Augustus blues………

Een herfstdipje is voor mij niet onbekend maar al in augustus last van “the blues” te hebben heb ik eigenlijk nog niet veel meegemaakt.


Heb aan alle kanten spierpijn, al een paar weken een droge keel, weet niet waarvan en probeer van alles om er van af te komen. Zou er gewoon ook een keer mee naar de dokter kunnen gaan natuurlijk en dat moet ik ook eigenlijk doen dat ik weer even gerustgesteld wordt hopelijk dat er niets aan de hand is. Ik blijf er maar over nadenken, heb ook best veel tijd momenteel om na te denken en dat is voor mij ook niet zo goed. Dan gaat het allemaal malen en alle noodscenario’s komen dan weer langs bij me.
Ik mis ook mijn fiets, ik ga wel fietsen zo nu en dan zoals vandaag dan wel weer een km of 25 gefietst maar was natuurlijk verwend met ondersteuning en dit kost gewoon veel meer tijd. En al spreek ik mezelf toe wat maakt dat nou uit, je hebt toch vrij, vakantie het voelt gewoon niet goed aan. In de tuin is alles ook wel een beetje op orde dus ook niet veel te doen, kan gewoon lekker oogsten zoals vandaag weer een kilo snijbonen waar ik stamppotjes van gemaakt heb. Maar heb er gewoon even weinig lol in, ondankbaar mens ben ik, ik weet het. In de polder is het ook heel gezapig dus, weet als ik goed kijk zie ik best wel mooie dingen maar ook daar lijkt de zin me even te ontbreken. Ook bij de bloggers is er momenteel weer veel kommer en kwel.
Maar als ik op de bank zit al ben ik nog maar een paar uurtjes op zou ik zo weer kunnen slapen maar ook ’s nachts slaap ik gewoon wel goed.
Ik mis ook mijn vriendin waar ik altijd nog wel lekker tegenaan kan zeuren, ze is vier weken op vakantie.
Drie weken vrij van de krant, ergens wel een luxe maar in al de 20 jaar dat ik daar werkte nog nooit langer dan een week niks gedaan. Moet daar gewoon aan wennen.
Eigenlijk ben ik blij dat ik vrijdag gewoon weer kan gaan werken en voor volgende week al weer wat afspraken heb staan voor de krant en bovendien het Huttendorp begint.
Denk dat ik gewoon geen mens ben dat weinig te doen moet hebben. De avonden die al weer zo kort worden, helemaal niet mijn ding. Vanavond maar een stuk donkere chocolade genomen en een paar glazen witte wijn en dan maar hopen dat het morgen wat beter gaat.
Vrijdag ga ik weer naar Wim en het gekke is als ik bij hem ben of hij bij mij is  heb ik nergens last van dus volgens mij is ook die droge mond gewoon iets wat tussen mijn oren zit en zal een dokter daar ook niet veel aan kunnen doen.
Nou ja bij gebrek aan vriendin, fiets, zin en puf verveel ik jullie maar even met mijn augustus blues en hoop dat het gauw weer over is. Deze week nog wel wat distels op de foto gezet, die vind ik ieder jaargetijde eigenlijk wel mooi en met mij de zweefvliegen die af en aan vliegen. En vandaag een foto gemaakt van iemand die op een hek onderweg een hele rij veertje had gepoot, zo’n grappig gezicht.  Daar werd ik dan wel een beetje vrolijk weer van.  😉 😉
Veren (Medium)

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Augustus blues………

  1. AnneMarie zegt:

    Heb ook al niet veel zin. Komt volgens mij doordat iedereen op vakantie is. Veel te stil overal.

    • staartje zegt:

      Ik vind het wel een bijzonder gevoel dat iedereen op vakantie is. De hele straat is van mij. Nu woon ik in toeristengebied. Als ik even een een kilometer fiets, kan ik me onder de toeristen mengen ( ‘ oh wat een mooie supermarkt hebben ze ook hier! 😁😅😁 ‘ ja, wat dacht u? Die winkel zit in een plaggenhut? ‘ 😂😉 Goed dat je het zegt… ik ga vanavond eens naar de ( toeristische) markt. Wel een leuke in zijn soort. Ik ben er jaren niet geweest. Jij een fijne dag!

  2. staartje zegt:

    Boek lezen? Muziek luisteren? Het is niet leuk, maar het gaat weer over. Kun je er dan weer extra van genieten. Komt goed. Ik wens je een fijne dag.

  3. Even naar de dokter gaan, kan geen kwaad Anneke, het geeft je de zekerheid dat er niets bijzonders aan het handje is. Een hele fraaie serie foto’s laat je ons hier zien.

  4. Neeltje zegt:

    Misschien mis je Wim?

  5. Marja zegt:

    Het komt vast weer goed.

  6. rietepietz zegt:

    Kun je nagaan dat , voor een langere periode, niets om handen hebben gewoon niet goed is voor mensen. Je bent daar ook vast niet de enige in hoor en ja inderdaad, dat kan heel goed omslaan in lichamelijke klachten. Maar je bent een nuchter mens en komt er wel weer uit, dat weet ik zeker.

  7. Je moet gewoon lekker je ding kunnen doen dan voel je je gewoon het beste!

  8. staartje zegt:

    Ik kom even langs om te zien hoe het met je is. Groet Liesbeth

  9. minoesjka2 zegt:

    Herken dat wel, daarom blijf ik ook maar zo veel mogelijk door werken. Maar toch? En zeker met de zon die niet erg scheutig is op momenten dat hij op mijn balkon hoort te schijnen.
    Wat die fiets van jou betreft, hoop voor jou dat het snel opgelost is.
    Gelukkig voor jou is er volgende week huttendorp begreep ik, dus dan heb je weer wat om handen, als je wilt.

Geef een reactie

