Dank je wel allemaal………..

Dank allemaal voor de lieve, opbeurende reacties, dat doet me echt goed. Vandaag mijn papieren getekend, eindelijk een keer flink boos geworden op die tuthola van P en O, die zei dat ik haar niet zo vriendelijk aankeek en nog andere mensen dat vonden.

Alleen toen ik vroeg wie dat dan waren kon ze daar geen antwoord op geven. Als je dat vindt zeg het dan persoonlijk tegen me dan kan ik een weerwoord hebben. Wat wilde ze dan, dat ik vandaag lachend mijn werk ging doen en juichend bij haar binnen zou komen om te tekenen.

Toen ze ook nog begon dat ze wel verwachte dat ik deze twee maanden nog normaal mijn werk zou doen ontplofte ik bijna en vroeg of ze ooit iemand in het bedrijf tegen gekomen was die zich over mijn inzet of werk beklaagd had. Nee dat had ze niet zei ze, dus ik zei waar praat je dan over.

In een eerder telefoongesprek met haar zei ze ook afspraken te willen maken dat ik deze twee maanden niet ziek mocht worden.  Nou vraag ik je, heb daar 3 jaar gewerkt en ben in die tijd geloof ik 6 dagen ziek geweest, ook niet mijn eigen verdienste maar goed, als het ff kan werk ik gewoon. Dus van de week had ik ook al gezegd dat ik het belachelijk vond wat ze nou zei, hoe kan een mens nou beloven dat hij niet ziek wordt?

Maar goed mijn collega’s op de afdeling waren heel lief en waren het totaal niet met haar eens. Ik heb ook geen zin om daar twee maanden te gaan zitten kniezen, zo zit ik dan ook weer niet in elkaar, daar heb je ook alleen jezelf mee. Ik wil graag het jaar goed afronden en alles netjes overdragen en dat ga ik ook proberen zo te doen. En het geeft me ook wel een goed gevoel dat alles getekend is.

20 gedachten over “Dank je wel allemaal………..

    1. Dank voor je reactie. Marja ik kom geregeld op jouw site en wil ook wat lezen maar ik kom er gewoon niet in, kan hooguit de bovenste regels lezen en dan houdt het op, jammer maar ik weet ook niet wat ik er aan kan doen.

      1. Wat jammer, Anneke. Ik zou graag reacties van je ontvangen. Meestal ligt het aan Internet Explorer. Met Mozilla Firefox kan iedereen mijn blog lezen en een reactie plaatsen. Je kunt beide browsers eventueel naast elkaar gebruiken.

  1. Anneke, ik heb grote bewondering voor jouw manier van het omgaan van deze tegenslag. Die tuthola mag zich zelf eens goed in de spiegel aankijken wanneer ze morgen met een ziek lichaam uit bed stapt, wat een raar mens zeg!
    Kop op Anneke, je slaat je er goed door heen.

    1. Dank je wel Geesje, Ja zei moest er natuurlijk voor zorgen dat alle overeenkomsten op tijd getekend waren, opdracht van de directie en als iemand dan ziek is ja dan komt dat niet zo van pas, ze had blijkbaar niet door dat ik wel ziek geworden was door het bedrijf en de manier waarop ze met je omgaan, dat scheen niet echt door te dringen maar goed, heb er nu wel min of meer vrede mee zo.

  2. Fijn Anneke, dat je toch een goed gevoel hebt nu alles is getekend. Die stress ben je alvast kwijt en nu gewoon de schouders eronder en er wat van maken die 2 maanden!
    En beloven dat je niet ziek wordt…? Een belachelijke uitspraak… Ze zijn gewoon bang dat je je ziek meldt want dan zijn ze zuur omdat het werk niet gedaan wordt… Ach… je moet maar zo denken, ze heeft misschien wel opdracht gekregen om dat aan je voor te leggen… en de muts doet het ook nog…

    1. Ja weet je, ik zie in dit proces gewoon een aantal mensen die “kruipen” voor de nieuwe directie misschien ook om hun eigen baan zeker te stellen, dat speelt hier ook wel mee maar ik hoef me niet alles te laten zeggen dat heb ik haar wel verteld dus.
      De getekende brief liet ze dus door een medewerker van haar afdeling brengen, daar moest ik wel om lachen eigenlijk als je je zo laat kennen.

