Ongewild een oek’ster

imagesNKKIZWN9Een tijdje geleden zag ik een discussieprogramma over het rijgedrag van fietsers en de tolerantie naar elkaar toe.
In dat programma kwamen allerlei mensen aan het woord, E-bikers, wielrenners, mensen die op die hele snelle E-bikes rijden, scholieren die appen en ook “gewone” fietsers zonder ondersteuning of wat dan ook.
Een mevrouw in het programma was een fanatieke dame die dus zonder ondersteuning fietst en iedereen die anders fietst toch maar eigenlijk een watje vond. Ze noemde zichzelf een O.E.K.
Als ik google vind ik het volgende over deze naam:

OEK is het blad van de Amsterdamse afdeling van de Fietsersbond dat de Amsterdamse leden op de hoogte houdt van wat er speelt, wat onze ambities zijn en wat we doen en gedaan hebben.

‘OEK’ is een afkorting van ‘Op Eigen Kracht’, één van de motto’s van de afdeling: je bent op je eigen kracht aangewezen als je fietst, maar ook als je je inzet voor de belangen van fietsers

Maar goed zij was echt een heel fanatieke OEK-ster die vond dat iedereen eigenlijk op eigen kracht moet fietsen. Goed voor de conditie, spieren opbouwen en zo had ze nog een aantal argumenten.  Zelfs een man die omdat hij astma had een E-bike had wilde ze daarvan overtuigen.
Nou ja ongewild ben ik nu dus ook een OEK-ster geworden, ik fiets Op Eigen Kracht, en heel eerlijk gezegd valt het ook best mee. Vandaag een rondje van een km of 25 gemaakt, deed er natuurlijk langer over maar zag ook meer onderweg dus het heeft ook goeie kanten. Ben het ook wel weer een beetje fiestgewend want als ik bij Wim ben ook dan ben ik een OEK-ster en zelfs op een stations fiets met achteruittraprem, iets wat ik echt heel vervelend fietsen vind.
Vandaag dus een aantal keren contact gehad met de Gazelle. Mijn eigen fietsenmaker is op vakantie tot 15 augustus dus ik moest wat. De dame hoorde het verhaal van me aan snapte alles en ging informeren en zou me terugbellen. Had haar naam gevraagd en op welke termijn ze terug zou bellen vanmiddag nog dus. En inderdaad, zo rond 3 uur belde ze me terug dat ze niets voor me kon betekenen. Ze gaven geen garantie op garantie…… he, zeg ik dus jullie staan niet achter je eigen product als je geen garantie kan geven op een nieuwe motor die jullie plaatsen en het dan net an een jaar doet, waar blijft dan jullie verantwoording. Ik blijf doorzeuren en ze zegt nogmaals te zullen informeren en inderdaad een half uur later belt ze me weer op. Ze willen me een coulance aanbod doen van 25 % korting op een nieuwe motor, zo onder het mom dan zijn we van die zeur af.
Ik zeg het in beraad te willen nemen en vraag de aanbieding per mail te bevestigen. En dat gebeurt netjes ook.
Morgen ga ik nog even verder vragen wat er mogelijk is bij de fietsenwinkel waar ik de fiets gekocht heb, want dat zeiden ze ook, daar heeft u een overeenkomst mee afgesloten en dat is niet mijn huidige fietsenmaker. Bovendien ben ik allrisk verzekerd dus krijg ik toch die motor wel vergoed, is het niet van de Gazelle dan wel van de verzekering. Maar het voelt gewoon niet rechtvaardig aan zoals het gegaan is allemaal. 3830_orangec7hmideserttitaniumgreymatperlagreymat_94-1_fpsvsNou ja om een lang verhaal kort te maken, wordt vervolgd haha…… Voorlopig ben ik nog ruim 2 weken een OEK-ster en misschien komt dat ook nog wel goed uit want op mijn vakantie in Terschelling zal ik ook op een gewone fiets rijden dus is dit een goeie training. Dus ieder nadeel heeft ook een voordeel zal ik maar denken………

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Ongewild een oek’ster

  1. Rob Alberts zegt:

    Sterkte met het vervolg.

    Vriendelijke groet,

  2. Ik hoop dat je snel oek-af kunt zijn. Ik oek nog even door 😉

  3. Marja zegt:

    Weer wat geleerd, oekster. Bedankt en succes.

  4. Rob Alberts zegt:

    Ook ik ben een lezer van OEK.

    Vrolijke vakantiegroet uit Amsterdam,

  5. Rietepietz zegt:

    Sowieso geen goed reclame voor Gazelle, toch wel een naam in de fietswereld. Men heeft daar nier door dat een goede service méér kan doen dan peperdure TV reclame . Ik onthou de naam nu dus in een negatief verband.
    Maar ik ben ook maar een simpele OEKster al is dat dan maar voor de héél korte afstand.

  6. Oh is het nu weer mis met die fiets? Wat een narigheid heb je daar toch mee..
    En je gaat naar Terschelling? Oh dat is ook nog steeds een wens van mij… wie weet gaat het nog eens gebeuren! Ben er nog nooit geweest…

  7. Gazelle kwam toch ook heel slecht uit de bus met de elektrische fiets? Ik ben en blijf een oekster. Wij fietsen te weinig voor zo’n dure fiets, wandelen veel liever.

  8. Ik heb volgens mij altijd batavius, maar nu durf ik dat niet met volle overtuiging te zeggen 😉
    Maar al dat ellende!
    Leuk dat je naar Terschelling gaat! Ik ben erg benieuwd wat je er van vindt.

  9. minoesjka2 zegt:

    Tja, jij hebt van het begin af aan al pech met die fiets …… laatst moest ik er nog aan denken, dat ik er al zo lang niets over gehoord had ………. sorry, zal de goden niet meer verzoeken hahahaha
    En, ach ik ben nog nooit anders dan een OEK-ster geweest, al, met flinke wind zou ik wel eens wat anders willen.

    • gewoonanneke zegt:

      Heb ik ook hoor, zei ook pas nog tegen iemand dat ie het zo goed deed, nooit meer doen haha. Ja het is heel vervelend en dat is nog zwak uitgedrukt maar ja kan ook niet zomaar een nieuwe kopen dus toch maar weer repareren dan .

Geef een reactie

