Statistieken……

Ik heb zelf ook wel wat met cijfertjes en statistieken hoewel het de laatste tijd wel een stuk minder geworden is maar toch.
Het valt me altijd op dat wat voor weer het ook is er altijd wel weer een statistiek is die er aan te pas moet komen.
Zo hadden ze sinds kort een onderzoek gedaan waaruit bleek dat het destijds met Koninginnedag op 30 april ongeveer gemiddeld 1 graad warmer was dan nu het op 27 april Koningsdag is.
En dan denk ik ook, is er niets interessanters te ontdekken zeg. Wat maakt die ene graad nou toch in vredesnaam uit.
Ik kan me veel Koninginnedagen herinneren dat het gewoon ook koud was. Mijn zusje en ik kregen altijd een nieuw jurkje en dan wilde ik echt geen jas daarover aan want dat gebeurde niet zoveel (meestal tweede hands of afdankertjes van mijn oudere zus). Dan maar liever bibberend op het schoolplein staan te verzamelen om met zijn allen naar de aubade te gaan om te zingen.
Nou ja ik ben benieuwd wat deze zomer weer op zal gaan leveren aan nieuwe statistieken.
En als de laatste twee weken van mei warm zijn (te warm misschien) dan hoor je mij niet mopperen over de statistieken want dan treffen we het met onze vakantie…… ben al aan het aftellen.

12 gedachten over “Statistieken……

  1. Ja, veel heb je er ook niet aan. Het is een verzameling gegevens, boeiend hoor. Als het regent op Koningsdag dan regent het, geen statistiek die het weer veranderd! Maar mensen zijn nu eenmaal dol op dit soort feiten en hebben dan weer wat om over te kletsen … of te bloggen🤣 ! Ik duim dat het mooi weer wordt wanneer jullie op vakantie gaan! Enne…statistisch gezien zou het beter moeten zijn dan nu!😉

  2. Ja, aan die gegevens heb je niet echt veel, al vind ik het soms wel interessant.
    Hopelijk hebben jullie mooi weer op jullie vakantie, maar de lente is nu blijkbaar wel echt op komst

Plaats een reactie