Sollicitatie procedure……

Ik weet niet of het zo is of eigenlijk weet ik wel dat het vast niet zo is maar toch, het lijkt wel op de mannen (of vrouwen maar die heb ik nog nooit getroffen) van de Wegenwacht geselecteerd worden op vriendelijkheid.
Of ik heb het gewoon alle keren getroffen of ze sturen alleen leuke mensen naar fietsproblemen.
Van mijn fiets die nu bijna 3 jaar oud is heb ik gewoon zoveel plezier al deze jaren. Wel een paar keer een reparatie gehad maar nooit heel gekke dingen zoals met mijn vorige exemplaar.
Maar wel opvallend veel lekke banden, dat is eigenlijk wel vreemd en waarschijnlijk een ongelukkig toeval al is het natuurlijk zo dat als je zoveel fietst de kans op een lekke band ook groter is.
Maar het is al de 5e keer dat ik een lekke band heb gekregen. Afgelopen donderdag was het ook weer het geval. Ik wilde gaan fietsen met Elke en voelde meteen al dat er iets niet goed aan mijn fiets was, de voorband was lek.
Nu heb ik twee E-bikes (lucky me) en ik pakte dus mijn andere fiets en konden we toch nog gaan fietsen.
Alleen had ik de accu toevallig een keer niet opgeladen, iets wat ik normaliter iedere dag doe maar ik dacht morgen pak ik toch die andere fiets dan laad ik ze ’s avonds wel allebei op.
Had er dus al een 25 km mee gefietst en deze reserve fiets zal ik maar zeggen heeft niet zo’n grote fietsafstand.
Voorzichtig aan dus met de ondersteuning terwijl het flink waaide donderdag en we naar Rotterdam gingen, ik zag de streepjes best snel verdwijnen maar goed, ik dacht terug voor de wind zou ie stoppen ook geen ramp dan kom ik ook wel weer thuis. Maar ik redde het net er mee.
Afijn gisterenmiddag dacht ik even de Wegenwacht bellen om de band te laten plakken. Daarvoor heb ik een abonnement afgesloten. Al vier keer had ik er gebruik van gemaakt, ik trof het een aantal keren dicht bij huis maar ook een keer in Rotterdam dat ze kwamen.
Ik belde op en hoorde dat het wel even kon duren, ik zei dat het geen probleem was omdat ik toch thuis de fiets had staan. Zo kon ik nog even lekker eten. Maar al best snel kreeg ik een telefoontje van de wegenwachter dat hij er met 10 minuten zou zijn. Ik had net mijn laatste hap door mijn keel toen hij voor kwam rijden. Een perfecte timing.

Opnieuw zo’n ontzettend aardige man die het ook leuk vond om een praatje te maken. Hij hing mijn fiets op aan zo’n standaard en zei meteen, zal eerst je standaard even vastzetten, die zit ook los. Leuk toch… daarna ging hij aan de slag met het plakken van mijn band. Een piepklein gaatje en er zat in de buitenband een klein stukje glas. Ik ging er gezellig bij staan, vroeg of ie nog wat wilde drinken maar dat hoefde hij niet. Hij vertelde zelf met een E-bakfiets te fietsen met zijn kinderen en dat hij het wel leuk vond om fietsers te helpen. Ik doe er vaak een nieuw bandje ook om, zei hij maar met dit kleine gaatje is het niet nodig. En als ik zelf de maat niet bij me heb is er altijd wel een fietsenmaker in een dorp waar er even een opgehaald kan worden. Wat een service toch hè. Had hem ook wel zelf kunnen plakken maar dacht laat het lekker doen, daar ben ik voor verzekerd.
Eigenlijk alle keren dat ik geholpen ben waren het van die aardige mensen die mijn banden plakten of vervingen zoals in Rotterdam. Ben dan ook blij met mijn abonnement dat door het hele land geldt, persoonsgebonden dus het maakt niet uit op welke fiets ik fiets. Het kost me 25,00 per jaar maar dat is het voor mij als fietser zeker waard.

14 gedachten over “Sollicitatie procedure……

1. Voor mijn auto ben ik al zo’n 45 jaar lid vd wegenwacht en dat heeft me dus best wat geld gekost.
    Maar als je ergens staat en ze nodig hebt ben ik er zo blij mee dat ik geholpen wordt en dat het opgelost wordt.
    En inderdaad altijd vriendelijk en hulpvaardig.
    Ook eens midden in de nacht op weg naar Frankrijk een lekke aanhangerband, Een passende werd er ergens in de buurt uit een magazijn gehaald en we konden weer verder.
    Ook de reisverzekering hebben we bij de ANWB tak ook de keren dat we daar gebruik van maakten tot volle tevredenheid opgelost

1. Heb het even gelezen maar best duur is dat zeg en je doet er zo’n 10.000 km mee. Ik fiets zo’n 8.000 km per jaar dus doe ik er ruim een jaar mee. Pfff……. Bovendien dan mis ik al die leuke mannen van de WW die mijn band komen plakken. Nee hoor geef mij maar gewone banden.

2. Hoewel we héél lang lid waren van ANWB heb ik er nooit gebruik van gemaakt. We hadden óók een servicecart van de dealer en daar wél twee keer gebruik van gemaakt. We hielde het ANWB abonnement jaren toch aan als een soort support. Tot dat ze het idee van rekeningrijden gingen steunen, toen heb ik het opgezegd.

1. Ik vind het voor mijn fiets, zeker omdat ik zo vaak onderweg ben heel makkelijk. Al vijf keer een lekke band gemaakt met deze fiets. Met mijn vorige fiets ook opgehaald toen de motor het begaf. Ik ben blij met mijn abonnement.