Memory kastje 1

gekocht bij oude ambachtenmuseum met wil bij verkoopdagen geweest

Een tijdje geleden heb ik al mijn waardeloze en een hoog gehalte kitch “prulletjes”op de foto gezet en eigenlijk meteen had ik toen al het idee om daar iets mee te doen op mijn blog. Dus dat wil ik gaan doen in mijn Wimweekenden zoals dit weekend.
Riet gaf dat ook al een keer aan als antwoord en ja je had gelijk, het zat al in mijn hoofd om dit te gaan doen.
Dus vandaag met mijn ogen dicht op de collage een foto geprikt en dat werd het doosje dat ik kocht in het Ambachtenmuseum speelgoedmuseum in Terschuur. http://www.ambachtenmuseum.nl/ in 2013.
Hoe kwam ik daar terecht. Nou eigenlijk best heel leuk. Een vriendin van mij had ooit interesse getoond voor van die dure luie stoelen zeg maar, bedden en reisjes. Daarvan kreeg zij een uitnodiging om voor 25,00 twee dagen op stap te gaan. Natuurlijk moesten we dan ook een presentatie van die handel bijwonen en die hebben we heerlijk uitgezeten samen de tweede dag ’s morgens.
De eerste dag gingen we naar het Speelgoed en Oude Ambachtenmuseum waar we een lunch kregen. Heel leuk om daar rond te kijken. Daarna een bezoek aan die fabriek, was niet zo lang en in een hotel in Nunspeet midden in het bos. Allemaal “lotgenoten” ’s avonds in het hotel en na het diner hebben we gezellig spelletjes met elkaar zitten doen en wat zitten kletsen. En na het eten nog een mooie wandeling gemaakt.
De middag na de presentatie kregen we “vrij” om nog te gaan winkelen in Nunspeet. Wij zijn daar in leuke winkeltjes geweest. Heerlijk wat zitten drinken en ’s avonds met de bus weer naar huis.
Zou het niet wekelijks moeten doen maar eigenlijk was het gewoon een leuk uitje. Ik hoorde dat iedere dag een bus met gemiddeld 70 mensen vanuit heel Nederland daar komt voor zo’n verkoopmiddag. Het was geen opdringerige verkoper, zeker niet, ik kan niet anders zeggen.
Toch begreep ik zijn verkooptechniek meteen, juist door te zeggen dat niets hoefde en alles mocht nam hij de mensen voor zich in.
En er duimendik op te leggen dat ze niet zo waren als andere bedrijven die soms agressieve verkooptechnieken er op na houden paaide hij de aanwezigen.SONY DSC
Met verbazing zat ik eigenlijk te kijken hoe de mensen daarop reageerden en toch eigenlijk en masse overgingen tot het boeken van een reisje of een stoel of bed kochten. Wij wisten van te voren natuurlijk al dat we daar niet in zouden trappen.
Opmerkelijk was wel als iemand de helft van een echtpaar was ze geen bestelling mochten plaatsen. Dan zouden ze nog wel een keer langskomen. Nou daar hadden we dus helemaal geen trek in. We hebben de leuke dingen van die dagen gepikt. Best goedkoop voor 25,00 twee maal lunch, bezoek museum, ontbijt en diner. En als herinnering dus dit doosje gekocht.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Memory kastje en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Memory kastje 1

1. Neeltje zegt:

Herinnering in het doosje doen. Leuk!

2. minoesjka2 zegt:

Geweldig …….. trouwens, in september ook weer eens in dat museum geweest ……. echt leuk, zo veel herkenning

3. rietepietz zegt:

Als je stevig in je schoenen staat en inderdaad niets koopt is het zeker niet duur. Maar dan moet je wel van een busritje houden,, ik zou dus zeker niet meegaan. Herinner me wel dat mijn ouders dat met enige regelmaat deden vroeger.