Morgen ben ik de bruid……

Nee ik niet hoor, wees maar niet bang, daar ga ik niet meer aan beginnen.Bruidspaar
Heb er 35 jaar opzitten (inmiddels al bijna weer 10 jaar geleden) en daar wilde ik het maar bij laten.  Je hebt van die dingen die moet je maar een keer doen……. trouwen……….naar de Efteling………… Eurodisney…………. naar de 50 + beurs ………… en zo kan ik er nog wel een aantal opnoemen. Zo als van ik weet hoe het is, nu hoef ik niet meer.
Morgen trouwt de dochter van Wim, het wordt een heel informele bruiloft als ik het goed begrijp. Wim heeft een goede band met zijn dochter maar niet dat ze elkaar nou echt heel veel zien. Ze wonen ook niet zo dicht bij elkaar in de buurt dat ze even zomaar aanwippen voor een bakje koffie of zo.
Heb van zijn familie nog nooit iemand ontmoet en dat vind ik ook wel prima, ik hoef niet zo nodig weer een schoonmoeder en de hele bubs er bij hebben. Maar Wim is wat trots op zijn dochter (en zoon ook al heeft hij daar wat minder contact meer)
Andersom heeft Wim wel contact gehad met Peter en Chantal een paar keer als ze toevallig langskwamen en we zijn daar een keer geweest samen. Ook omdat ik toch wel een wat hechtere band heb.
Maar ook van zijn kant heeft hij het niet zo om er weer een hele familie bij te krijgen en dat is echt prima zo.  Kan me daar helemaal in vinden. Wat dat betreft zitten we op een lijn.
Nu is Wim een man die het liefst maar in een oude spijkerbroek rondloopt met een shirt of trui. En ik vind dat prima hoor, voor mij hoeft iemand echt niet in ’t pak bij me aan te komen. Was ook hooglijk verbaasd met de Kerstmis toen hij bij mij was een overhemd aan had getrokken haha.
Maar goed nu trouwt zijn dochter en had hij het wel een paar keer gehad wat hij aan moest trekken. Toen we elkaar deze week door de telefoon spraken vertelde hij dat hij wel wat gevonden had in zijn kledingkast.
Gisteren vroeg ik wat hij aan ging trekken en daar kwam de gekozen kleding tevoorschijn. Aan mijn blik zag ie wel dat ik dat nou niet echt iets vond om op een bruiloft aan te trekken, zeker niet van zijn eigen dochter.
Het was zaterdag toch geen mooi weer dus we waren de stad in gegaan en we hadden wat zitten drinken. Dus ik zei, je moet echt wel een nieuw overhemd kopen, dat kan niet meer wat je uitgezocht hebt.
Dus wij gekeken en ik hem bijna de C en A in gesleept en daar vonden we wel een leuk overhemd. Ondanks dat kleding hem niet zoveel zegt heeft hij best wel een goeie smaak vind ik. Nou ja terwijl we het overhemd uitgezocht hadden keek ik rond voor een nieuw broek erbij en die vond ik. Zelf vond ik een zwarte broek bij een vrolijk overhemd wel een mooie combinatie maar dat vond hij niets dus werd het een mooie blauwe kleur die prima paste bij het overhemd en ik achteraf ook wel een betere keus vond.
vader_van_de_bruid_ronde_button_5_7_cm-rf4c80ff0511a41019a3be2a2c0d0b629_x7j3i_8byvr_512Nou ja het passen in dat hokje was nog een missie op zich maar het lukte en het stond hem echt hartstikke leuk. Mooi setje bij elkaar zo. Terwijl hij zijn eigen kleding weer aan het aantrekken was keek ik nog wat rond en zag echt die mooie suede schoenen precies in de kleuren van zijn shirt, blauw met rode accenten in de veters en zool.
Wetend dat ik hem echt een andere winkel meer inkreeg zei ik, joh kijk eens is dat niet leuk erbij en waarachtig hij paste ze ook nog.  Ja die zijn goed zei ie dus meteen alles ingepakt betaald en wegwezen haha. Alleen de veters in twee kleuren die op een wel heel bijzonder manier in de schoenen zaten vond ie maar niets dus ze even “gewoon” gestrikt, moet ook niet teveel gaan zeuren natuurlijk.
Inmiddels was het best mooi weer geworden en met een biertje op een terras en gedronken op onze aankopen.
Zich toch wel een beetje er in geluisd voelend zat hij thuis nog wel een beetje na te mompelen dat er aan die kleding die hij gekozen had niets mankeerde.
Maar ik weet zeker als hij morgen naast zijn dochter zal staan en ze zegt, zo “Pa wat zie jij er hip uit” in iets van die strekking, ken haar niet dus weet het ook niet natuurlijk, hij best trots en blij zal zijn dat hij zich toch voor deze speciale dag toch helemaal in het nieuw heeft gestoken…………..

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Veluwe verhalen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Morgen ben ik de bruid……

  1. Rob Alberts zegt:

    Zo heb ik ook een vrouwelijk oog nodig om mij goed en netjes te kleden.
    Leuk dat het jou zo goed gelukt is.

    Vrolijke groet,

  2. Fijne dag gewenst voor Wim, en hij zal er vast hartstikke leuk uit zien!

  3. Thuisbijmij zegt:

    Fijne dag gewenst voor hem en natuurlijk het bruidspaar.

  4. ria zegt:

    Fijne dag gewenst voor Wim en ja stiekem ben ik wel benieuwd naar de reactie van de bruid.

  5. fialas zegt:

    leuk dat je dat kan en dat hij zich zoet laat leiden. ik heb nooit kans gekregen om man of zonen kledingadvies te geven, 4 tegen 1 was ongelijk spel. Maar eerlijk gezegd was ik best tevreden met de eeuwige tweedjasjes van F. en de truien van de jongens. Ik was hogelijk verbaasd toen ik ze onlangs bij een uitvaart alledrie voor het eerst in het pak zag, kennelijk hebben mijn schoondochters meer invloed dan ik ooit had. .

    • gewoonanneke zegt:

      Haha ja waar schoondochters al niet goed voor zijn he. Mijn zoon is altijd wel een modekind geweest met een eigen mening qua kleding en nog heel lang ging ik wel met hem kleding kopen. Terwijl ik voor mezelf helemaal niet zo modebewust ben, vind het al gauw goed.

  6. fialas zegt:

    en jij, voel jij je nu de moeder van de bruid?

  7. rietepietz zegt:

    O zeker weten, natuurlijk vinden bruidjes het fijn als een ouder er goed uit ziet , altijd leuk om terug te zien op de foto’s toch? Misschien dat Wim toch onbewust jouw oordeel wilde, anders had hij het spul niet aangedaan om het jou te laten zien.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja hoor dat denk ik ook. En dat overhemd was gewoon wat verkleurd, had ie geen eens gezien dat vond ik echt niet kunnen. Wat hij normaal draagt maakt mij echt niet uit hoor. Hij vond het ook wel mooi hoor alleen die schoenen dat werd nog wel een drama pff had zulke zere voeten gehad. Maar goed wie mooi wil zijn moet pijn lijden toch…..

  8. Ja dat kan toch niet anders voor zo’n dag. Fijn dat jullie goed geslaagd zijn hopelijk wordt het voor hem en het jonge paar een onvergetelijke dag.

  9. Soms is het leuk om een beetje bij te sturen! 😉

  10. minoesjka2 zegt:

    Nou, je hebt vast al gehoord of zijn dochter er nog wat van gezegd heeft:-)

Geef een reactie

