat er wel een beetje inhouden. Dat stukje natuur en hem niet helemaal gaan betegelen.  Wil best zo nu en dan even wat gaan hobbyen daar.
Ben daardoor ook weer aan de late kant pas weer thuis en om 7 uur had ik weer een afspraak in de bieb voor het jeugdwerk om paspoorten te verkopen voor het Huttendorp. Dus moest ik kiezen of eten koken of douchen voor beide had ik geen tijd meer, dus maar gekozen om te douchen en dan maar na het inschrijven eten, acht uur klaar dus het gebeurt wel vaker in de zomer dat ik zo laat eet. Ik maak altijd de paspoorten en dit jaar gekozen voor meerkleurige paspoorten en de kinderen lieten we ze zelf uitkiezen, beetje fluorkleuren en ze vonden het prachtig.  Zo’n 40 kinderen melden zich al aan, dat is een beetje het gemiddelde bij

een eerste inschrijving dus helemaal prima.
Op mijn gemakkie gegeten, even wat blogjes lezen en wat reageren, was er de laatste tijd ook niet zo van gekomen en ik wil dat toch wel een beetje bijhouden. Het weekend heb ik vrij genomen van het tuinwerk bij mijn zoon. Hoef niet echt veel meer te doen alleen de straat voor nog een beetje en dat is niet zoveel werk.
Morgen gezellig even met zusje op stap meteen wat boodschappen doen en het weekend nog bonen plukken, er staan er zo veel aan zag ik dus daar moet ik echt wel wat mee gaan doen. Eten bijvoorbeeld haha dat ga ik zeker doen maar zal ook een gedeelte in moeten vriezen maar dat is wel leuk werk om te doen. Ze geven mooi weer op dus kan ik buiten op mijn gemakkie alles schoon gaan zitten maken.
Lekker relaxed weekendje dus zo voor de boeg  en daar heb ik ook wel zin in.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Bonentijd…..

  1. Marja zegt:

    Heerlijk om dit voor je zoon te kunnen doen. Het ziet er mooi uit. Twee ontbijtjes? Waar laat je het allemaal? 😉

  2. Het lijkt mij geweldig om een vlinder, insecten en vogeltuin, te hebben, en dan net zulke mooie foto’s als jou te maken Anneke.

  3. rietepietz zegt:

    Wat je van die tuin hebt laten zien is inderdaad een onwijs mooie tuin.je zoon zal toch wel iéts van jouw genen hebben en niet voor betegelen kiezen;-)

  4. Het is wel een prachtige tuin geworden zeg.. Ze boffen maar met jou! 🤗

  5. Rob Alberts zegt:

    Prachtig die vlinders in de tuin.
    Mijn Vlinderstruik doet het niet zo goed.
    En de vlinders laten het ook af weten.

    Maar ook ik geniet van de dieren in mijn tuin.
    Langs mijn tuinpaadje heeft een bijtje haar holletje gemaakt.
    Ik zie haar af en aan vliegen.

    Hier geven de buurthuizen een ontbijtje voor 1 euro.
    Als ik kan maak ik daar graag gebruik van.

    Zonnige groet,

    • gewoonanneke zegt:

      Heb dit jaar een nieuwe vlinderstruik gekocht en die bloeit ook nog niet hoop dat het nog komt hij is wel goed gegroeid. Ik zie ook allerlei beestjes in de tuin vliegen, heel veel waterjuffers in de vijver. In een tuin is altijd wat te zien. Wat een leuk idee zo’n ontbijtje voor 1 euro. Onze gemeente is gewoon te klein voor dat soort initiatieven.

  6. minoesjka2 zegt:

    Heerlijk, he, ik heb inderdaad ook een lekker relaxed weekendje en toch eigenlijk heb ik best veel gedaan…..

Geef een reactie

