Routines….

Soms betrap ik me er op dat ik denk, eigenlijk is het iedere ochtend toch wel hetzelfde zo’n beetje. Wakker worden, kijken kan ik nog een uurtje/half uurtje. Sinds kort doe ik ook voor ik opsta voetoefeningen in bed, geleerd op mijn sportavond bij de fysio. Of het veel helpt weet ik niet maar het voelt wel prettig aan. Daarna wassen/douchen, aankleden, pillen innemen en eten…. en het nieuws kijken/luisteren.
Ook wel goed natuurlijk die routine.
Dat is ook het leuke van vakantie dat het net iets anders toegaat hoewel natuurlijk de meeste genoemde dingen daar ook weer terug komen maar het voelt dan net iets anders aan.
En met het naar bed gaan weer zo’n vaste routine. Heb altijd een paar controles voor mezelf, vroeger had ik er 3 nu nog twee sinds ik geen gas meer heb. Eerst was het altijd controleren of het gas wel echt uit is, deur op slot, alle stekkers er uit en de verwarming laag staat. (alleen in de zomermaanden, hoe zien die er trouwens uit)
Ik denk dat zo’n routine als je het tenminste bewust doet ook wel prettig is, soms met andere dingen aan je hoofd gaat het wel eens onbewust en dan lig ik op bed en denk, had ik de deur nu wel dicht gedaan of staat de verwarming wel uit. En dan lig ik al niet rustig meer en ga toch weer naar beneden waar alles eigenlijk altijd gewoon gedaan is.
Bewust dingen doen heb ik mezelf wel aangeleerd en dat werkt wel goed eigenlijk.
En tussen ochtend en avond hangt het er helemaal van af wat voor weer is het, heb ik wat afgesproken “moet” ik wat doen die dag. Meestal probeer ik iedere dag te gaan fietsen en meestal lukt dat wel. Wat in huis of tuin doen, boodschappen. De dag van te voren ga ik al bedenken wat ik die volgende dag wil/moet gaan doen.

Vandaag was weer een grijze dag en dit keer maar mijn keuken een heel goede beurt gegeven. Lijkt wel of ik een grote schoonmaak aan het houden ben maar was ook wel lekker om te doen.
En ach ALS het ooit nog zomer wordt kan ik er weer een poosje tegen tenminste.

12 gedachten over “Routines….

  1. Herkenbaar en ja, de vakantie zorgt voor afwisseling, overdag is er ook ruimte voor.
    Wat moet ik me bij voetoefeningen voorstellen? Dat hoorde ik nooit, ik houd me bij Nederland In Beweging.

  2. Hebben we allemaal wel min of meer die vaste routines. Die voeten een beetje “opwarmen” maakt dat je spieren minder tegenspartelen bij het opstaan. Dat heb ik meer gehoord.

      1. Eigenlijk gewoon logisch, ik merk zelf al verschil als ik al wat langer wakker lig voor ik er uit ga of niet. met een “koude” start ( en zonder schoenen) is de trap dan lastig.

  3. In de keuken heb ik de gewoonte om van links naar rechts dingen te doen. Links staat koffiezetapparaat en dat vul ik al in de avond, of in de ochtend voor de middag koffie. Aanrecht is 4 meter en er staat altijd wel iets dat niet er hoort. Dan hoekje om naar keukenblok en fornuis.

Plaats een reactie