Soms heel soms……

tuin werken1.jpgEigenlijk ben ik momenteel echt een heel gelukkig mens, het gaat goed met mijn kind en zijn lief, heb het prima met mijn vriend, heb lol ik het tuinieren, het fietsen, fotograferen, nog heel leuke dingen in het vooruitzicht dus heb ik helemaal niets te klagen.
Maar soms heel soms…….. zoals gisteren
Ik was bij mijn zoon nog het laatste stukje van de straat aan het doen, het was gezellig, ze waren net weer terug van vakantie en nog thuis gisteren en ook druk bezig met opruimen en nog dingen klaar maken voor de house warming volgende week.
Had ingeschat dat het nog een uurtje werk was maar het ik was toch nog wel drie uur bezig omdat ik het ook echt af wilde hebben. Maar het was eigenlijk te veel van het goede. Het leukste werk vind ik toch in de tuin prutsen en dit was echt onkruid tussen de tegels weghalen en ik had ’s morgens ook al gewerkt dus nou ja dan wil ik het toch afhebben en ga door. Maar toen ik weer op de fiets naar huis zat was ik het echt wel zat.
Nu had mijn zusjes een overkapping voor haar huis gekocht en als ik naar huis fiets kom ik door haar dorp en praktisch langs haar huis.
En ondanks het feit dat ik best moe was dacht ik, ach even kijken hoe het geworden is, dus deed ik even een tussenstop.
tuinoverkappingHet zag er prachtig uit, eigenlijk hebben ze gewoon hun huis een aantal meters verlengd, het is een glazen overkapping waarin dan weer een zonnescherm zit, verwarming en verlichting.  Wil niet weten wat het gekost heeft maar daar hebben ze dik voor moeten betalen. Ze zijn al twee dagen bezig geweest om het aan te leggen. Een heel drainage systeem er onder aangelegd.
En trots lieten ze het zien natuurlijk, het is ook heel prachtig en echt ik was niet jaloers en zou het ook niet hoeven te hebben, ben gewoon heel blij met mijn eigen tuin zoals die is.
Maar alleen het gemak waarmee iemand zoiets financieel neer kan zetten en van alles zomaar kan doen.  Pas nog een nieuwe auto, twee nieuwe elektrische fietsen, de duurste van de duurste terwijl die van haar man nog maar 2 jaar oud was en niets mankeerde, die ze dan wel ingeruild hebben natuurlijk.
En het gemak dat ze ook goeie dingen wegdoen zoals bijvoorbeeld hun tuinverlichting die ze net twee jaar hadden maar nu niet meer nodig was, zo zonde, ze hadden het al in de vuilnisbak gegooid. Ik zei dat ik ze wel wilden hebben, is het niet voor mezelf vindt Peter het misschien wel mooi voor in zijn tuin of kan ik een ander er plezier mee doen. Vijf zo goed als nieuwe tuinlampen dus nam ik er al vast twee die al los waren mee.
Haar zonnescherm dat nog heel goed was, eerst zouden de mensen die het nieuwe ding kwamen installeren het meenemen maar gelukkig had ze het toch nog aan een achterbuurvrouw gegeven.  En de mannen die bij hun bezig waren hingen het ook nog eens gratis voor de buurvrouw op dat is toch wel heel super leuk van die mensen want die achterbuurvrouw is ook alleen.
Misschien ook omdat ik hondsmoe was maar geddsoms heel soms heb ik daar best moeite mee. Dan lijkt het me ook wel eens leuk dat ik niet altijd bij iedere cent die ik uitgeef na moet denken. Moet sparen om later ook nog eens wat extra’s te kunnen doen.  Zoals vorige week toen we op een terrasje zaten en ik zei zullen we even kijken was ze hier te eten hebben. Het goedkoopste broodje dat ze serveerden kostte 9,00. Zoiets mag van mezelf wel eens als ik op vakantie ben maar niet als ik zomaar een dagje ga fietsen met mijn zusje.  En ik weet hoor mijn zus zou het zo betalen voor me maar dat wil ik absoluut niet, daar ben ik echt veel te trots voor om dat aan te nemen. En zij is echt hartstikke goedgeefs altijd hoor als ze dingen heeft die ze niet meer gebruikt die ik dan weer een bestemming kan geven of verkoop via marktplaats, wat zij dan weer teveel gedoe vindt.
En hou me te goeden hoor, ik heb het echt niet slecht hoor ook financieel niet, kan goed met geld omgaan en ik zeg altijd, ik heb geen schulden, betaal alles op tijd,  ik rook niet, drink niet, heb geen huisdieren en rij geen auto dus dan heb je ook niet zoveel geld nodig.
Misschien ben ik ook wel rijker op een andere manier, gewoon omdat ik me goed voel, gezond ben, het naar me zin heb, dingen doe die ik graag doe…… maar ja ben ook maar een mens en soms vind ik het best wel eens moeilijk zoals ik toen ik naar huis fietste met haar oude tuinlampen die ondanks het feit dat ik ze wilde hebben aanvoelden als afdankertjes…….
9200000063834307Een zielig blogje??   Nee hoor haha…….. vandaag relativeer ik het al weer hoor.  Ik weet dat ik binnenkort als alles goed mag gaan iets heel moois ga beleven dat met al het geld van de wereld niet te koop is.  Maar daar later over…….. eerst nog morgen een dagje dierentuin,  weekendje Apeldoorn en zondagmiddag al weer de house warming bij zoonlief……   Wat loop ik toch te miepen……..heb het geweldig maar soms heel soms…………. Grappig zocht plaatjes op het www en vond deze tegeltjes wijsheid, klopte precies eigenlijk.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Soms heel soms……

