Kokend…….

Nee hoor ik ben niet boos gelukkig niet. Vanmorgen glibberend naar de kapper gegaan, het was hier en daar nog best glad. Gisterenavond vond ik de net gevallen sneeuw zo mooi altijd een beetje magisch om er dan door te lopen. Maar zoals vanmorgen die natte troep, auto’s die zorgen voor veel gespetter tegen mijn kleding (kunnen ze ook niks aan doen natuurlijk) dat mag voor mij gauw weer wegdooien. Durfde ook nog niet te fietsen.
Tja de plannen waren natuurlijk anders en waar ik Wim het allergrootste plezier mee doe is koolraap wat wij gewoon knolletjes noemen hier met draadjesvlees en dat had ik hem beloofd vandaag te serveren.
Als hij begin van de middag altijd komt zorg ik voor een lekker bakje soep, ja ach ik mag hem wel een beetje verwennen ook.


Afijn de boodschappen waren al in huis vandaar dat ik vandaag maar een kookmiddag heb in gelast.
Lekker verse groentesoep gemaakt en draadjesvlees, aanbraden, geblust met oud bruin, kruidnageltjes, laurierblaadjes, snijkoek bovenop en maar laten pruttelen een paar uurtjes. Het ruikt heerlijk en ik moet natuurlijk wel even proeven van de soep, jammie en de rest gaat de vriezer in. Ook het rundvlees vries ik kant en klaar in, dan heb ik volgende week een makkie.
In de tuin zie ik de musjes, meesjes en duifjes snoepen van de zaadjes die ik opgehangen heb. Ook de kauwen komen een hapje mee pikken.


De laatste weken zie ik ook steeds een reiger in mijn tuin bij de vijver….. pff ik vind ze mooi reigers maar niet bij mijn vijver. Gelukkig ben ik de laatste weken veel thuis zodat ik hem weg kan jagen. Eerst nog op de foto gezet (😂😂) de camera lag er toch…..
Tja ik kan er een net over doen maar dat is weer gevaarlijk voor de kleine vogeltjes die komen drinken en heb de jaren dat ik dat wel deed ook vaak kikkers of padden er in gevonden die gedood waren. En dat vind ik ook heel vervelend.
Het is niet anders dan alleen maar hopen dat hij ze niet allemaal te pakken krijgt en er in het voorjaar nog weer genoeg exemplaren op zullen duiken.
Vanmiddag klaarde het weer op, werd het droog en dan zie je opeens dat het al weer veel langer licht blijft…….. heerlijk hoor.