Wat viel nog meer op op Terschelling

Ach zo op reis kom je altijd wel wat grappige dingen tegen en al denkend aan weer een blogje te kunnen vullen had ik hier en daar wat foto’s gemaakt.
Zoals toen we met de boot meegingen er daar voor de honden bakken met water klaar stonden zelfs voor Zeehonden.

Of het restaurant waar wel duidelijk was hoe dat restaurant heette, ik heb wel iets met heksen, misschien omdat ze vroeger altijd tegen me zeiden Anneke Tanneke Toverheks….daar zal het wel door komen.

Soms zag ik ook teksten boven de ramen staan waarvan ik dacht, wat heeft het met het restaurant te maken maar ach misschien zijn het teksten waar ik dieper over na moet denken maar dat kwam er dus niet van op vakantie…. De tweede foto is lastig te zien maar er stond:
Een vlieg kan de hele apotheek bederven. De eerste vond ik van wel grappig: Als het bier bevalt is het ijs gesmolten.

In West aan Zee was ook een mooi restaurant (ja hoor wij houden van terrasjes en onderweg een bakje ergens doen) met een mooi strand.
Ik drink altijd thee en bekeek de menukaart wat ze hadden, we waren willekeurig op een plekje gaan zitten en ooit heb ik wel eens een blogje geschreven over het feit dat ik het getal 52 (mijn geboortejaar) zo vaak tegen kwam en hier stond de menukaart ook op 52.

https://gewoonanneke.wordpress.com/2012/12/10/52/
Maar waar ik wel nieuwsgierig naar was, niet genomen want ik drink meestal groene thee, thee met de naam Mannen Actief. Wat moet ik me daar nu bij voorstellen…

En toen we aankwamen in ons huisje werden we welkom geheten met een rolletje met schoonmaakspullen er in een rol toiletpapier, afwasborstel, dweil en schoonmaakdoekje, afwasmiddel dat soort dingen maar ook met een doosje Konijnenkeutels dat op tafel stond en ze waren nog heel erg lekker ook trouwens, ze leken er wel precies op. Wim had geluk want dropjes mogen niet op mijn menu maar ik heb er wel een paar geproefd.

14 gedachten over “Wat viel nog meer op op Terschelling

  1. Ondanks mijn wat hoge bloeddruk eet ik al mijn hele leven elke dag drop, dan geeft het geen pieken en dalen toch?

    In IJsland hebben ze dropjes met chocolade eromheen en dat is echt lekker. Er was ook een naam voor zoals konijnenkeutels maar die ben ik vergeten.

    1. Of het pieken of dalen geeft weet ik niet wel weet ik dat drop niet goed is voor je bloeddruk dus ik neem bij hoge uitzondering wel eens een dropje dat zal niet echt uitmaken.

    1. Ik vond het de eerste keer en nu eigenlijk nog meer alsof ik in een heel ander land was. Hoop nog vaak daar heen te kunnen of een keer een van de andere eilanden maar dit eiland heeft ons hart gestolen.

        1. Ja maar daar ben je dan ook zo weer uitgekeken lijkt me. Hier kan je zoveel kanten op. We zijn ook echt uren onderweg geweest ergens gezeten dat we gewoon niemand zagen. Die rust is geweldig.

Plaats een reactie