Heel Holland kapt……

Kapper 3 (Small)Vandaag had ik afgesproken om met mijn kapster mee te gaan als model. Ik had dat nog nooit gedaan en de afspraak was al bijna een maand geleden gemaakt. Toen wist ik natuurlijk niet dat het een van de mooiste dagen van het jaar werd maar goed, het was niet anders, kon het ook niet meer afzeggen natuurlijk.
Zij werkt bij een kapsalon bij ons in het dorp dus ik dacht dat ik daar naar toe moest maar het was in Rotterdam bij de Van Nellefabriek, daar is een trainingscentrum voor kapsters van Wella dus al aardig vroeg op pad gegaan met zijn vieren, een collega van haar die ook haar model meteen meenam ’s morgens.
En daar kwam ik dus in de kapperswereld terecht en wat een verschillen zag je daar in kapsters en heel eerlijk gezegd vond ik nou niet dat alle kapsters zelf zo’n geweldig kapsel hadden. Best een verschil van die echte modepoppen waar geen haartje verkeerd zat tot aan de wat slordiger types.ย  Mijn kapster zit daar net een beetje tussenin.
Viel me trouwens wel op dat heel veel van de kapsters roken. ’s Morgens kregen de kapsters eerst een theoriegedeelte en hadden wij dus niets te doen. Een poosje buiten gezeten maar nadat ik alle kwalen en ontberingen van het andere model dat er ook bij was aangehoord had ben ik even binnen gaan zitten. Zij rookte flink dus bleef buiten en dat vond ik even niet erg. Was geen verkeerde meid hoor maar vond het ook wel lekker om een poosje gewoon te gaan zitten lezen. Daar gun ik me normaal niet zoveel tijd voor.
Van Nelle (Small)Het was er echt wel heel erg goed geregeld, een uitgebreide lunch met van alles erbij, lekker salade en fruit. Buiten gegeten en daarna was het de beurt om te gaan kleuren.
Mijn kapster moest een dekkende kleur voor mij doen, had wel van te voren gezegd dat ik wel een tintje donkerder wilde maar geen rood of zwart of zo, dat staat me gewoon niet. Ik ben al helemaal niet van dat gefrut aan mijn haar maar voor de goede zaak en ook om het eens een keer mee te maken.
Dus werd gekozen voor een enigszins koele kleur blond, vond het zelf na afloop wel een beetje te veel grijs maar goed, toen we buiten waren leek het toch weer veel blonder. Ach met een paar weken is het bij mij toch weer helemaal blond en op zich zag het er echt niet verkeerd uit al had ik wel zo’n kappershoofd noem ik het altijd maar.
Het was wel een leuk gezicht, vond het wel een beetje lijken op heel Holland bakt. Steeds liepen er coachen langs die advies gaven en werd de tijd aangegeven hoe lang ze nog hadden.ย  kapper 2 (Small)Een vrouw raakte bijna in paniek toen na een voorbehandeling haar haar helemaal oranje was geworden, kon me daar wel iets bij voorstellen maar na afloop zag het er echt wel mooi uit.
Nou ja al met al was het best een leuke dag om een mee te maken. Na afloop werden alles kapsels bekeken en beoordeeld of de kleuren goed bij elkaar gekozen en gemengd waren.
Mijn kapster haalde haar certificaat, weer een papiertje voor haar erbij dus. Wel jammer van het prachtige weer want het was wel een uur of 5 voordat ik weer thuis was.
Toch nog even na het eten een rondje gaan fietsen in het donker de polder in gegaan, dat was niet echt een goeie beslissing maar toch maar verder gegaan. Geen verlichting op de wegen waar ik fietste. Nog een boer die blijkbaar flink geknoeid had met grond want er lagen hier en daar aardige hopen dus goed opletten geblazen. Dat moet ik gewoon niet meer doen was ook blij weer op een weg te komen die wel verlicht was. Ben ook wel niemand tegengekomen maar toch…. heel prettig voelde het niet aan eigenlijk. Was wel op tijd voor nog een interview dus een productief dagje zo al met al geweest.

Voor en na (Small)

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Heel Holland kapt……

  1. Sherry zegt:

    Leuke kleur het staat je goed!

  2. Mrs. Brubeck zegt:

    K vind het wel een zeer geslaagde voor en na hoor, je ziet er veel jonger uit en je straalt!! ๐Ÿ˜€

  3. ria zegt:

    Anneke je ziet er stralend uit.

  4. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Wauw!
    Opgeknapt!
    Ik wil ook?

  5. Leuk hoor Anneke, zeker om eens mee te maken! Ik vind de kleur juist mooi!
    Maar dat nette… ik weet het, je houdt er niet van.. En ik dus ook niet.. veel te opgedirkt voelt niet lekker. Liever een beetje gek. Ik heb er nu weer behoorlijk in gehakt, moet eigenlijk naar de kapper maar helaas doet ze het nooit zoals ik wil. Een keer goed gedaan maar daarna nooit meer. Ik krijg het wel goed hoor, maar vaak ga ik dan zelf ook nog met de schaar aan de slag…

    • gewoonanneke zegt:

      Ik ben echt niet blij met de kleur hoor, zo grijs vind ik het. Maar goed dat is een paar weken dan is het wel weer goed. Zelf knippen zou ik echt niet durven hoor, alleen mijn pony knip ik zelf wel eens bij een beetje.

  6. AnneMarie zegt:

    Ziet er mooi uit zeg. Zo opgedirkte is het toch niet? Gewoon een andere coupe geknipt. ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

  7. rietepietz zegt:

    Nou het ziet er echt goed uit hoor, valt best mee dat “kappershoofd”. Het model zijn ken ik wel omdat mijn dochter vroeger de Kappersacademie in Rotterdam heeft gedaan en ik dus vaker als model meeging. was best leuk. Alleen ging ik dan nooit als er geverfd moest worden want dat wil ik niet. Voor het examen moesten we als me goed herinner naar Utrecht.

  8. Het staat je wel heel goed. Helemaal niet zo’n kappershoofd, lekker losjes gekapt.

Geef een reactie

