Hagel en sneeuw……..

Rotterdam (Small)Hagel en sneeuw, onweer wind en regen
Deren ons niet, wij kunnen er wel tegen
Lach er maar om en stap er flink doorheen
‘t Is pech, maar zeg, als straks de zon weer sche-e-e-een

Een ding staat vast, morren helpt geen steek
Want als de zon eens door de wolken keek
En jou daar zag, al met zo’n kwaad gezicht
‘t Is pech, maar zeg, dan bleef het niet lang li-i-i-icht

Na vandaag en gisteren zingt dit versje zo nu en dan wel door mijn hoofd eigenlijk, hoewel hagel en sneeuw heb ik niet gezien en ook de onweer ontbrak maar zo nu en dan regende het wel aardig.  Maar ik heb me er gewoon helemaal niets van aangetrokken.
Gisteren ben ik lekker naar Rotjeknor geweest, daar is op zaterdag altijd een grote Rotterdam 2 (Small)markt. Naar de Capelse brug gaan fietsen en dan ben je gewoon met een minuut of 10 met de metro midden in de stad.
Rotterdam 3 (Small)Ik kan echt heel erg genieten van de Rotterdamse markt, wat een verschillende mensen, rassen, kleuren en wat je kunt bedenken zie je daar lopen. Zo’n overvloed van eten en drinken, mensen die overal een plekkie zoeken om wat op te eten, of het nu een bouwplaats is een rollator of een veroverd stoeltje bij de kraam van Jan Ladage met een grote zak patat. Op de achtergrond de luxe van de markthal, ben er niet in geweest, geef mij de “gewone” markt maar. Had bewust niet afgesproken met mijn zusje, wilde eens lekker kijken kijken en niets kopen……Rotterdam 1 (Small) gewoon lekker snuffelen en dat heb ik dus ook gedaan. Nog wel wat fruit en groente meegenomen, moet tenslotte wel mijn reiskosten dan de metro er weer uit hebben haha.. Rotterdam 4 (Small)Nee hoor dat valt wel mee zo’n klein stukje.
Vervelend voor die vrouw die het overkwam, in het zeil van een kraam had zich een flinke plas verzameld en een vlaag wind zorgde dat zij echt helemaal kletsnat was. Mooi was wel dat meteen andere mensen haar hielpen met zakdoekjes, een handdoek (waar haalt iemand die zo gauw vandaan, ik ga nooit naar de stad met een handdoek in mijn tasje) om het weer op te drogen en haar te helpen.
Op de heenweg een beetje regen maar in de stad was het gewoon weer lekker, scheen de zon. En vandaag was het eigenlijk net zo, wel meer regen dan gisteren maar wilde gewoon toch even er uit even een stukje fietsen na een ochtendje achter de computer zitten en voor het eerst weer de verwarming aan.  Het begint er een beetje op te lijken bij mij een dagje niet gefietst dan ben ik duf en suf, lichtelijk verslavend dus dat fietsen.  Regenboog 1 (Small)Regenboog (Small)

 

 

 

 

 

Even bij mijn broer een bakje gedaan, op de heenweg een beetje regen, bij mijn broer meer regen en terug weer droog. Ach het was halen en brengen vandaag. Wel een prachtige regenboog nog gezien en mooie luchten.  Hagel en wind, onweer wind en regen deren mijn niet, ik kan er best wel tegen……. dat bleek wel dit weekend.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Polderverhalen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Hagel en sneeuw……..

  1. fialas zegt:

    dat zongen mijn kinderen op de lagere school. Je bent een echte levenskunstenaar.

  2. Weer een heerlijke dag gehad.. wij hebben veel naar de TV gekeken. Sinds kort Videoland, super voor regenachtige dagen!

  3. Yova zegt:

    Je hebt een leuke dag gehad. Markthal is zeker mooi om te kijken. Twee jaren geleden zijn wij ook geweest. IK vond heel mooi gedaan. Regenboog heb je mooi foto’s van gemaakt. Leuke foto’s.

  4. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Mij wel!

  5. Een bezoek aan “Rotjeknor”is altijd leuk Anneke. Laten ze nog maar een tijdje wachten met hagel en sneeuw, onweer wind en regen!

  6. rietepietz zegt:

    Oh wat een prachtige regenboog heb je gesnapt. Tijd geleden dat ik in Rotterdam rondgehangen heb, voor het laatst toen we een tochtje met de Spash gemaakt hebben maar dan kom je natuurlijk niet in het centrum.

    • gewoonanneke zegt:

      Kom er ook niet zo heel veel hoor maar eigenlijk ben ik er zo. Ruim een half uurtje fietsen en 10 minuten met de metro. Denk dat ik het eigenlijk ook wel fietsend kan doen maar in zo’n drukke stad fietsen vind ik ook niet zo heel leuk en dit werkt makkelijk. Ja die regenboog was een cadeautje onderweg tussen de buien door.

  7. minoesjka2 zegt:

    Ja, gezellig die centrum markt op zaterdag hé! Ik ben er eigenlijk al weer veel te lang niet geweest, maar ja, blijf toch ook wel een redelijk drukke agenda houden en daar pas de centrummarkt dan niet in …………… maar, de eerste en beste gelegenheid ga ik weer.

  8. Het versje ken ik niet. Heerlijk snuffelen. Wat een prachtige luchten. Geen handdoek in de tas, ik ook nooit maar in dit geval was het wel handig, was vast lachwekkend.

    • gewoonanneke zegt:

      Het was best lachwekkend maar het was een Chinees vrouwtje en die man achter de kraam deed best een beetje lullig, niet eens even sorry of zo zeggen. Die vrouw stond er zo hopeloos daarom was het zo leuk dat mensen haar zo even hielpen.

  9. ria zegt:

    prachtig verslag van een buiïge dag

Geef een reactie

