Het songfestival…

Blij dat ze weer eens ander nieuws kunnen brengen denk ik die nieuwsrubrieken allemaal want het is Songfestival tijd en nog wel in Nederland. Natuurlijk best bijzonder na zoveel jaren als laatste Dingdingedong als winnend liedje aan te moeten horen weer eens een nieuw ster aan het firmament.
Ik zeg het eerlijk ik ben geen songfestival kijker hoor. Gisteren was er verder ook niks op tv dus ik had het toch maar aangezet terwijl ik achter de computer zat te werken maar na twee nummers en even zo vrolijke (beetje opgeklopte) presentatoren had ik het wel gehad. Dan maar mijn eigen muziekje opzetten.
Heb het eigenlijk nooit gehad, vroeger ook niet dat ik keek, alleen de puntentelling dat wel, dat vond ik dan altijd nog wel leuk om te zien. Douze points…… weer niet voor Nederland.
Een keer heb ik wel veel lol gehad toen het Songfestival op tv was en dat nog wel terwijl ik in het ziekenhuis lag. Gewoon nog een avond zonder voorrondes en al dat gedoe van nu er bij.

Ik was geopereerd en had een buikoperatie gehad met een flinke jaap. Eigenlijk zou ik het weekend al weer naar huis mogen maar omdat de dokter wist dat we een winkel thuis hadden die zaterdag open was en het dus geen rustige thuiskomst of weekend nog zou zijn vond hij het beter dat ik nog een weekend in het ziekenhuis bleef. ’s Maandags mocht ik dan naar huis want dan was de winkel ook dicht.
Dat was nog in de tijd dat ze niet keken op een extra dagje in het ziekenhuis liggen, voor zo’n operatie zou je nu na 2 dagen thuis zijn en ik lag er wel 10 dagen in het ziekenhuis voor.
Maar goed ik was natuurlijk al weer redelijk opgeknapt en lag met een aantal vrouwen op een zaaltje en wij vroegen of we ’s avonds naar het songfestival mochten gaan kijken. En dat mocht. Ik werd met mijn bed naar de tv kamer annex rookkamer (ook dat kon toen nog) gereden en de andere dames kwamen ook. Als ze mochten lopen gingen ze zelf en anders werden ze met bed of rolstoel gebracht.
We lagen al een paar dagen met dezelfde dames en tijdens dat songfestival hebben we ongezouten commentaar liggen leveren op de muziek, de uitvoerenden en vooral op de kleding die de dames/heren aanhadden. We hebben echt zo enorm gelachen. (Niet zo goed voor mijn buikwond trouwens) De verpleging kwam ook kijken het was echt een gezellige boel zo met elkaar.


We mochten het niet helemaal afkijken want voordat de wacht wisselde voor de nachtdienst moesten we weer allemaal op onze kamer terug zijn. Maar leuk was het wel.
Nou aanstaande zaterdag zal ik dan ook alleen maar kijken naar de telling, hoorde dat Nederland in de bookmakers niet zo goed staat dus voorlopig zal het hier niet meer georganiseerd worden.
Heb wel veel respect voor hoe ze het allemaal gedaan hebben onder toch best moeilijke omstandigheden nu en toch met publiek. Dat is wel een compliment waard aan de organisatoren en de stad Rotterdam die zich hiermee weer positief op de kaart heeft gezet.