Huilende bomen…..

Bom 1 (Medium)Boom 1 (Medium)Boom 2 (Medium)

 

 

 

 

 

Vond het wel een leuke titel voor een blogje vandaag op deze stormachtige dag. Denk dat er deze dag heel wat bomen gehuild hebben, is het niet van de takken die ze verloren dan is het wel van de regen die er opviel.
Boom 4 (Medium)Hier ging het ook aardig te keer en heb vandaag mijn stalen ros maar Boom 5 (Medium)binnen gehouden want hoewel het vanmiddag qua wind wel weer meeviel en de zon weer scheen weet ik dat de fietspaden waar ik meestal rij dan bezaaid zijn met takjes of misschien zelfs grotere takken die van de bomen afgewaaid zijn.  En op FB zag ik dat ik vorig jaar om deze tijd mijn arm had gebroken dus toch maar een beetje voorzichtig aan met dit weer.
Toen wij naar Terschelling aangekomen waren gingen we op zoek naar de camping en Wim ging de weg vragen in een restaurant.  Loop maar langs de versierde bomen zei de man en dan kom je vanzelf op de camping.
En inderdaad al snel zagen we bomen die in een jasje waren gestoken. Een rij bomen die ze bekleed hadden met haakwerken en daarbij nog versierd met allerlei beestjes die ze er op gezet hadden. IBoom 3 (Medium)Boom 3 a (Medium)k vond het wel een grappig gezicht maar Wim vond het vreselijk, mishandeling van de bomen noemde hij het. Ze kunnen niet meer ademen. Iedere keer als we er langsliepen en dat gebeurde nog al wat keren want het was ook de weg naar ons stamcafé waar we aan het einde van de dag altijd even gingen zitten borrelen, begon hij er weer over.
En toen ik dan de laatste dag ook nog foto’s er van ging maken sprak hij alle bomen een voor een toe haha we hebben zo gelachen maar er zat wel stukje bij dat hij het meende. Dat de boom niet goed kon ademen, geen schors kon verliezen. Ik weet het niet hoor of zo’n stuk haakwerk nou zoveel invloed zal hebben op zo’n boom.  Weet ook niet hoelang ze er al op zitten maar het gebeurde wel een keer dat er twee dames op de fiets er bij stonden en toen ik zei “mooi he” vertelden ze dat de bomen een onderdeel van een speurtocht waren, dus ik denk dat ze al een tijdje ingepakt waren. 21753189_1538723882854208_3651456481879730830_oEen boom ziet er als je de foto omdraait ook nog wel grappig uit, lijkt het wel of hij weg wil lopen. 😉
Vandaag moest ik trouwens wel even terug denken weer aan ons weekje op Terschelling. Vandaag waren ook veerboten uit de vaart genomen. Het lijkt me wel een magnifiek gezicht hoor zo’n storm om dat eens mee te maken maar toch……..  ik was heel blij met het prachtige weer dat wij vorige week hadden. De foto van de veerboot vandaag van de FB pagina van rederij Doeksen.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Veluwe verhalen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Huilende bomen…..

  1. Ach.. mishandeling.. het staat wel grappig, als de stammen maar niet verstikt worden.
    Ja die storm moet behoorlijk geweest zijn. Ooit een flinke storm meegemaakt op een cruise. Zat ik heerlijk voorin achter glas, zo geweldig om te zien!

  2. Het ziet er wel vrolijk uit Anneke, daar zitten heel wat uurtjes haakwerk in.

  3. Neeltje zegt:

    Nou, daar ga ik niet aan beginnen hoor. 😄

  4. rietepietz zegt:

    Ik heb ze niet gezien die bomen, maar ik ben ook niet op campings geweest maar ik kies de kant van Wim. Snap niet waar het goed voor is en het past gewoon niet bij bomen. Ik heb er ooit eens een logje over gemaakt toen het hier in de buurt ook gedaan was. Minder mooi dan wat je hier laat zien dat is waar, het slierde hier soms gewoon over de straat en als het nat wordt is het helemaal drama.

  5. minoesjka2 zegt:

    Onze huid verstikt ook niet als we een gebreide trui aan hebben, dus denk ik ook dat het wel meevalt, al vind ik het wel lief dat Wim dan voor die bomen opkomt, alsof het mensen zijn……

    • gewoonanneke zegt:

      Nou ik ben er ook wel van overtuigd hoor dat bomen levende wezens zijn maar geloof ook niet dat ze zouden stikken van een stukje gehaakte stof. Alleen vond ik wel die beesten die ze in de boom gestoken hadden daar had ik dan meer moeite mee.

Geef een reactie

