Een snertpan…..

In Pan 2 (Small)de winter mag ik graag een lekkere pan soep maken en dan niet zo’n klein pannetje maar wel een grote pan vol en een deel de vriezer in.
Heerlijk erwtensoep bijvoorbeeld die ik dan ook heel ouderwets op mijn petroleumstel laat pruttelen en iedere keer er weer wat bijvoegen tot het aan het einde een heerlijke maaltijdsoep is.
En daarvoor had ik een grote soeppan die ik daarvoor gebruikte maar helaas vorig jaar brak een oor van de pan af en ik ken mezelf moet niet gaan sjouwen met een hete pan soep met een oor, dat gaat gegarandeerd mis dus de soeppan verdween de container in.
Met het weer van de laatste tijd had ik wel weer zin om snert te gaan maken dus liep ik hier en daar al eens te kijken voor een nieuwe soeppan.
Gisteren zat ik zo even te kijken of FB en zag op de weggeefhoek een heel mooie soeppan binnenkomen. Af te halen in Krimpen aan den IJssel. Ik plaatste als eerste meteen een antwoord er onder zo in de trant van: ” Ik zou deze pan wel graag willen hebben want van mijn oude pan brak een oor af en ik heb wel trek in een maaltje snert”.
Al heel snel kreeg ik meteen antwoord van de man die hem er op geplaatst had van u mag hem wel hebben dus even een persoonlijk bericht gestuurd en afgesproken dat ik hem vandaag op zou halen.
Vanmorgen met mijn zus even op pad gegaan en gezegd dat ik die pan even op moest halen, we kwamen er toch langs. Hij woonde in de buurt waar mijn schoonouders ooit woonden dus bekend terrein voor mij.
Inderdaad zo gevonden de straat en aangebeld. Er werd niet open gedaan maar ik was aan de vroege kant net half 12 en we hadden 12 uur afgesproken.  En daar stonden we dus.
Ik zeg tegen mijn zus het was toch wel op nummer 3, ik kijk even op mijn telefoon en natuurlijk stom ik moest op nummer 2 zijn echt iets voor mij. Gelukkig dat die mensen niet thuis waren haha dan had ik daar gestaan met ik kom de soeppan ophalen. Nou ja wij lagen natuurlijk meteen al weer in een deuk. Op nummer twee aangebeld en ik kreeg de pan van de man.  Hij is een keer gebruikt zei de man maar we vinden hem te groot en gebruiken hem niet meer. Het was een BK pan, zag er inderdaad nog als nieuw uit dus ik was er best heel erg blij mee. Ik bedankte de man hartelijk voor de pan en we gingen weer verder.  Heb meteen een chocoladeletter gekocht een P van Pan en daar ga ik dan nog even een klein gedichtje bij maken en dan gooi ik dat morgen even door de brievenbus bij die mensen want toch leuk zo’n snelle reactie.
Nou ja de pan is er dus, nu nog de ingrediënten en dan ga ik volgende week weer eens een lekkere pan snert maken, heb er nu al zin in. Pan knust (Small)
Als ik de foto bekijk van de pan die ik met mijn telefoon even snel genomen had is de weerkaatsing er van net alsof ik in een lachspiegel kijk. Krijg ineens inspiratie om even in fotoshop te prutsen wat ik er van kan maken en wat het geworden is vond ik wel grappig.
Ik hoop op een mooi weekend, morgen komt Wim weer gezellig, heel veel zin in. Liefst geen snertweer zodat we ook nog even wat kunnen gaan fietsen en ik wens jullie ook allemaal een mooi, zonnig en gezellig weekend toe…

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Een snertpan…..

  1. fialas zegt:

    hahahaha, letter met de P van Pan, wat geinig! Doe ook een worteltje bij de snert en een laurierblaadje voor de geur..

  2. Wat leuk zeg, daar heb je dan weer mazzel mee! Zo’n pan is best prijzig. En een leuk idee om die mensen blij te maken met zo’n leuke attentie! Jij ook met je lief een fijn weekend!

  3. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Hoe laat mag ik aanschuiven? Krijg tijdens het lezen gloeiende, gloeiende trek in Hulkensoep of te wel snert.

  4. ria zegt:

    Snert met een pannenkoek mmmmm……

  5. Snert met een dikke kluif…..lekkerrrrrrr!!

  6. rietepietz zegt:

    Ziet er inderdaad spiksplinternieuw uit. ja heerlijk om weer aan de erwtensoep te kunnen, mjammie.
    We smullen al een paar dagen van allerlei wintergroentes, dat is het voordeel van groente van het seizoen eten, het is allemaal weer nieuw!

  7. Goed geslaagd, eet smakelijk. Zo lekker snert.

  8. Kakel zegt:

    Met erwtensoep doe je mij geen plezier. Maar dat geef niet, dan heb jij meer (-:
    Die pan ziet er spiksplinternieuw uit! Echt een mazzeltje, hoor.
    Veel kookplezier.

  9. minoesjka2 zegt:

    Zo, dat is zeker een mooie pan zeg!
    Daar ik volgend jaar inductie krijg, ben ik al aan het kijken voor nieuwe pannen, immers pannen die op gas gestaan hebben worden ongeschikt voor inductie……… helaas.

    • gewoonanneke zegt:

      Ja ik heb nog gas. Deze pan is inderdaad heerlijk heb er vandaag snert in gemaakt en door de dikke bodem kookt het minder snel aan dan mijn andere dunnere pan. Misschien eens kijken bij de kringloop daar staan altijd zoveel pannen en ook hele goeie erbij.

  10. Lenjef zegt:

    Een gewichtige vraag

    wie kookt in een grote pan is allicht iemand die niet vast
    een dampend bord snert is niet te versmaden
    de gewichtstoename zal de appetijt verraden
    hangt er nog steeds een gedichtje van mij op jouw ijskast?

    Als je kunt koken zoals je kan schrijven
    dan zal niet één mee eter mager blijven, Anneke. 😀
    Lenjef

Geef een reactie