  3. Ik vind dat je perfect en strak geantwoord hebt. Maar is die vrouw wel voor haar taak berekend? Zulke vragen kun je niet stellen. Ze denkt kennelijk al te weten hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen. Wees maar blij dat je daar weg bent, want zo te lezen had je daar toch nooit erkenning gekregen. Alles afgehandeld. Bravo, Anneke. Hierna openen zich wel weer betere deuren voor je.

    1. Dank je Plato, sommige mensen moeten eerst nog een paar jaar langer meelopen in dit leven om wat levenservaring op te doen denk ik maar. En ik zie wel wat er weer op mijn weg komt, je weet het maar nooit.

  4. Wat een tuthola! Zij kan inderdaad van die achterlijke opmerkingen maken!
    Maar je hebt je eer aan jezelf gehouden en nu kan je deze hoofdstuk langzaam afsluiten en een nieuwe hoofdstuk in met opgeheven hoofd en je zult zien wat voor prachtige dingen op je pad zult komen.
    Zal je missen wanneer jou tijd is om te gaan!

  5. Vreselijk z’on mensen! Herken het ook wel een stukje. Ik had in september te horen gekregen dat ik mijn laatste contract is.. tot september. Sommige collega’s kan ik af en toe echt iets aan doen.. maar goed..

    Fijn voor jou dat alles getekend is. Hopelijk komt er voor jou ook een nieuwe uitdaging!

    Liefs!!

    1. Hallo Caroline,
      Ja zo lopen er vast nog wel meer rond. Maar probeer maar te denken aan de andere collega’s die gewoon met je meeleven en meedenken. Ja dat wordt voor jou dan ook zoeken naar wat anders, hoop voor je dat het lukt.

  6. De tuthola is een manager van het vrouwelijke soort, lees ik uit je berichtje ( zonder dat jij dat geschreven hebt )
    Ik ruik door mijn pc heen dat dit zo is.
    Ik heb een waanzinnige onwaarschijnlijke gigantische hekel aan vrouwelijke managers.
    Hoe is het mogelijk dat ze die mensen hebben uitgevonden?
    .
    Ben blij voor jou dat jij nu ‘rust’ kan vinden mede door je goede besluit!

    1. Dank je wel Hulk, ook nog voor die virtuele Hulkenomarming ; ), ja het is inderdaad een vrouwelijke manager die denkt dat ze alles kan zeggen hoewel ze pas half zo lang als ik op deze aardkloot rondloopt. Maar ze raakt me niet meer hoor wat dat betreft laat ik me niets meer zeggen hoor, ben geen puber meer.

  7. Wat een negatieve vrouw, die van P&O zeg!! Ze gaat dus gewoon uit van het slechte ……. leeft zich totaal niet in in andere, en denkt nog voor andere ook blijkbaar! Als zij HR manager is, mag ze eerst nog wel eens gaan leren wat Human Resource precies inhoud. Met haar opmerkingen vernietigd ze alleen maar het menselijk kapitaal van haar werkgever!!

    Maar goed, als ik het goed begrijp heb je ook niet meer met haar te maken. Zij komt haar lessen nog wel tegen, denk ik dan altijd maar.
    Fijn dat je collega’s zo meeleven, daar ga je immers nog even mee samenwerken, en niet met die tuthola.

  8. Ja Minoesjka ze loopt niet over van begrip en dan druk ik me nog zeer voorzichtig uit.
    Vanmiddag stuurde ze me nog een mailtje met een advertentie waarin ze een verkoper vroegen, leeftijd 17 jaar stond er bij !!!! Ik heb de eer maar aan mezelf gehouden en een maitlje teruggestuurd met bedankt voor je mailtje en verder niets.. Tja sommige mensen leren het nooit.
    Voor de rest zijn de collega’s echt meedenkend en gewoon meelevend dus ik kom die twee maanden wel door zo hoor, met haar heb ik niet veel meer van doen verder.

        1. pfff, ja maar heb echt hekel aan om in sneeuw te rijden. Maakte kleine slipje en op de snelweg maar 50km p/u gereden.
          Dank je 🙂

Plaats een reactie