Verken de Veluwe…….

Al weer een mooi weekend in Apeldoorn achter de rug. Een reis met hindernissen want er was een treinstoring waardoor ik een uurtje later in Apeldoorn was. Kon gelukkig Wim nog op tijd bellen zodat hij niet op het station een uur hoefde te wachten tot ik kwam. ( hij is altijd bang dat ik na ruim 5 jaar nog niet weet hoe ik bij zijn huis moet komen 😉 maar het blijft leuk als iemand je op staat te wachten bij de trein) Zelf heb ik de tijd gekort op een terrasje bij het station in Amersfoort, ook niks mis mee.
Zaterdag hebben we een fietstocht gemaakt richting Vaassen, Wim had eigenlijk iets anders op het oog waar we naar toe zouden gaan maar we kwamen echt in een gebied waar nergens knooppunten of richtingsbordjes stonden, midden in de bossen, onverharde fietspaden en dan ben je snel de richting kwijt.
Op een gegeven moment zei ik, het lijkt wel of we een rondje gereden hebben, dat voelde ik aan de wind die we opeens mee hadden maar volgens mijn postduif en routebepaler geen rondje maar een hoefijzer…..
Wat betekende dat we ongeveer weer ergens waren waar we een half uurtje er voor ook al waren.
Ach wat maakt het uit de tijd aan onszelf.

In Vaassen op een terras zitten lunchen en daarna doorgereden naar Epe. Daar waren we wel eens eerder geweest. Onderweg in Emst kwamen we nog een Curiosa, Brons en Funart winkeltje tegen. Een heel enthousiaste mevrouw begroette ons en vertelde iets over haar werken.
Later in de folder die we meenamen zagen we dat ze al 78 jaar oud was, dat hadden we haar echt niet gegeven.
Ze maakte van kringloopspullen kunstwerken, echt zo leuk om te zien. Daarnaast had ze ook nog eigen bronsbeelden die ze gemaakt had en een hele boel curiosa. Heel leuk om te zien. Let op de naam op de naaimachine.
In Epe aangekomen was het daar ontzettend druk, mooi weer al vakantie of weekendtoeristen natuurlijk ook maar we vonden nog een plaatsje op een terras.

En via de snelste weg weer terug naar Apeldoorn. Toch zo’n 50 km gefietst en zonder ondersteuning en heuveltje op en af maar het ging eigenlijk prima zo. Het went al weer een “gewone” fiets, ik weet dat veel mensen denken dat je op een E bike vanzelf gaat maar zonder te trappen kom ik echt geen meter verder. En doordat ik toch iedere dag wel zo’n 25 km minimaal rij heb ik die fietsbewegingen toch wel in mijn benen zitten al ga je op een gewone fiets natuurlijk veel langzamer. Maar dat vind ik ook eigenlijk wel prettig.
Zondag op tijd naar huis gegaan, had nog wat dingen te doen. Eerst vanuit Gouda naar huis gefietst. Verrast worden door het grote aantal rijpe aardbeien.

Mijn wassen gedraaid en weer naar Peter gefietst om zijn plantjes water te gaan geven. Daarna thuis de tuin sproeien. De wassen weer opruimen het droogde enorm snel. Eten en ’s avonds had ik afgesproken om met een aantal mensen naar het Nederlands Elftal te kijken. Heel gezellig was het daar en ze wonnen, wat spannend was het nog even. Het wel het gevoel dat ik er gisteren twee dagen op had zitten op een dag maar al met al een superleuk weekend.

9 gedachten over “Verken de Veluwe…….

1. Klinkt als een heerlijke fietstocht. Emst-Epe is voor mij een beetje bekend. Mijn tante had daar een huisje. Ik ben er een pasr keer op vakantie geweest.

2. Je hebt je tijd weer goed benut, zowel als op de Veluwe als in je eigen buurt.
    Je hebt gewoon een goede fietsconditie en dan kun je veel aan. Gaat je 2e e-bike niet terug naar Apeldoorn? In Epe heb ik vroeger regelmatig vertoefd in Hotel-Restaurant De Witte Bergen. Leuke kerstherinneringen aan vooral… Een minder leuke in 2004, toen was er op 2e kerstdag die grote tsunami in Azië.
    Lekker hè die verse aardbeien. Ik kreeg vorig jaar een aardbei-plant van mijn buurvrouw voor mijn verjaardag. In de winter gewoon laten staan en een tijd geleden zag ik hem bij haar weer staan. Dus ik heb al het oude blad verwijderd en water gegeven en hij zit weer vol! Heb er gisteren één geplukt, heerlijk!

1. Ja mijn aardbeien overwinteren ook gewoon buiten die kunnen er wel tegen. Ik poot aan het einde van het seizoen de jonge uitlopers. Zoveel als dit jaar heb ik nog nooit gehad. Vandaag weer zo’n bak vol en er hangen er nog heel veel aan. De 2e ebike hier is ook wel handig als Wim hier is dan kunnen we ook wat verder, altijd veel wind in de polder. En dan zitten we hier en daar op hetzelfde niveau met fietsen dat is ook leuker voor Wim dan altijd naast iemand op een Ebike fietsen.

3. Het went al weer een “gewone” fiets, ik weet dat veel mensen denken dat je op een E bike vanzelf gaat maar zonder te trappen kom ik echt geen meter verder.

Zeer herkenbaar.
    Op topsnelheid moet ik echt wel stampen.
    En de benen voelen als ik thuiskom hetzelfde aan als toen met de racefiets.

4. Nou , inderdaad wel een drukke dag, heb je met reizen toch al gauw . Ik kan me Vaassen eigenlijk niet meer voor de geest halen terwijl we er ooit toch een week vakantie vierden.