Waar is ie gebleven…..

sleute

Een bekend probleem………. waar zijn mijn sleutels?????????
Vandaag was het weer zover ik was mijn fietssleutel kwijt. Normaal gesproken zet ik mijn fiets die in mijn bijkeuken staat niet op slot. Alleen vannacht lag ik op bed, niet eens zo vroeg maar ik hoorde iedere keer een herrie, net alsof er een deur open ging en ik weet als bij de buren (twee onder een kap wonen we) de keukendeur opengaat ’s nachts ik dat boven hoor alsof het mijn eigen deur is. En meestal vind ik het best maar soms opeens zoiets van toch maar ff kijken. Natuurlijk niets te zien beneden maar toch voor alle zekerheid mijn fiets maar op slot gezet. Alsof ze die als eerste mee zouden nemen pff. Maar dat is het idee dan.
Vanmiddag wilde ik gaan fietsen en was de sleutel kwijt, nu heb ik nog een reserve dus dacht ik op een gegeven moment die vind ik vast wel weer maar nu ga ik weg. Geen zin meer om verder te zoeken of de heilige Anthonius aan te roepen.
Even naar de tuin van Peter om de bakken en tomaten water te geven en toen ik weer weg wilde gaan zag ik opeens op mijn bagagedrager de sleutel liggen. Die heeft gewoon 10 km los achterop gelegen haha. Een wonder dat ik hem niet verloren heb. Nou ja die was weer terecht.  Ik ben al weer een eindje op weg als ik denk, heb ik nou die buitenkraan wel dichtgedraaid. Dat ding lekt nogal dus die kan niet aan blijven staan. Toch maar weer even teruggegaan en natuurlijk was ie gewoon dicht.  Denk nou eens goed na als je dingen doet, spreek ik mezelf voor de zoveelste keer toe, maar sommige dingen zijn zulke automatismen dat je daar eigenlijk helemaal niet bij nadenkt, hoor dat wel van meer mensen.
Heb mezelf tegenwoordig wel aangeleerd om als ik mijn buitendeur op slot doe ik bewust denk, deur zit op slot om te voorkomen dat ik halverwege opeens weer ga twijfelen van heb ik nu…….
Gelukkig ben ik niet de enige want vanmiddag toen ik nog een rondje had gefietst ging ik even in het Loetbos bij de Kanoverhuur een ijsje kopen. Voor me stond een mevrouw die zo’n rond bakje met ijs kocht en nog een waterijsje. Heeft u voor mij een lepeltje vroeg de mevrouw om het ijsje op te eten. Dat heb ik u net gegeven zei de man. U heeft hem gewoon in uw hand, zei ik. O zei de vrouw, wat stom.
Ach dacht ik, stom het zou mij ook zo kunnen overkomen. Zoek ook wel eens naar mijn bril terwijl ie op mijn hoofd staat.
Voor de rest gaat het wel goed met me hoor haha. Ben altijd blij als ik van andere mensen hoor dat ze dat ook wel hebben.
Was trouwens heel gezellig daar bij de Kanoverhuur, druk veel bekenden en een poosje lekker in het zonnetje zitten kletsen, wat leuk.
Had een mooi rondje gefietst en eenmaal thuis was ik het gewoon helemaal zat, nog even verse peentjes uit de tuin gehaald om te eten en de planten water gegeven maar veel puf had ik niet meer. Kanocentrum (Medium)
Morgen gelukkig nog een dag zonder planning of inhoud dat is wel lekker, wil toch nog wel wat in de tuin gaan rommelen bij mezelf. Vandaag maar gehouden op vanavond mijn dagboeken wat bijwerken, wat luieren en fietsen en dat mag op zo’n mooie zonnige zomerdag ook wel eens.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Waar is ie gebleven…..

  1. Marja zegt:

    Heel herkenbaar hoor. Hier zijn ook regelmatig dingen zoek. Vooral dingen van Robbert.

  2. Hahahaha…ik ken dat Anneke, en twijfelen of ik het gas wel uit heb gedraaid!

  3. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Bekend fenomeen.
    We zijn n.l. al loei oud!

  4. minoesjka2 zegt:

    Eigenlijk ben ik zelden of nooit mijn sleutels kwijt, maar als het dan een keer gebeurd, moet ik hard mijn best doen niet in paniek te raken hahahaha

    • gewoonanneke zegt:

      Gelukkig overkomt het mij ook weinig meer, meestal zoals in dit geval dat ik van alles nog mee wil nemen en ik had vast mijn sleutels op mijn fiets gelegd. Dan gaan de dingen mis haha………Zoon, zus en vriendin hebben een reserve van het huis dan maar die ben ik echt zelden of nooit kwijt.

  5. Rob Alberts zegt:

    Mijn sleutels mis ik nooit.
    Al hebben mijn buren ook een reserve set aan sleutels.

    Wel heb ik vaak het idee de duren niet te hebben afgesloten.

    Vriendelijke groet,

    • gewoonanneke zegt:

      Gelukkig komt het kwijtzijn van sleutels ook zelden voor. Heb vaste plekken aangeleerd want er is een tijd geweest dat ik langer bezig was om mijn sleutels te zoeken dan met weggaan. (beetje overdreven) .

  6. rietepietz zegt:

    Als je herkenbaarheid zoekt moet je natuurlijk hier zijn, je zou je hart op kunnen halen aan dingetjes die net niet helemaal goed gaan;-)

  7. Haha, zo herkenbaar hè..
    Zo heb je iets in je hand en zo is het weg pffffff

  8. Thuisbijmij zegt:

    Ik ben praktisch nooit vaak iets kwijt. Wel moet ik vaak heel erg nadenken om me te herinneren hoe iemand ook alweer heet. Zo stom. En zo niet leuk.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja met namen probeer ik altijd een ezelsbruggetje te onthouden zoals bijvoorbeeld Jansen met een zinnetje er bij kan je zelf verzinnen bijvoorbeeld Die gekke Fransen…… Hoe stom het misschien ook klinkt dat werkt echt als je iemands naam echt moet onthouden.

  9. Goh dan heb je wel geluk gehad met de sleutel, was vast magnetisch😁 Je bent niet de enige hoor een tijdje terug weer naar huis gereden omdat ik de strijkbout, die ik eigenlijk nooit gebruik, nog aan had staan. Sleutels mis ik zelden.

    • gewoonanneke zegt:

      Ben altijd blij als mensen hetzelfde hebben. De sleutel zat aan een hoesje vast, ik denk dat dit hoesje een beetje klem zat tussen mijn fietstassen maar wel blij dat ik hem weer had anders ben ik niet meer verzekerd, had ik een nieuwe aan moeten vragen.

Geef een reactie

