Hemelvaartsdag

Voor veel mensen is het een gewone vrije dag Hemelvaartsdag maar in ons dorp is het gewoon zeker voor mij de leukste dag van het jaar.
Een dag waarbij ik ook niet gauw van het dorp af zal gaan of het moet wel om een heel belangrijke reden zijn.
Het is echt een feestdag waarbij ook duizenden mensen voor afreizen naar ons dorpje toe met als belangrijkste attractie de wielerronde. Dit jaar werd die al voor de 60e keer georganiseerd.
Maar naast de Wielerronde is er ook Kermis, zijn alle horeca locaties open, is er voor de wielerronde een prestatieloop, zijn de kledingwinkels geopend,
Vooral de komst van bekende wielrenners bij de dames zoals Marianne Vos trekken altijd veel bezoekers zo ook dit jaar. Zij won zowel de tijdrit als de wedstrijd. Daarnaast zijn er nog twee wielerwedstrijden voor heren.
Vanmorgen kwamen mijn zoon, schoondochter en de kleinkinderen kijken. Ik woon in het parcours en dat is altijd een hoop gezelligheid. Veel mensen die langs komen lopen een praatje maken.
Met de kleinkinderen natuurlijk naar de Kermis, oma betaalt vandaag haha zo ontzettend leuk om die kids te zien genieten en blij te zijn met hun cadeautjes.


Vanmiddag bij de buren aangeschoven daar is het altijd volle bak, leuke gesprekken met mensen die ik al heel lang niet gezien had en een lekker wijntje (teveel) gedronken.
En natuurlijk ontbreekt bij mij ook niet een bezoek aan het café waar ik gewerkt heb en waar het onwijs druk was. Heel de dijk stond vol met mensen. Voornamelijk toch wel de jonge garde en ik voel me er dan ook wel wat te oud voor eigenlijk maar vind het altijd leuk om wat plaatjes te schieten. Er waren ook een paar artiesten, vraag niet hoe ze heten, heb echt geen idee. Dit nieuwe genre ontgaat me helemaal.
Al met al een heel erg leuke dag, een beetje teveel aan Bacchus geofferd maar dat mag op zo’n dag ook wel. Lekker een patatje opgehaald geen zin om te koken en vanavond nog even nagenieten van zo’n prachtige dag vandaag.

10 gedachten over “Hemelvaartsdag

  1. Klinkt als een hele leuke dag en jaarlijks hoogtepunt van het dorp.

    Vanmorgen hoorde ik dat er op veel kermissen zoveel herrie wordt geschopt door jonge jongeren, 12-16 jaar. Diefstallen maar ook uitschelden van de kermismensen en rond hun caravans lopen en tegen schoppen. Er moet steeds meer beveiliging daardoor komen en daardoor wordt alles weer duurder.. In een dorp ging er een groep van 150 jongeren rond

  2. Wat een leuke dag heb je gehad! En fijn ook voor het evenement dat het mooi weer was. Ik hoorde hetzelfde programma over de toenemende narigheid op kermissen. Ik houd persoonlijk niet van kermis, maar ik snap dat anderen het juist leuk vinden. En dat er dan hele groepen zijn die uit zijn op ruzie en rellen, bah! In de grote stad was het gisteren ook gezellig en druk, de weekmarkt stond er, alle terrassen open en druk bezocht. Veel toeristen ook.

  3. Het klinkt als vooral veel levendige gezelligheid, dat mis ik altijd op dit soort dagen bij ons in het oude centrum, daar gebeurt niets. Al zit ik dan weer niet zo op wielerwedstrijden en kermis te wachten.

    1. Nou met de kleinkinderen naar de Kermis was heel leuk verder kom ik er ook niet hoor. Maar op zo’n dag kom je zoveel mensen tegen en is er veel gezelligheid met elkaar.

Plaats een reactie