Kunnen ze wel !!! Zeven tegen één

Vanmorgen eerst de plichtplegingen afgewerkt, de 120 informatieboekjes van de huurdersbelangenvereniging rondbrengen. Ook nog zakjes met boekjes brengen bij de andere distributeurs. Ook weer gedaan. Heerlijk in het zonnetje voor het huis gaan zitten en wachten op een pakje om daarna naar achter in de tuin te gaan om wat te werken daarin.
Afgelopen week had ik drie andijvieplantjes gekocht waarvan er twee al bijna opgegeten waren door de slakken, blijkbaar gedijen slakken goed met nat weer.
Daarom had ik er potjes overheen gezet in de grond gedrukt maar ja die slakken kruipen er gewoon onderdoor of door de gaatjes bovenop.
Als ik de potjes bekijk zitten er 7 naaktslakken in en ik zeg, kunnen jullie wel zeven tegen één. Ik gooi ze voor straf alle 7 in de groene container die al klaar staat om geleegd te worden.

Strooien van koffiedik met gemalen eierschalen, ze lachen er om. Ik heb de plantjes nu maar in potjes gezet even en om de pot heb ik dubbelzijdig plakband gedaan. Ik zal ze leren, afwachten maar hoe het er morgen uit zal zien of er nog wat over is van mijn plantjes.
Eigenlijk heb ik de afgelopen jaren weinig last van slakken gehad maar dit jaar is het hopeloos, er komt niks op of het wordt opgegeten. Nou ja wie weet komt het nog, het is nog vroeg in het seizoen.
Vorige week zag ik bij het tuincentrum een bak met planten staan, vergeet-me-nietjes en een soort madelieven door elkaar.
Blijkbaar waren die bakken niet meer te verkopen, hier en daar waren inderdaad wat bloemen uitgebloeid maar toch ik zag nog veel knoppen zitten ook. En de bak waar ze in zaten is fijn om sla in de zaaien.
Afgeprijsd van 12,99 voor 1,00 en ik nam hem mee. Ging net want had mijn tassen al vol met boodschappen. Thuis de dode bloemen er uit gehaald en het zag er gewoon heel leuk uit.
Vandaag kreeg ik opeens een idee, ik ga ze langs de rand van de vijver poten en dat heb ik gedaan. Een mooi randje met blauwe vergeet-me-nietjes en een randje met madelieven. Ik zie het wel hoe lang ze daar nog staan maar die een euro zijn ze nog zeker waard. En zeg nou zelf, daar staan ze toch mooier dan in zo’n bak.
Beetje teveel gedaan misschien vandaag, doseren is een van mijn slechte eigenschappen maar het was wel heerlijk zo weer in de tuin bezig te zijn.

14 gedachten over “Kunnen ze wel !!! Zeven tegen één

    1. Pff ja ik vind het nu al meer dan genoeg. Klopt in je verhaal dat er dit jaar minder padden bij mij zijn ook die lusten ze wel graag. Dat is jammer en de reiger heeft wat kikkers opgegeten….. zucht…..

  1. Fijn weer om te tuinen, vandaag nog mooier.
    Tegen slakken strooi ik al jaren kippengrit, in de grote hosta’s ook een beetje in de plant zelf. Helpt prima en dat de grond er gespikkeld bij ligt vind ik geen probleem. 😉

  2. Ik vind dubbelzijdig plakband wel wreed….je zou ook koperband kunnen aanschaffen dat houdt de slakken ook weg.
    Vergeetmijnietjes en madeliefjes zijn mijn lievelingsbloemen. Zo klein maar zo mooi!

Plaats een reactie