Einzelgänger of gezelschapsmens

Hoewel ik het heel leuk vind om dingen met mensen samen te doen ben ik ook wel een Einzelgänger (om maar een goed Nederlands woord te gebruiken 😉

In ieder geval vind ik het heerlijk zoals vorige week een dag in mijn uppie in Rotterdam te lopen en overal in winkeltjes en op de markt te gaan snuffelen.
Dan vind ik ook altijd leuke dingen of koopjes, gewoon omdat ik meer tijd heb om te kijken en niet afgeleid word door iemand.

Of zoals vorige week, heerlijk de fiets gepakt en zomaar de polder rond gaan fietsen. In tegenstelling tot wanneer ik met iemand samen fiets zie ik veel meer, ruik ik veel meer en hoor ik veel meer van wat er allemaal om mij heen gebeurt. En dat is gewoon genieten.

Mijn fototoestel meegenomen en hier en daar gestopt om wat foto’s te maken ook iets waar ik anders niet aan toe kom.

Dan hoef ik even niet te praten en geen rekening met een ander te houden.
Niet dat ik altijd een kluizenaarsbestaan zal willen leiden maar zo nu en dan is het heerlijk om gewoon alleen je eigen ding te doen.
Het grappige is ook dan wel weer wanneer ik alleen op pad ben, ik ook altijd meer contact heb met andere mensen en dat kan weer leuke gesprekken opleveren.

Ach samen of alleen er is voor beide wat te zeggen en een mooie afwisseling daartussen is voor mij in ieder geval het beste.

8 gedachten over “Einzelgänger of gezelschapsmens

  1. Je hebt gelijk, het gaat om de balans tussen die twee. Ik merk het ook. Ik ben heel blij met mijn relatie. Maar af en toe alleen over een rommelmarkt, in een boekwinkel of gewoon lekker in je tuin rommelen, dat is ook heel fijn. Dat doen gehuwde mensen ook, stel je voor dat je honderd procent van de dag met elkaar MOEST optrekken. Dat kan helemaal niet goed zijn.

  2. Ik denk dat het alleen maar heel gezond is. Ik doe ook graag dingen met andere mensen, maar inderdaad ook heel graag dingen alleen, om dezelfde redenen dan jij.
    Je geniet in beide situaties gewoon op een andere manier, en dat houd jezelf ook allert, zodat je later weer wat te vertellen hebt. Gewoon lekker blijven genieten, zowel alleen als met andere 🙂

  3. Einzelgänger of gezelschapsmens

    sommigen voelen zich vaak eenzaam tussen velen
    anderen zwemmen graag in een mensenzee
    vertellen zelfs tegen onbekenden hun wel en wee
    terwijl de verhalen erg snel alle luisteraars vervelen

    Met herkenning én graag gelezen, Anneke.
    Lenjef

  4. Heel erg herkenbaar! Ik vind het reuze gezellig om met andere iets te ondernemen, maar vind mezelf ook heel leuk gezelschap. Het moet gewoon in balans zijn.

Plaats een reactie