Weer thuis

Hei 1 (Medium)De vakantie zit er weer op en we hebben echt een heel leuke en bijzonder actieve week gehad mijn zus en ik. Hoewel de weersomstandigheden niet altijd optimaal waren hebben we er wel iets van gemaakt.
Eigenlijk gingen we de laatste jaren altijd in september maar mijn zus wilde graag een keer in de zomer vanwege het mooiere weer en de langere avonden.
Nou ik weet wel dat we vorig jaar in september het mooiste weer van de wereld hadden en ’s avonds nog lekker gingen fietsen. Dus wat dat betreft kan je er hier in Nederland geen peil op trekken.
Nou ja het is weer voorbij en het was leuk. Er zullen nog wel een paar blogjes over komen maar zal jullie niet vermoeien met alle gemaakte vakantiefoto’s, hoewel dat er ook dit jaar niet zoveel zijn geweest.
We hebben veel gefietst en Heerde is een prachtige omgeving met veel boZwavelzwammen (Medium)ssen, de hei die al hier en daar in bloei begint te komen. Mooie historische steden in de omgeving Hanzesteden zoals Hattem en Zwolle waar we geweest zijn. Kortom we hebben van alles gedaan, natuur, cultuur, nostalgie en van alles eigenlijk.
Vrijdagmiddag toen ik net thuis kwam, kwam Wim ook voor het weekend weer, had nog net een uurtje om even mijn koffer uit te pakken. Maar dat was ook wel ontzettend leuk eigenlijk omdat het opeens na een week met iemand samen te zijn geweest ook wel weer stil.  Ook wel weer lekker maar goed nu kon ik wel mijn Hei (Medium)vakantieverhaal kwijt en we hadden echt een fantastisch weekend weer samen. Ook meteen een vakantie voor ons samen geboekt, we gaan de eerste week van september een weekje naar Terschelling. Ben best benieuwd hoe dat zal gaan maar ga er vanuit dat dit een andere vakantie wordt dan met mijn zus en echt een vakantie die ook helemaal mijn stijl is want wat dat betreft voelen we elkaar best goed aan.
Met het jonge aanstaande ouderstel gaat het ook heel goed gelukkig, ze hebben een onderzoek gehad waaruit bleek dat met de baby alles goed gaat met wat ze daaruit op kunnen maken op het gebied van aangeboren afwijkingen. Dus we kunnen nu echt gaan genieten zei mijn zoon toen hij in de vakantie opbelde.
Heb in een winkel van Riverdale een eigenlijk schandalig dure, nou ja schandalig dure maar denk dat ie bij Ikea een kwart kost, mooie teddybeer gekocht. Hij zat me zo aan te kijken. We gingen daar naar zandsculpturen dus ik zei tegen mijn zus ik denk er nog even over na maar voordat ik weg ging zat ie me nog steeds aan te kijken dus heb ik hem gekocht haha….. Heerde (Medium)Mijn zus zei al, wacht maar volgend jaar ben je gewoon de klos dan moet oma wat meenemen van vakantie voor haar kleinkind. Het klinkt allemaal nog soms zo onwerkelijk maar goed ik zal het ervaren. Wel leuk dat het nu wel algemeen bekend is en allemaal nog bedankt voor de leuke en lieve reacties. Ga deze week nog wel een keer wat blogs en reacties bekijken maar dat is er nog even niet van gekomen natuurlijk.
Nou ja een aardig ratjetoe dit blog, helemaal niets vervelends gebeurd de afgelopen week, ja zeker wel de laatste fietstocht die we maakten, zo’n 500 meter voordat we op de camping waren liep mijn motor van de fiets weer in elkaar.  Ik kon er zelfs niet meer boos om worden heb ook gezegd, dit weekend ga ik er nog niets mee doen. Morgen ga ik maar weer naar de Gazelle zelf bellen of zo want mijn fietsenmaker is met vakantie ook nog een keer. Voor de vakantie was ik nog bij hem geweest omdat de motor zo’n raar geluid maakte. Maar volgens hem was dat iets onschuldigs, nou ja dat heb ik geweten, de nieuwe motor zit er nog maar net een jaar op.
Gelukkig heel de week er gewoon mee kunnen fietsen dat is nog een gelukje dan geweest maar goed, het is wel weer klote natuurlijk. Dat wordt mijn vierde motor in vier jaar tijd. En als de Gazelle het niet vergoed, dat hebben ze altijd nog wel gedaan hoor, dan ben ik ook nog eens verzekerd er voor maar toch. Gelukkig kan ik ook zonder motor met de accu er af “normaal” fietsen er mee zonder ondersteuning. Anneke (Medium)Niet zwaarder dan een gewone fiets, eigenlijk fietst het best fijn, gisteren met Wim ook nog 25 km wezen fietsen. Zit soms zelfs te overwegen om gewoon zonder ondersteuning te blijven fietsen, hoewel het is wel verdraaid makkelijk, zeker met veel wind en dat lijkt er altijd wel te zijn in de polder. Nou ja morgen maar eens kijken wat ik kan doen. Heb nog 2 weken vakantie van de krant en nog 1 1/2 week van mijn andere werk dus heb ook tijd genoeg om wat langer over het fietsen van a naar b te doen.  Vandaag nog even maar niet aan denken, morgen weer een nieuwe dag en er dan maar even mee gaan worstelen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Weer thuis

  1. Marja zegt:

    Fijne berichten op de fiets na.

  2. Fijn dat je genoten hebt Anneke. Ik vind mijn e-bike toch wel super hoor.

  3. Rietepietz zegt:

    Ha daar ben je weer, goed om te horen dat er, op de fiets na, geen wanklanken zijn na de vakantie.
    Je hebt wel pech met die motortjes, heel vervelend.
    Ja natuurlijk kwamen er leuke reacties op je oma logje, we gunnen het je ook zo!Natuurlijk moet je zo’n leuke beer dan kopen, helemaal geweldig!

  4. Thuisbijmij zegt:

    Fijn dat je zo genoten hebt op je vakantie en ook fijn dat je weer gezond en wel thuis bent nu.
    Het lijkt me intens mooi wanneer je kind een kind zal krijgen en dat jou dus oma maakt. Ik hoop dat ik dat ook nog mee mag maken.
    Welkom thuis!

    • gewoonanneke zegt:

      Ik heb er nooit dromen over gehad om oma te worden, je weet het toch nooit maar nu het gaat gebeuren vind ik het echt wel fantastisch natuurlijk. Zal best ook een keer komen bij jou maar jouw kinderen zijn nog jonger dan de mijne (30) neem ik aan.

  5. minoesjka2 zegt:

    Fijn dat jullie het zo goed gehad hebben, en nog leuker dat je volgende vakantie alweer in aantocht is 🙂

Geef een reactie

