Een andere weg…..

Vandaag schrijf ik mijn 2500ste blog, bizar eigenlijk dat zijn er best veel en dit keer bespaar ik jullie een terugblik van het hoogste bezoekersaantal en dergelijke.
Het enige wat ik er eigenlijk over wil zeggen is dat ik die 2500 blogs in negen jaar en 10 maanden  geproduceerd heb en dat zijn er dan zo’n 5 per week, ben begonnen na mijn scheiding met mijn eerste blog. Tenslotte zijn cijfertjes en cijferen niet voor niets mijn grote liefde. Waarbij ik denk ook regelmatig aardig in herhaling ben gevallen zeker wat betreft mijn fietstochten door de polder, mijn tuin bij de wisselingen van de seizoenen en mijn klusverslagen.
Soms denk ik ook wel een andere weg inslaan wat betreft mijn blogs, aan de andere kant het zijn de dingen die ik tegenkomen en waar ik enorm van geniet toch ook weer in die categorieën vallen.
Ooit wandelend met mijn vriendin zei ze dat je na je 50e iedere dag eigenlijk iets anders moet doen. En dat nam ik toch wel ter harte. Zo nam ik als ik naar Krimpen aan den IJssel fietste toch vaak een andere route, nu zijn er niet zo heel veel mogelijkheden maar in het dorp Krimpen zelf dus wel en zo heb ik dit dorp waar ik vroeger op school zat toch weer voor een groot gedeelte herontdekt.
De laatste tijd zat de klad er een beetje in en koos ik toch weer vaak voor dezelfde routes maar afgelopen week pikte ik het weer op en nam een eerdere afslag in Krimpen aan de Lek, mijn buurdorp, ik wilde even naar mijn zus. Moest wel even kijken waar ik was maar verdwalen in Krimpen aan de Lek lijkt me echt een kunst. En heb ik iets nieuws ontdekt, zeker hoor, anders zou ik nooit geweten hebben dat daar een Annetje Ockersstraat bestond. Ik heb nog nooit gehoord van Annetje Ocker, het was in de buurt van de Walvisvaardersnamen. Via Google krijg ik dus te lezen dat uit het tweede huwelijk van Annetje met Jan Jansz Helleman de walvisvaarder/commandeur Bruyn Jansz Helleman werd geboren. Ze werd geboren in 1639 en overleed in 1696. Dus dat zal dan wel de connectie zijn. Zo zie je sla eens een andere  weg in en je leert weer wat bij, mijn vriendin had gelijk.
Dus misschien met mijn blog ook eens kijken of ik een iets andere weg in kan slaan maar of dat lukt, ik weet het gewoon niet. Ik vind het nog steeds leuk om ’s avonds een uurtje even wat te schrijven en bloggen, blogjes lezen (soms te weinig). Soms zou ik wel meer blogs willen lezen en als ik hier en daar wel eens “shop” kom ik best mooie mensen tegen met interessante blogs. Maar heb daar toch te weinig tijd voor om die allemaal te volgen.
Afijn vanmorgen had ik hard in huis lopen zwoegen, kamerplanten verpoten, ramen zemen, stofzuigen, dweilen, schoonmaken dus vanmiddag mocht ik van mezelf wel gaan fietsen en in het bos gaan wandelen.  Het was echt schitterend weer en ik kwam echt van die kleine mini zalmzwammetjes tegen zo prachtig om te zien met die druppels er allemaal aanhangend……Heerlijk gewoon daar een uur zitten fotograferen en kijken. Zo zie je maar al weer die paddenstoelen….. en dat nog wel op mijn 2500 ste blog…..

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Een andere weg…..

  1. Rob Alberts zegt:

    Mooie foto’s

    Slaperige groet,

  2. AnneMarie zegt:

    Gefeliciteerd. 2500 blogs dat is me nogal niet wat. 👍👍👍

  3. Lot zegt:

    Voor mij hoef je geen andere weg met je blog, ik lees nog geen 9 jaar mee, weet niet precies hoelang, denk 2-3 jaar.

    Je foto’s zijn altijd bijzonder. Nog nooit zo’n druppel paddestoel gezien, heel mooi.

  4. 2500 blogs is een mijlpaal, gefeliciteerd Anneke. Fraaie foto’s van deze mooie paddenstoelen. Waarom zou je een succesformule veranderen?

  5. Mrs. Brubeck zegt:

    Dat kan tellen! Blijf vooral jezelf, ik lees graag mee! 🙂

  6. Jokezelf zegt:

    Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Wat een enorme hoeveelheid blogs heb jij al geschreven zeg. Dat zijn waarschijnlijk nog wel zes keer zoveel foto’s. En deze paddestoelen zijn ook weer heel bijzonder. Ik had heb nog nooit van die mooie gezien. Prachtig! Ga zo door en gij zult spinazie eten (een halfgare uitdrukking van mijn moeder en mijn oma ;-))

  7. Wat een grote hoeveelheid logjes zeg! Ik weet niet hoeveel ik er intussen gemaakt heb, maar zoveel niet denk ik. Ik blog vanaf augustus 2004 maar ook soms maanden niet in de eerste jaren.
    Jouw blog is jouw blog, ook een beetje een dagboek hè. Lekker doen wat je fijn vindt, we komen toch wel langs hoor!

  8. rietepietz zegt:

    Gefeliciteerd, dat is écht niet weinig ze. Ik blog al langer maar zit nog ruim onder de 2000!
    Vooral doen waar je je goed bij voelt want “gekunsteld” bloggen spreekt meestal niet aan.
    En uiteindelijk krijgt iedere blogger toch de lezers die bij hem/haar passen.
    Ik lees nog niet zó lang hier, misschien hoogstens een jaar of vier , en inderdaad, ik probeer ook wel om mijn linkjes een beetje in de hand te houden.

  9. minoesjka2 zegt:

    Nou dan heb je aardig doorgeschreven zeg :-), en ik vind het nog steeds leuk om te lezen. Gefeliciteerd 🙂
    En ja, soms is het gewoon goed om even een andere weg in te slaan, houdt je scherp. Maar op je blog heb je dat toen je meer ging fotograferen ook al gedaan, en toen je meer ging fietsen eigenlijk ook 🙂 en nu je Wim kent ligt je frequentie wat lager ……… allemaal kleine andere weggetjes die je inslaat………….. ik ben benieuwd of je een nieuwe gaat vinden, of het zo wel goed vind.

  10. Kakel zegt:

    Gefeliciteerd met je 2500-ste blog! Een hele prestatie.
    Veranderingen zijn goed voor je brein (-:
    Je foto’s zijn weer van een betoverende schoonheid.
    Fijn weekend en lieve groet

  11. Gefeliciteerd. Zo mag het blijven hoor maar ik ken dat gevoel wel een beetje van een andere weg inslaan. Prachtig zijn je foto’s weer, de natuur is altijd mooi.

Geef een reactie

