Van de hak op de tak…

Fiets..........Vandaag weer gewoon werken, ook wel lekker hoor om te doen, lekker een eind fietsen langs de Lek tegen de wind in, het was heerlijk zonnetje erbij. Even gekeken of de Hema me nog gemist had haha en daarna snel weer naar huis want ik had onwijs zin om in de tuin te gaan werken.
Het was er prima weer voor, hier tenminste wel, zonnetje erbij, bammetjes buiten gegeten, kopje thee wat wil een mens nog meer.
Het was ook wel nodig om wat te gaan doen want onkruid groeit gewoon door ook al ga je op vakantie, lastig genoeg, zou even moeten stoppen tot ik weer terug was. Ik heb nog wat nieuwe dingen gezaaid zoals sla, snijbiet en andijvie en die plantjes waren ook wel mooi gegroeid. Op een kaal stukje tuin stond aardig wat onkruid maar bij het beter bekijken lijkt het wel of de rucola sla die daar gestaan heeft en ook doorgeschoten was dus zaad had gevormd daar weer opkomt dus heb ik het nog maar even laten staan. Nou ja de bonen wilde ik Groente tuin (Medium)weghalen dacht dat er nog wel een paar aanzaten maar toen ik ze begon te verwijderen kwam ik toch nog wel tot een ons of vier dus nog lekker een maaltje. En dat gold ook voor de snijbonen. Eigenlijk begint alles wat te minderen en dat is logisch natuurlijk maar toch had ik vandaag nog een mooie oogst.  Paprika’s, snijbonen, sperziebonen, peertomaatjes, paarse tomaten en zo leuk veel physalis bessen of te wel ananaskers wel genoemd. Een paar jaar niet gelukt maar dit jaar een mooie oogst en ik vind ze zo lekker.
Maar mijn echte trots zijn de appels. Mijn broer had een klein boompje in een pot staan waar wel eens een paar kleine appeltjes aankwamen. Na zijn overlijden bleef dat boompje altijd in de pot staan, hij ging niet dood Komkommers in kas (Medium)maar gaf ook amper meer appels of hele kleine appeltjes. Toen mijn moeder vorig jaar overleed had ik het boompje meegenomen naar huis en dit voorjaar in de volle grond gepoot en hij stond prachtig in bloei meteen en nu het resultaat 5 grote appels, had er al een afgehaald en er hangen er nog drie aan die nog even verder mogen groeien. En heb er net een opgegeten, ze zijn echt heerlijk. In mijn kasje groeien nog steeds komkommers ze doen het dit jaar zo goed en groeien zelfs bij de bovenkant het raam uit. Er hangen er nog een aantal aan of ze nog allemaal groot zullen worden weet ik niet maar ik zie het wel. Ze hangen mij niet in de weg.
TSaladeot een uur of half 6 in de tuin blijven werken en daarna geen zin om uitgebreid te gaan koken dus maar een broodje heel erg gezond gemaakt, had nog een restje rucola sla van gisteren, tomaten, komkommers, ui, paprika, smaakte heerlijk, zo klaar en volgens mij zeker zo gezond als een warm prakkie.
Maar wat een klein beetje op de achtergrond gekomen was door mijn vakantie (maar nooit uit mijn gedachten) was iets dat ik nog wel wilde vertellen natuurlijk namelijk dat de baby Roos te be  een meisje is.
Dus als alles goed mag gaan word ik in januari oma van een kleindochter. Zelf was ik er van overtuigd dat het een jongen zou zijn. Het was best grappig, op de avond dat ze het bekend maakten hadden we allemaal een briefje ingevuld met wat we dachten dat het zou worden. Alle “echte” familieleden en dan bedoel ik die waarbij echt hetzelfde bloed door de aderen vloeit dus Chantal haar ouders, Peter zijn ouders allemaal ingevuld hadden dat ze dachten dat het een zoon zou worden.  De aangewaaide opa en oma, dus Wim en de vriendin van Hans, mijn ex dus, 21369409_1556907654332499_1162066020448887943_nErica hadden allebei een meisje ingevuld en hadden het dus goed.
Maar nou ja mij maakte het niet uit wat het wordt al had ik het wel altijd over een hij maar een meisje is natuurlijk ook hartstikke leuk. Misschien dat ik het onbewust hoopte dat het een jongen was omdat het bij mij alle keren dat het niet goed ging dochters waren.
De twintig weken echo was helemaal goed en de rest ook dus helemaal geen reden om me ergens zorgen om te maken. Al weer over de helft dus, het gaat best snel eigenlijk en Chantal krijgt ook al een buikje, zo leuk om te zien toch zo’n nieuw leven en hoe die twee het beleven en er zo van genieten en daar ben ik alleen maar heel blij mee.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Familie, Polderverhalen, Tuin en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Van de hak op de tak…

  1. Marja zegt:

    Een kleindochter. Geweldig toch. Net zoals je gezonde oogst.

  2. Lekker dat je groentjes en fruitjes het nog doen! Bijzonder toch zeg, dat appelboompje!
    En alvast gefeliciteerd met je aanstaande kleindochter.. Ik vond het geweldig toen ik een kleindochter kreeg en de 2e ook. Komt vast allemaal goed Anneke. Ga er maar lekker van genieten!!!

  3. Spannend Anneke, voor je er erg in hebt, is het januari. Heerlijk al dat fruit, de appeltjes zijn natuurlijk wel heel bijzonder.

  4. rietepietz zegt:

    O wat leuk, vóór je het weet krijg je hulp in de tuin om te oogsten en loopt dat kleine ding de bessen van de struiken te gappen;-)

Geef een reactie

