Bergje op bergje af……

Even iets rechtzetten over wat ik gisteren schreef over Wim zijn fotografeerkunst,  hoewel hij mijn blogs niet (meer) leest dus zo erg was het niet haha. Maar ik heb toch nog wel een paar leuke foto’s van mezelf gevonden en voor iemand die nooit fotografeert ;).


In de vakantie zijn we onder andere naar de Boschplaat gegaan, het eerste gedeelte op de fiets en verder gaan wandelen. Het was een heel warme dag toen we dat deden. Echt mooi daar om te wandelen, een heel natuurgebied met duinen, strand een stralend blauwe lucht.
Nu ben ik geen klimmer, mijn ene knie is door mijn valpartijen al zo vaak geraakt dat hij hier en daar wel een beetje kraakt en piept als ik ver wandel. Maar goed het gaat nog steeds alleen klimmen en eigenlijk nog meer dalen zijn niet zo goed daarvoor.
En dan kan je beter niet naar Terschelling gaan want daar is het allemaal duin op duin af, de bossen zijn op en in de duinen en natuurlijk is er een hele duinenrij langs het strand.
Willem is daarentegen echt een wandelaar, heeft ooit ook de vierdaagse gelopen en ook het Pieterpad, woonde jaren in Zwitserland en Frankrijk waar het ook niet echt vlak was natuurlijk.  En als we dan bij de duinen komen wil hij er een beklimmen, de hoogste voor minder gaat ie niet.
Afijn ik ging mee en dacht kijk wel hoever ik kom dus tegen het rulle zand op geploeterd, warm was het ook nog een fototas op mijn rug natuurlijk maar het ging. Moest wel echt naar mijn gevoel tot de grens gaan maar dat voelde ook wel goed aan toen we daar boven op die duin stonden. Aan de ene kant uitzicht op de Noordzee en aan de andere kant de wadden. Een magnifiek gezicht en dat maakt alle zweetdruppeltjes goed en gaf me wel een geweldig gevoel.  Lekker daar in het zonnetje zitten, bammetje eten, genieten van het uitzicht, hoe leuk is dat.  Er af heb ik me lekker zittend laten glijden van het duin af, echt zo leuk.
Vandaag was het redelijk weer en ben ik even een rondje gaan fietsen, rondje rivierdijken, dacht even nog het vakantiegevoel vasthouden maar hoewel ik meestal enorm geniet van het fietsen langs Lek en IJssel had ik nog best een beetje heimwee naar de weidsheid van voor mij vooral de Waddenzee, bij eb en vloed gezien en beide keren indrukwekkend mooi. De zon over het water spelend, de vele vogels die daar liepen te foerageren, schepen in de verte.
Nou ja voor de grap even een voorbeeldje nog van fotograferen. Op een gegeven moment stonden we op een hoog uitkijkpunt en keken zo over West Terschelling met de Brandaris. Nou ja jullie kennen vast wel die vakantiekiekjes waarbij je zo’n gebouw aan lijkt te raken dus ja hoor ik wilde dat ook wel doen. Dus Wim zo gedirigeerd dat het net leek of hij de Brandaris vasthad.  Ik vond hem best aardig gelukt en toen wilde hij het ook bij mij proberen weliswaar op een ander punt en dat werkte niet helemaal, in plaats van de Brandaris sta ik met mijn hand in een struik. Wim 27 (Medium)Anneke 17 (Medium)Ach wat maak het uit, we hebben er enorm lol van gehad en ook een paar mensen die daar aan het wandelen waren stonden het lachend allemaal even aan te kijken hoe hij dat deed. Een steeds wisselend beeld……. ik blijf er in gedachte nog steeds even er van genieten.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Bergje op bergje af……

  1. Rob Alberts zegt:

    De laatste foto is leuk.

    Slaperige groet,

  2. AnneMarie zegt:

    Mooie foto’s. Lekker genoten dat zie je zo.

  3. Beide foto’s zijn mooi. Helemaal als Wim geen fotograaf is. Het gaat om de lol die je er aan beleefd hebt.

  4. fialas zegt:

    jullie hebben het getroffen met elkaar, om jaloers op te worden!

  5. Marja zegt:

    Geweldige foto’s. Logisch dat jullie hebben genoten.

  6. Het is echt genieten daar Anneke, ook nog naar de “Dodemanskisten” geweest? Je foto’s zijn mooi, en roepen bij mij herinneringen op.

  7. ria zegt:

    Mooie foto’s, de laatste heel apart .

    • gewoonanneke zegt:

      Dank je wel Ria. Ik lees nog steeds bij je hoor, reageren gaat nog steeds niet probeer het iedere week een keer. De aanhouder wint denk ik. Als er eens iemand is die er meer verstand van heeft dan ik zal ik het eens vragen weer.

  8. minoesjka2 zegt:

    Die laatste foto van Wim is leuk geworden zeg 🙂
    Ik heb dat trouwens nog nooit gedaan, maar het lijkt me nog al wat tijd kosten om het helemaal goed te krijgen ……. is jou gelukt 🙂

    • gewoonanneke zegt:

      Viel wel mee hoor, ik zag het toevallig toen ik hem op de foto wilde zetten en toen was het een kwestie van een beetje sturen hoe hij moest staan en afdrukken. Maar vond het ook wel grappig. Zelf stond ik niet op een goed punt dan lukt het gewoon niet.

  9. rietepietz zegt:

    Volgens mij heb ik Henk ook tegen die hoogte op laten sjuowen waar de laatste twee foto’s gemaakt zijn, gelukkig bleek je er ook via een haal langen makkelijk trap weer af te kunnen (dus ook óp natuurlijk) je stond daar min of meer bovenop een bunker. Ik herken je heimwee.
    Het is er zo prachtig en zowel voor jou als voor mij was het een heel bijzondere vakantie. Bij jou doordat je met Wim was en bij mij omdat we onze béide kinderen bij ons hadden! Dat geeft écht heel veel meerwaarde.

Geef een reactie

