T time

Ja T time ik ben echt een thee drinker, drink zelden iets anders, frisdranken sowieso eigenlijk nooit alleen als het heel warm is wel eens een ijskoude sinas of bitter lemon.
Maar ik bedoelde nu met T time Tuin tijd, eindelijk eens de kans om wat in de tuin te gaan doen.
Mijn tuin ligt op het zuidwesten en met deze noordoostenwind zit ik daar lekker in het luwtje met een zonnetje er bij is het heerlijk om in te werken.
Er is nog genoeg te doen. Gisteren een beetje begonnen en vandaag weer wat gezaaid wat klaar gemaakt om later te zaaien.
Naast mijn blokhut had ik een oude kussenbak staan met daarin mijn bloempotten en kweekbakken maar met de stormen is ie zo nu en dan wat opgewaaid zodat hij te veel beschadigd was en de regen vrij spel had.
Vandaag alles eens uitgezocht en een plaatsje voor gevonden in mijn blokhut en de bak in kleine stukjes gehakt (heerlijk werk) en in de container gedaan die vanmorgen net geleegd was. Zit meteen weer vol.


Zo ben ik met van alles bezig, tussendoor ook T Time want een bakje thee hoort er wel bij.
Opeens heb ik er ook weer lol in om het allemaal in orde te maken. Maak vast van bamboe stokken een tent waar de bonen straks langs kunnen groeien. Met het leggen van de bonen wacht ik nog even dat mag officieel pas na de ijsheiligen. En dat blijkt ook wel terecht te zijn want voor aankomende nacht geven ze vorst aan de grond op en daar kunnen bonen echt niet tegen die hebben warmte nodig net als ik.
Vanmiddag nog een rondje gaan polderen en soms zit het echt zo mee dat alles voor mijn lens komt zonder dat ik er heel veel aan hoef te doen.
Als ik sta te kijken komen er twee zwaluwen voor me op een hekje zitten en een stukje verderop zie ik twee lepelaars. Op de grond zie ik een vogeltje dat ik niet ken, niet eens wegvliegt als ik langzaam wat dichterbij kom en thuis zie ik dat het een tapuit is. Een mooie vogel die ik ooit een keer eerder had gefotografeerd.
Er staat in de polder echt nog wel een koude noordoosten wind maar droog en zon ben ik al blij mee en die warmte komt vast ook nog wel een keer.