  1. Het is misschien vreemd, maar ik lijd nog liever honger, dan €9 voor een broodje te betalen.Niet dat ik het niet kán betalen, maar voel mij dan gewoon opgelicht.

  2. rietepietz zegt:

    Je bent toch óók maar gewoon een mens en wat je hier schrijft is “natuurlijker” dan je soms mensen hoort zeggen ” o nee hoor, ik zou helemaal niet ruim in de centen willen zitten. Je hoeft natuurlijk ook niet héél rijk te zijn maar het is fijn als je zonder puzzelen alle gewone wensen kunt vervullen. Dat is ook heerlijk weet ik uit ervaring maar ik heb ook wel tijden meegemaakt dat ik wél iedere cent om moest keren dus ik begrijp je heel goed. Evengoed weiger ik ook 9 euro voor een gewoon broodje te betalen al zou dat best kunnen missen. Als de verhouding zoek is pas ik.
    Wel heel fijn dat je zus óók niet zuinig is voor anderen, dat zie je wel eens anders. Misschien moet je haar toch heel af en toe staan jou te verwennen met iets dat jij nét even niet kan doen, dat soort voldoening moet je haar soms eens gunnen. Jij doet weer andere dingen voor haar waarschijnlijk.
    Wat fijn dat “er nog iets in het vat zit” voor je. We horen het t.z.t graag natuurlijk.

  3. Marja zegt:

    Een prachtige waarheid op dat tegeltje. Ik begrijp je heel goed. We hebben net 7 magere jaren achter de rug en dan denk je wel eens …. “…”
    Ik ben benieuwd naar je verrassing. Stiekem ben ik al aan het raden, maar ik zal het hier niet opschrijven.

  4. Dat tegeltje zegt voor jou nu de waarheid. En ja.. soms denk je anders over dingen als je moe bent.
    Ik denk ook stiekempjes te weten wat die verrassing is.. wacht rustig af! 🙂
    Toch mooi dat je zus weer zo gelukkig is en het ook nu weer heel erg goed heeft. En dat ze jou ook echt alles gunt als ze het niet meer wil hebben…

  5. ria zegt:

    Een gelukkig mens is een tevreden mens Anneke. Maar soms….ja ik begrijp je helemaal.
    ben toch benieuwd naar de verrassing:-)

  6. Eclect zegt:

    Lieve Anneke,
    Ik vind het een mooi en eerlijk verhaal.
    En snap je ook.
    Maar toch maar toch… heel gek maar als je zelf poen zat hebt is het reuze makkelijk als iemand trakteert. Pas als je zelf wat krapper zit ga je er moeite mee hebben. Jammer genoeg maakt dat het alleen maar moeilijker. Ik kan me voorstellen dat je zusje het enig vindt om een lunch of watdanook te trakteren. Je moet maar zo denken.. voor haar is jouw gezelschap belangrijker dan wie er betaalt.
    Dus geniet van het zonnetje, geniet van andervrouws gulheid, geniet van alles wat het leven leuker maakt. 🙂

  7. Neeltje zegt:

    Niets menselijks is ons vreemd! Mooi blog!

  8. minoesjka2 zegt:

    Ik weet precies wat je toen voelde Anneke, voel het ook af en toe. En soms lijkt het wel of het vaker word ………. en weet je, als je het zou kunnen betalen, zou je het misschien wel helemaal niet doen, maar het feit dat jij die keus niet hebt maakt af en toe verdrietig.
    Gelukkig kunnen we allebei ook weer de andere kant op kijken om te zien wat we wel hebben 🙂

  9. Wie het kleine niet eert.. zo voel ik het ook. Zonde om dingen zomaar weg te gooien je kan er altijd nog een ander blij mee maken. Gelukkig was de buurvrouw vast met haar zonnescherm, fijn toch dat zoiets weer een plaatsje bij een ander heeft die hem waarschijnlijk goed kon gebruiken.

Geef een reactie

