Colorfull………

Vanmorgen weer eens even tijd genomen om wat blogjes te lezen en te reageren. Had een drukke week achter de rug met veel in de tuin werken, zo heerlijk, veel wezen fotograferen, gaat ook veel tijd in zitten met het bewerken er na. Paddo time wil nog wel een paar keer deze week.
Voor mijn vriendin nog wat dingen gedaan, een wasje meegenomen, alles netjes gestreken het beddengoed, dat doet ze zelf nooit maar ik wel. Meteen in haar dekbedden ook van die bandjes genaaid want zij had ook last dat het ging schuiven in de hoezen. Nu nog even aan haar dekbedden bandjes naaien en bij het tweede setje ook. Ze liggen al klaar. Zelf al mijn hoezen en dekbedden gedaan in coronatijd en het bevalt me zo goed, makkelijk mijn dekbed er in doen en het blijft altijd netjes zitten.


Vergadering van de huurdersbelangenvereniging, er speelt momenteel veel omdat een flink deel van bestaande woningen de komende jaren afgebroken gaat worden omdat er paalrot is geconstateerd. Je snapt dat zoiets veel impact heeft op mensen die helemaal niet wilden verhuizen natuurlijk. Er komt een sociaal plan voor de bewoners maar toch roept het veel vragen en onzekerheid op. Via de klankbordgroepen van bewoners en uitvoerende waar ook leden van onze vereniging in zitten kunnen we adviezen geven en kijken of procedures goed gevolgd worden allemaal. En ja dan heb ik ook nog wel dat ik zelf wat in huis moet doen. 😉
Vandaag had ik een dag tuinieren gepland maar met al die regen zal daar niet veel van komen. Dan maar een andere dag. Ik heb nadat de schutting geplaatst was onderaan stukken gaas gemonteerd zodat de katten er niet onderdoor kunnen lopen. Alleen nu is er precies een strookje waar onkruid kan groeien zonder dat ik er bij kan en dat irriteert me dan. Vandaar dat ik alle stroken gaas even wat hoger moet plaatsen. En achter op de schutting waar de meeste katten overheen komen ga ik een stukje gaas zetten zodat ze er niet meer overheen kunnen lopen. Niet katvriendelijk maar ik ben het meer dan zat.
Mijn achterburen hebben een prachtig wilde wingerd op de pergola die doorloopt naar de achterkant van hun schuur op de grens van mijn tuin. Ieder jaar komen daar een groep spreeuwen op af die de blauwe bessen op komen eten. Een prachtige kleurenpracht geeft dat in het najaar. Dit jaar lukte het me een keer om ze op de foto te zetten.

Zo’n prachtig gezicht zeg en toen de drukteschoppers even weg waren zag ik ook een roodborstje even wat mee snoepen er van. Ieder jaar zie ik wel een roodborstje in mijn tuin, ik vind dat altijd zo’n wintergevoel geven, ze zijn zo leuk om te zien. Ik zag hem al eerder in mijn tuin scharrelen een beetje. En daar gaat ook tijd in zitten. Heb niet altijd al te veel geduld maar voor deze spreeuwen heb ik wel een paar uur eerst in de tuin en later boven door het raam zitten fotograferen. Voor mij is dat puur genieten zeker als er een paar mooie foto’s tussen zitten vind ik het een geslaagde missie.